Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Skafe's Grote Knal

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Skafe's Grote Knal

Haha,

Met 20% voeding bedoel ik 20% van de aanbevolen hoeveelheid, dus in plaats van 5 ml op 1 liter gebruik ik 1 ml op 1 liter. Overvoeden is een veel gemaakte fout bij beginners, dus dat probeer ik zoveel mogelijk te vermijden.
    Ik wacht nog even wat meer reacties af, maar waarschijnlijk is het een Phosfor tekort.

Grtz

Skafe

Comment

Ey Skafe,

Zat net nog ff je laatste foto's te checken.
      Die ene is wel een mooie brede struik geworden joh.
      Gaat wel de goede kant op i guess.

Ennuh wbt dat voeden.
      Ik weet niet welke voedingslijn je gebruikt,
      maar op www.canna.nl staat een voedings calculator.
      Je kan daar op basis van bepaalde criteria laten berekenen hoeveel er van
      welke voeding, en in welke periode gegeven kan worden.
      (o.a waterhardheid, zware/lichte voeding & tankgrootte)

Echter... aangezien bedrijven er belang bij hebben wanneer consumenten
      VEEL van hun product verbruiken, heb ik van alle waarden die werden aangegeven de helft in mijn voeding verwerkt.
      Ben best tevreden met mijn (bijna) eindproduct

En.... maar dat weet je wel.
      Voeden van onderen. Dan heb je sowieso minder geouwehoer met overvoeden, te veel vocht etc.

Suc6 gozer.

Grtz,

Gertie
      sigpic

Gertie's bescheiden bloemen tuintje

Comment

Haha okee Skafe, ik schrok al een beetje Maar ik denk dat je inderdaad best wat mag bijvoeden. De ene plant is er volgens mij wel wat gevoelig voor en de andere niet zo blijkt dat maar weer uit bepaalde kweken die hier behaalt zijn, de 1 met voeding slecht resultaat, ander zonder voeding met goed resultaat.
        Succes, Bodahir

Comment

Thnx voor de reacties!

Bloei dag 35:

Even een klein foto-loos update'je. Met de dames gaat het inmiddels weer wat beter, maar er is nogal wat blad verloren gegaan in de strijd.. De dames hebben afgelopen dagen constant 20% voeding gehad en eergisteren een dosis van 40%. We hebben gebruik gemaakt van kraantjeswater en dat brengt denk ik toch wel wat pH problemen met zich mee. Daarom is er een doosje engelse melange aangeschaft en de pH zou nu ongeveer rond de 6 moeten zitten, helaas heb ik nog geen mogelijkheid om het te meten.. Er zijn nog wel een aantal bladeren waar ik me een beetje zorgen over maak, zo zijn er een paar bladeren die gele vlekken hebben, op willekeurige plaatsen. En nog een aantal bladeren die lijken te duiden op een stikstof (N) tekort, wat opzich niet heel vreemd is na 5 weken bloei, maar denk ik ook te maken heeft met de hoge pH van het kraanwater. Ik vermoed namelijk dat de aarde inmiddels het grootste deel van de buffercapaciteit kwijt is.

Foto's komen er aan, vermoedelijk dit weekend. Ik ben net begonnen aan een vers project op school en vrijdag heb ik al de eerste presentatie. Weinig tijd om hier te hangen dus.. Slechte timing qua oogst eigenlijk, van ze zijn (volgens greenhouse) over ongeveer 4 weken klaar. Ik weet gelukkig al wel wat ik ga roken als ik klaar ben

Comment

Bloeidag 50
            (volgens greenhouse oogstbaar vanaf 56)

Tijd voor een update, eindelijk!

Gaat goed met de dames, ze krijgen al een paar dagen alleen nog maar water. De tricho's zijn ongeveer 80% cloudy en 2-5% amber nog een lange lijdensweg te gaan, maar het wachten zal worden beloont

En een zooitje foto's!
            Attached Files

Comment

Yea skafe...ze zijn toch nog goed gekomen denk ik zo... Stikstof, en andere elementen, wordt idd niet opgenomen bij te lage of te hoge ph.
              Veel oogstplezier
              Mag ik je nog een vraagje stellen? Wat is de hoogte van je plantje nu?

Grtz $iR
              sigpic

Comment

Yo Sir! Ze zijn heel goed gekomen, geen giga toppen, maar toch niet slecht. De dames zijn niet hoger dan 25 cm. Pufje is zelfs ongeveer 20 cm hoog.

grtz Skafe

Comment

Heb je toch goed gedaan skafe!!! LST super goed gelukt en onder 4 spaarlampjes was het??? Pot kon nog iets voller maar das niet altijd voordeliger en zeker niet met een microhokje. Nice one.
                  Nog eventjes en je hebt een goed rokertje

Grtz $iR
                  sigpic

Comment

Inderdaad 4 spaarlampjes (2x 24w 865 en 2x 15w 827), later zijn we overgestapt op TL (4x18w, 3x 827 en 1x 840) omdat de lichtverdeling dan optimaal is. De potten zaten een stuk voller toen de plantjes erin gingen, de aarde is ruim 5 cm ingezakt door het van boven af bewateren.
                    Ik ben zeker blij met het kweekje! en als we Kweker mogen geloven gaan ze deze week nog flink aandikken Ik kan niet wachten op de volgende kweek!

Comment

hey skate'
                      Heb ff alle pagina's gelezen.mooie plantjesen bijna klaar..
                      Dat wordt,drogen en roken.
                      Gzz

Comment

Ja ik kan niet meer wachten, ik kon me gister bijna niet inhouden om een topje te plukken om over een weekje al te kunnen proeven. ik heb me gelukkig kunnen inhouden, zou toch nog niet echt optimaal zijn, kan alleen maar beter worden!
                        Er komen nog wat verbeteringen aan het kastje. En ik kan niet wachten op de volgende kweek! De Aurora Indica zaadje die ik geruild heb met Killercore zijn binnen, dus als dit kweekje klaar is gaan we een weekendje klussen en dan kan kweek #2 van start

grtz Skafe
                        Last edited by Jointjedraaien; 12 May 2011, 06:15.

Comment

Even een kleine update zonder foto's.
                          Eergister (bloeidag 53) hebben we de dames een flinke douche gegeven en alle voeding/afvalstoffen zouden nu toch zeker wel uit de bodem moeten zijn. Gister vond ik het wel tijd om te gaan klieven Moet zeggen dat het een leuke ervaring is Er zijn wel foto's en zelfs filmpjes gemaakt van de sessie, maar gister geen kans gehad om ze te plaatsen. Die houden jullie tegoed!
                          De toppen zijn de laatste week nog wel een aardig stukje groter geworden, best veel nieuwe pistels Nu is het wachten en wachten en wachten en wachten en nog een beetje wachten, gevolgd door wachten en oogsten!

Comment

hahaik ben ook maar aan het wachten,wachten
                            Dat duurt lang he
                            Gzz

Comment

HOi!Skafe,
                              Ik wacht vol ongeduld op je foto's en verslag van de laatste levensdagen van je plantjes die overigens heel mooi gelukt zijn,proficiat! en niet onbelangrijk oogst (Dag56 vermoed ik)Ga je de DAG Der 1000 Folteringen toepassen?
                              Nog veel Rookgenot
                              Groeten

Comment

Jullie hebben nog vele foto's tegoed! Dus hier komt een zooitje! Alle foto's hebben een datum, welke plant het is weet ik zelf al niet meer
                                De foto's van de 15e zijn net na de flinke douche die ze hebben gehad. Er liggen nog wat mooie druppels op de blaadjes
                                Attached Files

Comment

Bezig...
                                X