Hellow medekwekers,
Dit is m dan geworden.
Een omgebouwde kledingkast van 0,57m x 0,57m x 1m85.
De kast :
De kast is Volledig licht/lucht dicht. Ik heb alle kieren aan binnen en buitenzijde afgetaped met zwarte Pattex Power Tape (lichtdicht en vochtbestendig)
Als extra afscherming heb ik landbouwzeil dat ik om mijn kast vast kan maken met klitteband. Makkelijk los te maken dus.
De wanden van de kast heb ik voorzien van radiatorfolie voor de weerkaatsing van licht en warmte.
De inrichting :
* 1 spiegel reflector kap (op 10cm van de meisjes)
* 3 x eco light 125w (1 per periode)
* 1 x zware pc fan gemonteerd in flens op 3/4 hoogte in mijn kast. 180m3/h
* 2 x pc slot koelers op elkaar gemonteerd en in tube onderin de kast.
Goed voor 120m3/h (verse lucht)
Van dichtbij
Van Bovenaf
De afzuiger trekt 180m3 / h op vol vermogen. E.e.a aangesloten op een fan controller. De lucht word uitgeblazen via een airco slang net onder mijn dakraam (altijd op een kier)
2 x een pci slot koeler op elkaar en in tube gemonteerd. Goed voor zo'n 120m3 / h. Ook de aanvoer van verse lucht komt vanonder mijn dakraam via een airco tube.
Een simpel weerstationnetje van conrad om de temp en lv een beetje in de gaten te houden.
(Op dit moment 51%lv met lampen aan. 60 - 65 met lampen uit.
Mijn weerstation voorziet zonneschijn. )
De Lampen :
Om een indicatie te geven van hoe groot deze kanonnen nou echt zijn :
Ecolights 125W in de kleuren purple, blauw en rood.
Aan de zijkant hangt nog een 40w tl lamp, maar deze gebruik ik eigenlijk niet. Van opzij belichten is ook niet zo effectief i guess. M.a.w, die kan er wel uit denk ik.
Verder heb ik op dit moment boven 1 van mijn zaailingen nog een 23w true-light daglichtlamp hangen. De lampen hangen op ongeveer 10cm van mijn meisjes.
Wanneer ik een foto maak met flits van de purple 25000k lamp zie je het volgende.
Als ik er met het blote oog in kijk zie ik dat niet. Planten schijnen een heel groot deel van dit licht wel op te vangen.
Purple power in vol ornaat.
Om de boel in de gaten te houden zonder steeds de kast open te moeten maken en om remote een oogje in het zeil te kunnen houden.
Een Mickeysoft lifecam HD onder de kap gemonteerd.
De meisjes in kwestie :
Meisje 1 Wss Skunk 21/11/09 :
Wss Skunk plantje opgekweekt van een zaadje van Sensi.
Ze is nu 2 weken oud (vanaf zaadje)
Ze is een beetje gestrekt aangezien ik mijn lamp de 1e week veel te hoog had hangen
Meisje 2 Big Devil 21/11/09 :
Een autoflower plant "Big Devil" (Grote autoflower) van SweetSeeds
opgekweekt vanaf zaadje. Ze is een week jonger dan buurvrouw Wss.
ik heb het idee dat Big Devil VEEL sterker is. Het stammetje is dikker, de bladeren zijn beter ontwikkeld, ze groeit veel sneller. En ze is niet afhankelijk van een bepaalde licht cyclus. Van dit meisje verwacht ik het meest.
3 dagen later zien ze er zo uit :
Meisje 1 Wss Skunk closeup 24/11/09 :
Meisje 1 Wss Skunk van opzij 24/11/09 :
Meisje 2 Big Devil closeup 24/11/09 :
Meisje 2 Big Devil van opzij 24/11/09 :
De Voeding :
* Rhizotonic
* Canna Zym
* Canna Terra Vega
* Canna Terra Flores
* PK 13/14
Op dit moment staan de meisjes in turfpotjes met stekgrond die in rhizotonic gedrenkt zijn.
De potjes heb ik rechtstreeks in de uiteindelijke 7L pot gezet.
Ik bewater de stekgrond op dit moment met gedestileerd water. (Geen idee of dat een goed idee is. Anyone ?)
Het is voor mij de 1e keer dat ik op deze manier een plant (of 2 ) opkweek.
In het verleden heb ik wel eens wat staakjes onder gloeilampen gehouden maar dat was uiteindelijk dikke bagger. (Kan ook niet anders)
Ik heb me o.a hier en op wat andere sites wat beter verdiept in hoe het dan wel moet. En zo had ik het gedacht.
Graag reacties / suggesties / commentaar.
Nog 1 specifieke vraag : Is het verstandig om een luchtbevochtiger (kleintje) in een kast van deze omvang te gebruiken ? (Brandgevaar?)
Nooit te oud om te leren. T gaat wel wat langzamer na 10+ jaren
Ik zal deze post regelmatig updaten met nieuwe foto's van de meisjes.
(in case het allemaal goed gaat met de meisjes in deze fase)
En nu tijd voor een je voor het slapen gaan.
Alvast bedankt voor alle tips/suggesties/reacties en positieve kritiek!
L8r
Dit is m dan geworden.
Een omgebouwde kledingkast van 0,57m x 0,57m x 1m85.
De kast :
De kast is Volledig licht/lucht dicht. Ik heb alle kieren aan binnen en buitenzijde afgetaped met zwarte Pattex Power Tape (lichtdicht en vochtbestendig)
Als extra afscherming heb ik landbouwzeil dat ik om mijn kast vast kan maken met klitteband. Makkelijk los te maken dus.
De wanden van de kast heb ik voorzien van radiatorfolie voor de weerkaatsing van licht en warmte.
De inrichting :
* 1 spiegel reflector kap (op 10cm van de meisjes)
* 3 x eco light 125w (1 per periode)
* 1 x zware pc fan gemonteerd in flens op 3/4 hoogte in mijn kast. 180m3/h
* 2 x pc slot koelers op elkaar gemonteerd en in tube onderin de kast.
Goed voor 120m3/h (verse lucht)
Van dichtbij
Van Bovenaf
De afzuiger trekt 180m3 / h op vol vermogen. E.e.a aangesloten op een fan controller. De lucht word uitgeblazen via een airco slang net onder mijn dakraam (altijd op een kier)
2 x een pci slot koeler op elkaar en in tube gemonteerd. Goed voor zo'n 120m3 / h. Ook de aanvoer van verse lucht komt vanonder mijn dakraam via een airco tube.
Een simpel weerstationnetje van conrad om de temp en lv een beetje in de gaten te houden.
(Op dit moment 51%lv met lampen aan. 60 - 65 met lampen uit.
Mijn weerstation voorziet zonneschijn. )
De Lampen :
Om een indicatie te geven van hoe groot deze kanonnen nou echt zijn :
Ecolights 125W in de kleuren purple, blauw en rood.
Aan de zijkant hangt nog een 40w tl lamp, maar deze gebruik ik eigenlijk niet. Van opzij belichten is ook niet zo effectief i guess. M.a.w, die kan er wel uit denk ik.
Verder heb ik op dit moment boven 1 van mijn zaailingen nog een 23w true-light daglichtlamp hangen. De lampen hangen op ongeveer 10cm van mijn meisjes.
Wanneer ik een foto maak met flits van de purple 25000k lamp zie je het volgende.
Als ik er met het blote oog in kijk zie ik dat niet. Planten schijnen een heel groot deel van dit licht wel op te vangen.
Purple power in vol ornaat.
Om de boel in de gaten te houden zonder steeds de kast open te moeten maken en om remote een oogje in het zeil te kunnen houden.
Een Mickeysoft lifecam HD onder de kap gemonteerd.
De meisjes in kwestie :
Meisje 1 Wss Skunk 21/11/09 :
Wss Skunk plantje opgekweekt van een zaadje van Sensi.
Ze is nu 2 weken oud (vanaf zaadje)
Ze is een beetje gestrekt aangezien ik mijn lamp de 1e week veel te hoog had hangen
Meisje 2 Big Devil 21/11/09 :
Een autoflower plant "Big Devil" (Grote autoflower) van SweetSeeds
opgekweekt vanaf zaadje. Ze is een week jonger dan buurvrouw Wss.
ik heb het idee dat Big Devil VEEL sterker is. Het stammetje is dikker, de bladeren zijn beter ontwikkeld, ze groeit veel sneller. En ze is niet afhankelijk van een bepaalde licht cyclus. Van dit meisje verwacht ik het meest.
3 dagen later zien ze er zo uit :
Meisje 1 Wss Skunk closeup 24/11/09 :
Meisje 1 Wss Skunk van opzij 24/11/09 :
Meisje 2 Big Devil closeup 24/11/09 :
Meisje 2 Big Devil van opzij 24/11/09 :
De Voeding :
* Rhizotonic
* Canna Zym
* Canna Terra Vega
* Canna Terra Flores
* PK 13/14
Op dit moment staan de meisjes in turfpotjes met stekgrond die in rhizotonic gedrenkt zijn.
De potjes heb ik rechtstreeks in de uiteindelijke 7L pot gezet.
Ik bewater de stekgrond op dit moment met gedestileerd water. (Geen idee of dat een goed idee is. Anyone ?)
Het is voor mij de 1e keer dat ik op deze manier een plant (of 2 ) opkweek.
In het verleden heb ik wel eens wat staakjes onder gloeilampen gehouden maar dat was uiteindelijk dikke bagger. (Kan ook niet anders)
Ik heb me o.a hier en op wat andere sites wat beter verdiept in hoe het dan wel moet. En zo had ik het gedacht.
Graag reacties / suggesties / commentaar.
Nog 1 specifieke vraag : Is het verstandig om een luchtbevochtiger (kleintje) in een kast van deze omvang te gebruiken ? (Brandgevaar?)
Nooit te oud om te leren. T gaat wel wat langzamer na 10+ jaren
Ik zal deze post regelmatig updaten met nieuwe foto's van de meisjes.
(in case het allemaal goed gaat met de meisjes in deze fase)
En nu tijd voor een je voor het slapen gaan.
Alvast bedankt voor alle tips/suggesties/reacties en positieve kritiek!
L8r
Comment