Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gertie's 1e kast kweek(je)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Gertie's 1e kast kweek(je)

Korting op 420shop
    Hellow medekwekers,

Dit is m dan geworden.
    Een omgebouwde kledingkast van 0,57m x 0,57m x 1m85.

De kast :

De kast is Volledig licht/lucht dicht. Ik heb alle kieren aan binnen en buitenzijde afgetaped met zwarte Pattex Power Tape (lichtdicht en vochtbestendig)
    Als extra afscherming heb ik landbouwzeil dat ik om mijn kast vast kan maken met klitteband. Makkelijk los te maken dus.
    De wanden van de kast heb ik voorzien van radiatorfolie voor de weerkaatsing van licht en warmte.

De inrichting :

* 1 spiegel reflector kap (op 10cm van de meisjes)
    * 3 x eco light 125w (1 per periode)
    * 1 x zware pc fan gemonteerd in flens op 3/4 hoogte in mijn kast. 180m3/h
    * 2 x pc slot koelers op elkaar gemonteerd en in tube onderin de kast.
    Goed voor 120m3/h (verse lucht)

Van dichtbij

Van Bovenaf

De afzuiger trekt 180m3 / h op vol vermogen. E.e.a aangesloten op een fan controller. De lucht word uitgeblazen via een airco slang net onder mijn dakraam (altijd op een kier)

2 x een pci slot koeler op elkaar en in tube gemonteerd. Goed voor zo'n 120m3 / h. Ook de aanvoer van verse lucht komt vanonder mijn dakraam via een airco tube.

Een simpel weerstationnetje van conrad om de temp en lv een beetje in de gaten te houden.
    (Op dit moment 51%lv met lampen aan. 60 - 65 met lampen uit.
    Mijn weerstation voorziet zonneschijn. )

De Lampen :

Om een indicatie te geven van hoe groot deze kanonnen nou echt zijn :

Ecolights 125W in de kleuren purple, blauw en rood.

Aan de zijkant hangt nog een 40w tl lamp, maar deze gebruik ik eigenlijk niet. Van opzij belichten is ook niet zo effectief i guess. M.a.w, die kan er wel uit denk ik.
    Verder heb ik op dit moment boven 1 van mijn zaailingen nog een 23w true-light daglichtlamp hangen. De lampen hangen op ongeveer 10cm van mijn meisjes.

Wanneer ik een foto maak met flits van de purple 25000k lamp zie je het volgende.

Als ik er met het blote oog in kijk zie ik dat niet. Planten schijnen een heel groot deel van dit licht wel op te vangen.

Purple power in vol ornaat.

Om de boel in de gaten te houden zonder steeds de kast open te moeten maken en om remote een oogje in het zeil te kunnen houden.
    Een Mickeysoft lifecam HD onder de kap gemonteerd.

De meisjes in kwestie :

Meisje 1 Wss Skunk 21/11/09 :

Wss Skunk plantje opgekweekt van een zaadje van Sensi.
    Ze is nu 2 weken oud (vanaf zaadje)
    Ze is een beetje gestrekt aangezien ik mijn lamp de 1e week veel te hoog had hangen

Meisje 2 Big Devil 21/11/09 :

Een autoflower plant "Big Devil" (Grote autoflower) van SweetSeeds
    opgekweekt vanaf zaadje. Ze is een week jonger dan buurvrouw Wss.
    ik heb het idee dat Big Devil VEEL sterker is. Het stammetje is dikker, de bladeren zijn beter ontwikkeld, ze groeit veel sneller. En ze is niet afhankelijk van een bepaalde licht cyclus. Van dit meisje verwacht ik het meest.

3 dagen later zien ze er zo uit :

Meisje 1 Wss Skunk closeup 24/11/09 :

Meisje 1 Wss Skunk van opzij 24/11/09 :

Meisje 2 Big Devil closeup 24/11/09 :

Meisje 2 Big Devil van opzij 24/11/09 :

De Voeding :

* Rhizotonic
    * Canna Zym
    * Canna Terra Vega
    * Canna Terra Flores
    * PK 13/14

Op dit moment staan de meisjes in turfpotjes met stekgrond die in rhizotonic gedrenkt zijn.
    De potjes heb ik rechtstreeks in de uiteindelijke 7L pot gezet.
    Ik bewater de stekgrond op dit moment met gedestileerd water. (Geen idee of dat een goed idee is. Anyone ?)

Het is voor mij de 1e keer dat ik op deze manier een plant (of 2 ) opkweek.
    In het verleden heb ik wel eens wat staakjes onder gloeilampen gehouden maar dat was uiteindelijk dikke bagger. (Kan ook niet anders)

Ik heb me o.a hier en op wat andere sites wat beter verdiept in hoe het dan wel moet. En zo had ik het gedacht.

Graag reacties / suggesties / commentaar.

Nog 1 specifieke vraag : Is het verstandig om een luchtbevochtiger (kleintje) in een kast van deze omvang te gebruiken ? (Brandgevaar?)

Nooit te oud om te leren. T gaat wel wat langzamer na 10+ jaren

Ik zal deze post regelmatig updaten met nieuwe foto's van de meisjes.
    (in case het allemaal goed gaat met de meisjes in deze fase)

En nu tijd voor een je voor het slapen gaan.

Alvast bedankt voor alle tips/suggesties/reacties en positieve kritiek!

L8r
    Last edited by Gertie; 4 December 2009, 14:56.
    sigpic

Gertie's bescheiden bloemen tuintje

Re: Gertie's 1e kast kweek(je)

Leuk om es een verslagje te zien met de eco lights, dees ga ik zeker volgen..

Veel succes met je kweekje gewenst alvast een strakke opzet
    Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

Mooi kastje, en zeker mooie sl,s ben zeer benieuwd naar je resultaten. Je voorbereiding ziet er in elk geval goed uit.

Grtz

Comment

gebruik jij zo'n sprout pad?
        grote voordeel daarvan is dat je zaadjes kan insteke
        en dan gewoon mee met pad in de potgrond
        vind uw cam wel goed gevonden

Comment

Dat ziet er zeker goed uit, goede voorbereiding!
          Demi-water zou iets van ph 6 of 7 kunnen zijn heb je een ph meter? Anders zou je ook
          flessen water kunnen gebruiken of een mix van 50% regen en 50% kraan water. Wel
          even na meten met je ph meter ( moet 5.8 tot 6.2 zijn )
          Voor een hogere luchtvochtigheid kan je ook een bak water ik je kast zetten en hier een doek in hangen.

Succes, ik ga je volgen!
          Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
          Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

Comment

Wat betreft de luchtvochtigheid. Ik heb nu een behoorlijke bak met water in de kast staan met daarin de bekende handdoek (uitgehangen over bak).
            Ik zou dat liever anders doen. De bak water neemt te veel ruimte in beslag.

Ik wil wel een luchtbevochtiger aanschaffen maar weet niet of dat wijs is aangezien ik wel electra in de kast heb (fitting, etc.). De druppels moeten niet van het plafond komen zeg maar
            Als ik ga zoeken naar luchtbevochtigers kom ik er niet helemaal uit.
            Er zijn zoveel verschillende soorten. Stoom, Ultrasoon, verdamping koud/warm etc etc. Iemand tips in welke richting ik moet zoeken ?
            Of een kant en klare tip ?

Mijn dank is groot
            sigpic

Comment

Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
              Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

Comment

Ziet er leuk uit. Mooie spruitjes. Ga je volgen.

Comment

Hey Michel

Een kleinere bak kan wel, maaruh deze bak is al in no time leeg.
                  Ik heb er een ventilator op gericht staan. De handdoek hangt in het midden in het water en aan de zijkanten op de bak.
                  Na een uurtje of 15 - 20 is de bak leeg.
                  Ik denk dat de afzuiging iets te hard staat voor mijn betrekkelijk kleine kast.
                  Zal hem eens op de laagste stand zetten en kijken wat er gebeurt met de lv
                  sigpic

Comment

Devil na een paar uurtjes slaap

25/11/09 : Devil heeft haar 6 uurtjes donker gehad.
                    Ze is lekker veel blad aan het ontwikkelen. Ze lijkt het wel naar haar zin te hebben.

De foto is trouwens genomen op hd resolutie en van bovenaf hangend.
                    Het lijkt net alsof de randjes van de bladen soms wit zijn. Dat zijn echter de kalkkorrels
                    sigpic

Comment

Leuk spruitje. Wel al erg donkergroen blad, let op voor overvoeding.

Grtz

Comment

Ph meter binnen!

Ik heb mijn ph meter binnen en ben me kapot geschrokken van de ph van mijn kraanwater. Als ik rhizotonic aanmaak op kraanwater heb ik een ph van rond de 9!

kraanwater alleen is goed voor 8,33

Nou heb ik e.e.a aangezuurd met een paar mini drupjes azijn.

Hangt op 6,02

Dat geintje met die azijn was dat smart ? of heb ik daarmee mijn voeding nu volledig verziekt ?
                        sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
                          Leuk spruitje. Wel al erg donkergroen blad, let op voor overvoeding.

Grtz
                          Ik heb net ff gecheckt en die donkergroene kleur is te wijten aan de 'exposure' instellingen van mijn webcam.
                          Als ik die op normaal zet is alles overbelicht. De Devil is lichtgroen. De Skunk plant daarintegen is wel vrij donker.
                          En guess what, de skunk plant staat in bemeste aarde. Deze had ik bij wijze van experiment in de volle aarde gezet toen ie nog vrij klein was. Deze groeit ook veel minder snel dan de Devil die in haar turfpotje met stekgrond staat en door het turfpotje heen aan het groeien is.

Het skunk spruitje voorlopig maar ff alleen met water spoelen ?
                          sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MagicSmoke View Post
                            gebruik jij zo'n sprout pad?
                            grote voordeel daarvan is dat je zaadjes kan insteke
                            en dan gewoon mee met pad in de potgrond
                            vind uw cam wel goed gevonden
                            Nope, turfpotjes en die stop ik met stekaarde en al in mijn uiteindelijke potten met bemeste potgrond.

En de cam is wel praktisch zo. Ben alleen benieuwd wat hij op den duur van de hoge lv gaat vinden. Voor die cam koop ik 3 ecolights
                            sigpic

Comment

Update

26/11/09

Groeien als een ...
                              sigpic

Comment

Bezig...
                              X