Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag Big Bang 1e keer

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Kweekverslag Big Bang 1e keer

Yes mensen, voor deze omstandigheden maakt fien het erg goed.
    Vanavond zal ik eventjes wat foto's plaatsen.

@Monty: dat idee had ik inderdaad al. Toen de plant slap ging hangen heb ik haar al meteen geen water meer gegeven, 5 dagen later ging ze de container in. Daarvoor had ik nog even gecheckt hoe haar wortelstelsel eruit zag, het viel mij toen op dat de grond nog steeds behoorlijk nat was.
    Ik wilde eventjes een bevestiging van iemand hebben en dat heb ik nu gekregen van een professional .

Spreek jullie vanavond

Bodahir

Comment

Update #3

Daar zijn we weer

Het gaat Fien erg goed af. Echter vind ik het wel jammer dat ze het laten zien van haar 5-vingerige nog even op haar laat wachten. We krijgen nu dus nog eerst een 3-vingerige te zien. Eer deze dagen lijkt het mij verstandig om te verpotten naar een 2.2 liter bakje.
      Ik kamp binnenkort misschien wel met een probleem. 2e kerstdag tot oudejaarsdag ben ik op wintersport en gaat mijn moeder voor mijn plant zorgen. Ik ben dan bang dat mijn plant in die periode net uit de box moet, daar heb ik al wel een oplossing voor maar is het kijken of mijn moeder het ook gaat snappen. Helaas zet mijn moeder dan ook de verwarming die week niet aan dus gaat Fienie het misschien een beetje koud krijgen
      enfin genoeg gejammerd, een oplossing komt er wel, maak jullie geen zorgen

Foto's
      Om even een inschatting te geven hoe groot mijn plantje is kan ik jullie vertellen dat het potje een diameter heeft net iets kleiner als de lengte van een iPhone.

Bodahir
      Attached Files

Comment

Fien ziet er super gezond uit staat gewoon te stralen, zeer mooie spruit. Hopelijk zorgd je mam goed voor haar tijdens je afwezigheid.

Grtzt

Comment

een mooi kleintje is Fien ^^

Comment

Attached Files

Comment

Update #5

Hey mensen!

Het is weer eventjes tijd voor een update.
              Fien loopt de laatste dagen een beetje vreemde dingen te vertonen.
              Zoals ik al bij de vorige update had gezegd gingen haar blaadjes wat krullen, dit is nu opzich geen probleem meer, maar...
              Gisteren hingen haar bladeren slap dus ik had meteen even wat water gegeven, vanmorgen kon ze gelukkig weer stralen
              Nu op het moment hangen haar bladeren weer op dezelfde manier slap en heb dus weer water gegeven. Ik hoop niet dat dit zo zal blijven. Echter heb ik haar wel vandaag verpot met de benodigde grofheid, ze was namelijk niet uit haar vorige potje te krijgen, gelukkig was de bijna volledige witte wortelkluit nog steeds bevestigd aan de plant. Eigenlijk was ik al van plan om haar eerder te verpotten maar toen bleek dat de potgrond buiten was bevroren dus moest het eventjes wachten . Maar dat kan dus misschien voor nu een probleem zijn.
              Ik denk dat het nog eventjes wennen is aan haar nieuwe grondje.
              Morgenavond ga ik op vakantie tot oudejaarsdag maar ik wil haar nog wel toppen voordat ik weg ga. Ik zit dus nu nog een beetje te twijfelen of ik het wel nu moet doen. Wat denken jullie? Ze laat nu haar 5e internode zien (excl. lobbladeren)
              Overigens heb ik wel een beetje het idee dat ze wat trager is gaan groeien en aangezien ze nu al 4 weken levend staat is ze nog erg klein, maar we gaan het zien.
              In de doos heb ik nog eventjes een aanpassing gedaan, de lamp hangt nu plat dus de plant kan meer licht vangen en nog een tijdje in de doos staan
              Hier wat foto's om mijn verhaal duidelijker te maken. (De eerste foto had ik wat problemen met de camera, de 2e foto was vanmiddag toen ze net onder de lamp ging, niks aan de hand dus)

Bodahir
              Attached Files
              Last edited by Bodahir; 25 December 2009, 23:31. Reden: -

Comment

High people,
                de oplossing heb ik zelf gevonden.
                Fien is de 2e op rij die een beetje last heeft van overbewatering. Zoals ik al had vermeld was de grond een paar dagen geleden bevroren, dat is dus gaan ontdooien en vervolgens is er een bom vocht in blijven zitten, ik vond dit aardig meevallen maar als ik nu zo aan de onderkant tussen de gaatjes kijk is de bodem erg vochtig. Eventjes geen water meer geven dus. Ze zal er vast bovenop komen

Bodahir.

Edit: Ik zuig nu even wat water weg dmv een spuit. misschien is dat de beste oplossing?
                Last edited by Bodahir; 26 December 2009, 12:56. Reden: -

Comment

Update #6

Zo mensen, nu een week geleden is het weer tijd voor een update!

Fien is erg traag heb ik gemerkt, in die tijd dat ik weg ben geweest is ze niet veel sneller gaan groeien. Wel heeft ze zich kunnen herstellen van overbewatering en ze ziet er verder wel gezond uit. De stelen zijn wat paarsig en ik denk dat daardoor de plant niet zo hard groeit (het is ook koud in ons landje deze dagen dus ja).
                  Ik heb vandaag een klein beetje voeding bijgevoegd omdat de 2 onderste bladeren (boven de lobbladeren) wat geel aan het worden waren.
                  Voor nu verder, de foto's en oordeel zelf maar!

Bodahir
                  Attached Files
                  Last edited by Bodahir; 5 January 2010, 20:17.

Comment

Comment

zoals ik lees ;;;;; heb je,je plant nog maar 1 week geleden verpot..
                      geef eens wat wortelstimulater mee; als je dat nog niet gedaan hebt!!!
                      laat maar gaan ...komt wel goed...
                      grtz.......

Comment

Ja klopt Skafe, ze is wat licht en heeft trouwens ook wat paarse stengels. Ik heb eventjes voor jou een foto genomen in het donker met led-flits aan, je kan nu goed zien dat de onderste bladeren wat geel aan het trekken zijn.
                        Volgens het boekje zou ik nu te maken hebben met een voedingstekort namelijk een te hoge ph waarde (zwaveltekort), maar het zou ook kunnen komen door een te lage LV (Rond de 30%) en misschien een te lage temperatuur alhoewel die wel boven de 18C blijft. Enig idee hoe ik dit zou kunnen oplossen? Ik hoor vaak dat met een beetje thee je de Ph-waarde wat omlaag kan brengen. Je LV kan je aanpassen door natte doeken in de ruimte te leggen toch? Ik heb al een potje met water in de doos staan... Ik ben geen prof. dus het moet wel simpel blijven
                        Overigens moet ik er nog bij zeggen dat mijn moeder de plant had laten vallen tijdens het verzorgen toen ik weg was, de hele kluit was eruit gevallen maar volgens mijn ma wel onbeschadigd gebleven. Zou dit ook een oorzaak kunnen zijn dat heeft gezorgd voor de remming in de groei en gele bladeren?

@Exclusiveseeds: Wortelstimulator? je bedoelt CO2-Tabs? Ik ga verder geen voeding toevoegen, alleen nu heb ik wat gedaan en straks bij de bloei ga ik gebruiken.

Thanks voor jullie reacties ik waardeer het, en ik ben gelijk ook weer wat slimmer geworden

(zwarte puntjes bij de stengel zijn trouwens stukjes potgrond)

Bodahir
                        Attached Files

Comment

Die paarse stengels duiden meestal op een lage temperatuur, als ik het goed heb. Het is in ieder geval een manier om stress te herkennen. Ik heb laatst een thermometer gekocht en mijn temperatuur is 22 graden met licht aan en 18 met licht uit en mijn dames lijken geen last te hebben van deze redelijk lage temperaturen.

Die onderste bladeren werden bij mij ook geel en die heb ik inmiddels verwijderd, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Verder ziet je 2e set bladeren er wel goed uit qua kleur, misschien ietwat aan de lichte kant, maar volgens mij zijn ze niet veel lichter dan mijn big bangs op dezelfde leeftijd.

Water kan je inderdaad afzuren met thee, even searchen en je vind het zo.
                          Spa blauw is ook heel geschikt met een pH van 6,0. het meeste andere bronwater heeft een stuk hogere pH. Helaas is spa behoorlijk duur vergeleken met kraantjeswater. Ik meng nu spa (pH 6) met kraanwater (hier is de pH 8,2 geloof ik, 24 laten staan om chloor te laten verdampen), met verhouding spa:kraan 2:1. Dit doe ik om de kosten wat te drukken.

Je groeit nog steeds in een verhuisdoos toch? Ik zou dan erg oppassen met de LV, want het karton neemt vocht op en word dan slap. De hele boel kan dan in elkaar zakken en voor je het weet brand je huis af...
                          Je groeit vanuit zaad, dus de LV maakt dan niet zoveel uit. Ik doe er zelf niets aan en de dames hebben nergens last van.

Comment

Dankjewel Skafe

Ik merk nu ook kleine verbrande plekjes, dus ik hoop dat dit niet erger zal worden. Dat met spa is ook wel een goed idee, ik zal eerdaags even naar de super gaan.
                            Ik ga deze technieken nu even toepassen en hoop dat dat tot een beter resultaat zal leiden.

Ik groei nog steeds in die verhuisdoos ja, maar wat je nou precies met vochtig bedoelt snap ik niet en wel. Als je een nat stuk karton hebt dan kan je dat natuurlijk zo buigen maar dit gaat om luchtvochtigheid en niet om vochtigheid, maar ik snap je zorgen Komt allemaal wel goed.

Voor nu ga ik slapen en wens je nog een fijne avond, je hoort gauw van me

Bodahir

Comment

Update #7

Hey kwekers!
                              Eventjes een korte update en een vraag voor jullie.
                              Ik heb Fien net getopt en dat is goed verlopen, hopen dat ze nu niet zo snel doorgroeit (wat ineens de laatste 2 dagen het geval is) en dat we binnenkort 2 toppen gaan zien.
                              Ik zie al een paar dagen een donker plekje op 1 van mijn leafes, dit is het eerste 3 vingerige blad. Nu ga ik ook al een bruin vlekje zien op mijn eerste 5 vingerige blad. Ik begin nu allerlei verschijnselen van tekorten te zien, ook krullende bladeren (klein beetje op de foto te zien).Het meest waarschijnlijke lijkt mij dat dit komt doordat mijn stelen zo paarsig zijn waardoor ze minder goed water kunnen transporteren maar hiervan heb ik nog steeds niet de oorzaak kunnen vinden...
                              De temperatuur zakt 's nachts wel tot onder de 18 en ook op sommige momenten van de dag.
                              Het zou natuurlijk wel goed zijn om de temperatuur wat te verhogen maar dit kan ik nauwelijks doen omdat ik geen verwarmings materiaal heb voor kleine ruimtes. En ik denk dat dit ook niet de echte oorzaak is...
                              Kunnen jullie mij tips geven met wat ik zou kunnen doen om het probleem te vinden en ook op te lossen? Ik heb ze echt even nodig!!

Bodahir

(foto 1: voor het toppen. foto 2: voor het toppen, zijkant. foto 3: na het toppen, zijkant. foto 4: 1 top in 2 stukjes )
                              Attached Files

Comment

Hey,

Een temp. schommeling van meer dan 8 graden is niet echt goed. (dag, nacht)
                                De plant lijkt idd een beetje licht groen, kan ook door de foto komen natuurlijk.
                                Welke voeding geef je nu?
                                Door dat de plant gevallen is, zal ze zeer waarschijnlijk even moeten bij komen, dus dat verklaard je groei stop wel even.

Kan je de doos niet dichter bij een verwarming zetten?
                                Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
                                Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

Comment

Bezig...
                                X