Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Skafe's Grote Knal

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Skafe's Grote Knal

Yo Sir! Leuk dat je weer eens komt kijken.

Dat de vlekjes zo mooi rond waren was mij ook al opgevallen. Dat komt in ieder geval niet door sproeien, want daar doen we niet aan.
    Ik neem aan dat je op dit blad doelde:

Dit blad zat precies onder een ander blad en kon dus geen licht opvangen. De verschijnselen zijn bij alle bladeren, in dezelfde situatie, vrijwel gelijk. Dus ik heb maar geconcludeerd dat dit een vrij normale gang van zaken is.

De bloei zit er nu een week in (sinds 24 dec) dus ik dacht dat het misschien wel tijd word om een beetje bij te gaan voeden. Ze krijgen nu om de dag samen ongeveer 400 ml water (Pufje krijgt wat meer dan Flufje, want die heeft veel meer blad oppervlak en verdampt dus ook veel meer).

Ik ben van plan om de komende 5 weken (dus tot de 6e week bloei) bij te voeden met Plagron Terra Bloom. Daar word het ook wel tijd voor, want ze staan al ongeveer 6 weken in de all-mix. Ik ben van plan te beginnen met 2 keer per week (1x zonder voeding, 1x met voeding enz) 20% meegeven en dat eventueel nog wat omhoog brengen.

Comment

gaat goed.. ec= 2,4 dat is wel hoog let op voor overbermesting!!!
      ik blijf je volgen..
      happy 2010...........grow it your self.

Comment

Een gelukkig nieuw jaar aan ieder die dit leest!

Oorspronkelijk geplaatst door Exclusiveseeds View Post
        gaat goed.. ec= 2,4 dat is wel hoog let op voor overbermesting!!!
        Volgens mij was je niet helemaal nuchter meer toen je dit las Er staat dat ze op 24 december zijn gaan bloeien, niets over een ec-waarde. Ik kan niet eens een pH-meter betalen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skafe View Post
          Een gelukkig nieuw jaar aan ieder die dit leest!

Volgens mij was je niet helemaal nuchter meer toen je dit las Er staat dat ze op 24 december zijn gaan bloeien, niets over een ec-waarde. Ik kan niet eens een pH-meter betalen...

hehehehe Skafe de beste wensen.

Volgens mij waren er meer mensen flink van de kaart toen ze gingen reageren op jouw verslag. (Kankergek bijvoorbeeld)
          Bizar.

Ph meter heb je al voor 30 eurie btw.

Ik heb het gaatjes en vlekjes probleem ook bij mijn duiveltje.
          Alle blaadjes met zulke afwijkingen verwijder ik meteen.
          Blijft blad genoeg over. Ben heel benieuwd wat de oorzaak er van
          is eigenlijk. Zitten de blaadjes die deze afwijkingen hebben bij jou ook
          aan de onderkant van je plant ?

Grtz,

Gert
          Last edited by Gertie; 2 January 2010, 11:07.
          sigpic

Gertie's bescheiden bloemen tuintje

Comment

hoi,skafe
            ja juist,, weet niet waar ik dat gezien heb!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
            tzijn zware dagen,,,, er volgen der nog zoals vandaag...weer feest......
            grtz

Comment

@Exclusiveseeds: maak er een mooi feestje van!

Oorspronkelijk geplaatst door Gertie View Post
              Ben heel benieuwd wat de oorzaak er van
              is eigenlijk. Zitten de blaadjes die deze afwijkingen hebben bij jou ook aan de onderkant van je plant ?
              Ja dat klopt. De meeste slechte bladeren zaten op de eerste 3 internodes, de rest heeft nergens last van. Er waren wel een paar blaadjes, die hoger op de dames zaten, die ik ook maar heb verwijderd. Maar die bladeren waren langzaam aan het afsterven omdat ze geen licht kregen. Door het LST'en groeien nogal wat bladeren over elkaar, en de bladeren die onder andere bladeren zitten delven het onderspit.

Comment

feit, goed bezig skafe. Het is ook beter dat je ze snoeit want er zouden wel eens problemen op het gebied van schimmel kunnen ontstaan anders!

Grtz $iR
                sigpic

Comment

Tijd voor een update!

Slecht nieuws.. Flufje had ballen..

Ik heb ze veilig verwijderd, met natte vingers. Gelukkig ruim op tijd, want de banaantjes zaten maar op 2 internodes.

Verder nog wat mooie foto's van de topjes! en nog een foto van een blad dat er nogal slecht uit ziet.. Deze ziet er al tijden zo uit, dus ik maak me geen zorgen. Zijn denk ik nog overvoedings verschijnselen van het overpotten. Fluf had het toen wel een beetje moeilijk.
                  Attached Files

Comment

Ey Skafe,

Das kut hey die plant met ballen.
                    Maar nog 1tje over, die lekker aan het bloeien is.
                    Gaat goed allemaal zo te zien.

Hoe lang moet je nog ?

Grtz,

Gertie

Mijn autoflower Big Devil verslagje
                    sigpic

Comment

Ze staan er nog allebei hoor. Ik heb alleen de ballen geamputeerd. Nu moeten ze dagelijks goed bekeken worden en maar hopen dat het hierbij blijft.

De eerste bloei is waargenomen op kerst avond. Dus ze staan nu 15 dagen in bloei. Dus nog 6-7 weken ongeveer, als we de zaadleverancier mogen geloven.

Comment

Dat duurt nog wel ff dus.

Nou maar hopen dat die ballen wegblijven.
                        Zou zonde zijn.
                        sigpic

Comment

Jammer van de herma skafe... LST geeft uiteraard wat stress maar daar alleen zal het niet liggen. Spijtig...
                          Het mindere blad is volgens mij een voorteken van een calcium tekort, veroorzaakt door de verlengde groei. Welk water geef je aan je plantjes? En hoe lang staan ze nu al in de grond waar ze momenteel in staan?
                          Het zou ook kunnen door teveel wateren want ik zie dat de rest mooi donkergroen is en zie nergens verbrande vingers. Op deze foto's echter ziet dat er goed uit, geen hangende bladeren.

Grtz $iR
                          Last edited by SirSmokeAllot; 8 January 2010, 19:27.
                          sigpic

Comment

Comment

Hoy Skafe,

Volgens mij heb je een stapje terug genomen op de megaweg die je ingeslagen was. Aquaman to the resque!!! Spa blauw is naar mijn mening het meest gedemineraliseerde DRINKwater ... op aarde ...

hieronder typ ik de gegevens over die ik op de fles terug vind. Hou steeds rekening met het feit dat dit slechts een momentopname is (datum botteling staat er vaak bij) en (minimale) afwijkingen dus mogelijk zijn.

Ik wil graag nog eens opmerken voor de ongelovigen, dat zelf in ons drinkwater chloor aanwezig is. Ook hier geldt hetzelfde, laat het even staan en het chloor ontsnapt (belletjes in je glas). Allemaal voor ons oog, mooi doorzichtig klaar water...

* Samenstelling SPA blauw:
                              Ca = 4,5 mg/l
                              Cl = 5,0 mg/l
                              K = 0,5 mg/l
                              Mg = 1,3 mg/l
                              Na = 3,0 mg/l
                              SO4 = 4,0 mg/l
                              HC03 = 15 mg/l

* Samenstelling VITTEL:

Ca = 203,8 mg/l (45,28 keer meer Ca aanwezig)
                              Cl = 8 mg/l
                              K = 2 mg/l
                              Mg = 43,1 mg/l
                              Na = 5 mg/l
                              SO4 = 328,9 mg/l
                              HCO3 = 399 mg/l
                              Fluor = 0,28 mg/l
                              NO3- = 4,3 mg/l

Ik denk dat je geen krak in wiskunde moet zijn om te zien dat spa blauw eigenlijk heel arm water is met een eerder lage hardheid. Spa blauw is bvb goed voor mensen die een zoutarm (Ca en Mg) dieet volgen. Op termijn (2-3 maand afhankelijk van de kwaliteit van je potgrond) zul je dus zeker geconfronteerd worden met een tekort op dat vlak.

Door mn andere passie, aquariumhouden, kan ik werken met ommekeer osmose water. Aan dit water voegen wij afzonderlijk de elementen in goei verhouding terug toe. Daar zit helemaal niets meer in van zouten + een extreem lage ec. In principe zou ik dit 'puur' mogen geven maar ik kweek al altijd op plagron batmix en ook hier doet na 2 maanden dit probleem (Ca&Mg tekort) zich voor als ik alleen arm water gebruik. De growmix bijvoorbeeld zou tot 3 maand voort kunnen gaan.
                              Hoe ga ik te werk: Ik start met volledig gedemd water en bouw de mix langzaam op, eerst met regenwater, en op het eind nog met extra kraantjeswater. Ik ben er uiteraard al een tijdje mee bezig en dit is iets wat je niet in 1, 2, 3 onder de knie zult krijgen. Ik kan een tip geven door te zeggen dat het natuurlijke CO2 gehalte, de pH en de harheid van elkaar afhankelijk zijn in een watermilieu (zie mn draadje hier op JD) maar daar raak je volgens mij nog minder wijs uit. Het is belangrijk dit onder de knie te hebben om zo tekorten in de toekomst te kunnen vermijden. Echter zoals je zelf kunt opmerken ga ik omgekeerd te werk: eerst kalkarm water en dan geleidelijk aan het kalkgehalte verhogen.

Als je nog eens terugkijkt naar het draadje van bassassin dan zul je zien dat ik het ook uit zn hoofd heb proberen te praten. Ook hij werd geconfronteerd met 'rare bladeren'. Na overschakeling (of menging terug met kraantjeswater) verdwijnt de uitbreiding, het blad blijft echter altijd zo. Als de voorraad calcium in de bodem op is gebruikt zul je vloeibare Ca+ moeten gaan toevoegen want gewoon kalk toevoegen is altijd gevaarlijk op gebied van overvoeden en een serieuze stijging van je bodempH. Kalkammonslapeter bevat heel wat kalk en werkt pH verlagend maar is in de bloei zeker geen optie door het hoge nitraatgehalte.

Wil je absoluut zachter water, kook dan je kraantjeswater gedurende min 5 minuten (liefst 10) en al de ketelsteen zal neerslaan in je kookpot. Dit haalt de hardheid al heel wat omlaag. 24u laten uitstaan voor het chloor en anders niet vergeten te laten afkoelen!!! Mengen met regenwater of gedemd water is ook een optie, maar dan zit je uiteindelijk weer met hetzelfde probleem als je dat niet volledig onder de knie hebt.

Wat ik bij de weg ook heel raar vind is dat ik van spa geen nitraatgehaltes kan terugvinden wat duidt op de mate van verontreiniging (mest actie plan: varkensstront in onze bodem) van het water... Hier een beetje in de buurt was er vroeger een bron waar mn ouders zo van konden drinken, doe je dat nu dan mag je direct het ziekenhuis verwittigen en een gebedje opzeggen want het zou wel eens kunnen zijn dat het je laatste slok was (salmonella enzo).

Heel veel uitleg eigenlijk weer gewoon om te zeggen dat spa blauw puur in de 8ste week niet de verstandigste beslissing is. Misschien geloof je me anders niet... Hoop dat je nu ook weet waarom want dat is uiteraard belangrijk op jacht naar nieuwe kennis, en mijn uiteindelijke bedoeling.

Grtz $iR
                              Last edited by SirSmokeAllot; 9 January 2010, 16:52.
                              sigpic

Comment

Skafe, ik heb zojuist je hele verslag tot hierboven gelezen, en ik moet toegeven; het ziet er prachtig uit.
                                Ik vraag me bijna af of je In Real Life ook aan lst doet want het ziet er allemaal een beetje te verdacht goed uit.

Good luck en ga zo door

Pc

Pc Grow - http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/f84/pc-grow-eerste-kweek-el-monstre-2x-t9718.html

Comment

Bezig...
                                X