Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Re: micro kweekkastje lowrider 2 onder spaarlampen
ik heb het toch van heel veel mensen hier gehoord ja.
maar reken zeker minder als dat, ik denk dat dat gewoon het maximum is at je uit je lampen kan halen.
Dan zit je wel vrij hoog hoor. Ik denk dat je zeker als je nog niet zolang bezig bent toch wel op watt/3 kan rekenen. Alles meer is mee genomen. Moet het zelf nog onder vinden...
Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"
Ik lees hierboven dat iemand je adviseert om de spaarlampen er nog dichter op te zetten, maar dat geldt eigenlijk alleen voor TL's, want die moet je echt binnen de 5cm van de plant hangen.. voor Spaarlampen geldt onder de 10cm.
Ik ben zelf ook bezig met een microkweek met Spaarlampen en 3 LR#2 (zit nu op 8 weken, dus bijna oogsten) en ik heb zelf altijd op 15/9 gedraaid om de temp in de kast een beetje hoog te houden tijdens de 9 donkere uren (dus 's avonds rond 5 uur ging de lamp aan t/m 8 uur in de ochtend).. ging prima!
Let op: je luchtvochtigheid verschilt ook behoorlijk als je de lamp aan of uit hebt, dus ik zou echt wel minimaal een uurtje of 8 de lamp UIT doen om je luchtvochtigheid hoog te houden.
Een spaarlamp is een opgevouwen tl. Dus dat is het zelfde. Ik heb wel eens gelezen dat 5cm de max afstand is. Alleen met tl heb je minder licht verlies.
Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"
Mijn lamp hangt nog lager, maar dat heeft er mee te maken dat ik aan mijn plant merk dat ze dat lekker vindt.
Gewoon voordat de lamp uit gaat water geven en je krijgt geen verbranding, enige is wel dat je plant vlak voor de donkerfase ruikt naar gras
Comment