Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gertie's 1e kast kweek(je)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Update

Devil op 28/11/09

sigpic

Gertie's bescheiden bloemen tuintje

Comment

Re: Gertie's 1e kast kweek(je)

Ik heb net ff gecheckt en die donkergroene kleur is te wijten aan de 'exposure' instellingen van mijn webcam.
      Als ik die op normaal zet is alles overbelicht. De Devil is lichtgroen. De Skunk plant daarintegen is wel vrij donker.
      En guess what, de skunk plant staat in bemeste aarde. Deze had ik bij wijze van experiment in de volle aarde gezet toen ie nog vrij klein was. Deze groeit ook veel minder snel dan de Devil die in haar turfpotje met stekgrond staat en door het turfpotje heen aan het groeien is.

Het skunk spruitje voorlopig maar ff alleen met water spoelen ?
      Jonge zaailingen hebben de eerste drie weken niet veel voeding nodig. Te voedselrijke grond is zelf niet zo goed voor ze. De worteltjes kunnen dan makkelijk verbranden en de hoge ec zorgt ervoor dat de plant bepaalde membranen in de wortel sluit waardoor er niks kan opgenomen worden. Werkt dus averechts! Je zou idd kunnen spoelen. Zelf zou ik die spruitjes in de eerste 3 weken niet in bemeste aarde zetten maar in onbemeste. Na 3 weken dan ompotten in de bemeste.

Ik heb mijn ph meter binnen en ben me kapot geschrokken van de ph van mijn kraanwater. Als ik rhizotonic aanmaak op kraanwater heb ik een ph van rond de 9!

kraanwater alleen is goed voor 8,33

Nou heb ik e.e.a aangezuurd met een paar mini drupjes azijn.

Hangt op 6,02

Dat geintje met die azijn was dat smart ? of heb ik daarmee mijn voeding nu volledig verziekt ?

Comment

Thanks voor je tips Monty. Miss Skunk krijgt voorlopig alleen water.
        Ze staat al een dag of 3 praktisch stil. Ongetwijfeld door mijn overpot actie.
        Als ik hem nu terug ga zetten in een kleiner potje met stekaarde ben ik bang
        dat ik de worteltjes kapot trek. Mocht deze dame het niet gaan overleven, heb ik 2 vervangers paraat gezet (Ik kon het niet laten om nog 2 Big Devil autoflower zaadjes te laten ontkiemen.)

Zodra deze zaadjes ontkiemt zijn stop ik ze in turfpotjes met stekaarde.
        De potjes heb ik gedrenkt in rhizotonic. Ik zal ze dan iig minimaal 3 weken
        laten staan in alleen stekgrond. Experimenteren hoeft tenslotte niet, aangezien dat wiel vaker dan eens is uitgevonden. ()

Over mijn kraanwater :

De PH van mijn kraanwater is dus echt 8.3
        Aanzuren met azijn betekent dus een behoorlijke dosis azijn
        (zeker in combinatie met rhizotonic en andere supplementen.)
        Om e.e.a acceptabel te maken moet de PH met het aanmaken van
        de voeding met ruim 2,0 omlaag. Daar gebruik ik dus azijn voor.
        Gaan de extra ballaststoffen van de azijn in deze hoeveelheden niet
        zorgen voor een probleem ?

Zie onderstaand overzicht van de kwaliteit van het leidingwater hier :

Bedankt voor je hulp Monty.

Grtz Gertie
        sigpic

Comment

Gaan de extra ballaststoffen van de azijn in deze hoeveelheden niet
          zorgen voor een probleem ?
          Nee lijkt me van niet azijnzuur is CH3-COOH
          in het water splits zich een h+ ion af (dit neutralizeerd je water)
          CH3COOH H+ + CH3COO−
          azijnzuur waterstofion + ethylacetaat

Naar mijn mening doet de plant niks met ethylacetaat.
          Ik spreek hier echter over zuiver azijnzuur in tafel azijn zitten nog een legio aan andere stoffen.

Wil je helemaal save afzuren gebruik dan forsforzuur in de bloei en salpeterzuur in de groei. In de groeifase gebruikt de plant salpeterzuur als voedingsstof en wordt dit als afzuur middel gebruikt. In de bloeifase wordt dit fosforzuur, vanwege de fosfor die de plant meer nodig heeft in die periode...

Salpeterzuur: HNO3 als dit in water oplost krijg je de volgende reactievergelijking
          HNO3 + H2O --> NO3- + H3O+

Fosforzuur : H3PO4 Werkt ongeveer hetzelfde als bij Salpeter zuur maar kunnen er dan meer H'tjes meer H3O'tjes maken

Bij Salpeterzuur krijg je dus meer met stikstof gebonden moleculen om het zo maar eventjes te noemen en bij zwavelzuur dus meer met Fosfor gebonden moleculen

Grtz

Comment

En weer wat geleerd.
            Dank!

Ingredienten van mijn 'natuurazijn' :

Water, Natuurazijn * van biologische oorsprong.
            Dat klinkt wel redelijk puur.
            sigpic

Comment

Update 29/11/2009

Ik heb een aantal highres foto's gemaakt vandaag.
              Nooit geweten dat planten 'haren' hadden (zoom in bij closeups)

Big Devil van opzij :

Big Devil van bovenaf :

Closeup(s) Big Devil :

En om af te sluiten mijn Devil 'lady in purple'

Dan heb ik nog een 2e plantje.
              Een Skunk plantje van Sensi. Ze is gestresst,trekt scheef en groeit nauwelijks.
              Ik heb haar te vroeg overgepot met als resultaat :

Kan iemand me vertellen of ik me zorgen moet maken over die witte stippen die zichtbaar zijn bij extreem inzoomen ?
              Met het blote oog is er niets te zien. De Devil heeft precies hetzelfde. Maar dus alleen bij extreem inzoomen (zo sterk dat je de haartjes op de stammetjes kan zien etc). Misschien ziet een blad er wel gewoon zo uit van heel dichtbij maar maak me toch zorgen.
              Last edited by Gertie; 29 November 2009, 20:03.
              sigpic

Comment

Hey,

Bestel fosforzuur bij de online shop kost niet zo veel, en dan zit je meteen goed.
                Hoe gaat het met de lv?
                Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
                Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

Comment

Hi Michel,

De LV is rond de 55% met lamp aan. en rond de 65 zonder lamp.
                  sigpic

Comment

Dat gaat goed dus.
                    Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)

Comment

Update 03/12/09

Tijd voor een korte update.

Devil groeit als kool. Ik was in 1e instantie bang voor ziektes, aangezien er witte stippen zichtbaar zijn op de bladeren (alleen bij sterke vergroting).
                      Vermoedelijk is dit gewoon kalk van het klote leidingwater dat ik heb gebruikt. Hoe dan ook groeit ze behoorlijk snel nu, bijna dagelijks nieuwe blaadjes. Ook mijn skunk plantje is weer begonnen zich te ontwikkelen.
                      Deze heeft bijna een week stil gestaan.

Zie onderstaande foto's van mijn schatjes.

Devil :

Closeup :

Sensi Skunk :

Ik heb gisteren voor het 1st voeding gegeven.
                      Een klein scheutje. Is dit verstandig ? of kan ik beter nog even wachten ?

De voeding die ik heb aangemaakt :

Rhizotonic, cannazym en terra vega.
                      De voeding heeft een ph van 6,05

Bedankt voor de reactie(s)
                      sigpic

Comment

Beginnen met een klein beetje voeding en dan opbouwen, maar ik dacht dat je tot 3 weken niets moest/mocht geven.

Je PH is perfect, tussen de 5.8 en 6.2. Ik zet hem meestal rond de 6.

Comment

wooow mooie groen en gezonde spruiten. en zou me geen te grote zorgen maken over die puntjes gewoon in het oog houden en lichtjes beginnen voeding toevoegen en zo. maar mischien zoals wij doen 3 gietbeurten in een week 1 wel met voeding 2 niet en zo opbouwen en nooit te nat kweken hoor laat maar drogen zo kweek je goede wortels. Maar LV is belangerijk. Hoe hoger de LV in het begin hoe sterker je plant is tegen schimmel en toprot en ziektes. Dus probeer zolang je niet bloeit toch naar 60%-70% te gaan.

Comment

hahaha een klein beetje voeding inderdaad.
                            Ik heb de voeding nu maar in een plantenspuit met verstuiver gedaan.
                            Met een 2ltr colafles is doseren lastig ben ik achter gekomen. Klots klots klots oeps

Ik ga dat 3 x per week waarvan 1 x voeding 2 x zonder voeding aanhouden. Thx voor de tip Orias.

De LV heb ik een klein beetje omhoog kunnen brengen dmv het gebruiken van een donkere handdoek ipv een witte handdoek. Dat maakt wel een klein verschilletje.
                            De LV is nu 64% met lamp aan, en 72% zonder licht.

Wordt vervolgd
                            sigpic

Comment

Snelle foto update

In plaats van de paarse lamp heb ik nu de blauwe 6400k growlight in mijn kast gehangen. S kijken wat de meisjes daar van vinden.

GREENPOWER!!!!
                              Last edited by Gertie; 4 December 2009, 15:01.
                              sigpic

Comment

Dat ziet er goed uit! Op wat voor grond heb je ze eigenlijk staan?

Comment

Bezig...
                                X