Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

6x Lr#2

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

6x Lr#2

Korting op 420shop
    Zo'n kleine 2 weken geleden heb ik 6 van mn (zelfgekweekte) lowryder2 zaadjes laten ontkiemen. Ze zijn alle 6 ontkiemd, en staan ondertussen in wat potgrond.
    Momenteel staan ze onder 1x18Watt en 1x11Watt spaarlamp, bij gebrek aan meer lampen in huis. ik ga binnenkort nog wat extra lampen kopen, zodat ze uiteindelijk onder een 3 of 4tal 20watt spaarlampen komen te staan. (zodat ik toch minstens 1lamp per vrouwtje overhoud)

Alles verloopt ok, buiten eentje is een beetje een debieltje, die had maar 1 lobblaadje, en heeft dus wat achterstand tov de rest.
    Ik vind dat ze eigenlijk toch nog redelijk klein zijn, maar dat zal wel aan de niet ideale omstandigheden liggen. ze staan op zolder, dus is redelijk koud daar, en nog niet zoveel lampen erop. De 1e week kregen ze ook maar 12 uur licht, momenteel krijgen ze 24/24.

binnen enkele dagen verplaats ik ze naar mn kot(=studentenkamer voor de nederlanders) de helft van mn kleerkast wordt daar niet gebruikt, wrs zet ik ze daar dan in.
    foto's komen er over enkele dagen aan, want mn fototoestel ligt ook op kot. Gelukkig beginnen mn examens over enkele dagen () en ga ik terug naar daar.
    nog even wachten dus (nuja, het zijn ook maar gewoon 6spruiten zoals je er hier 1000en ziet op het forum)

Re: 6x Lr#2

Jo jamesbonte, veel succes met je lowryders!
    Dat ene lobblaadje kan eventueel een freakje worden genoemd, maar daarvoor is het nog te vroeg, de start is alvast terug gemaakt, volg je.

Grtz
    420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
    Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

Succes ik ga je volgen!
      Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
      Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

Comment

woops!
        ik kwam zonet terug op mn kot aan, na zo'n dikke 3 dagen, en wat zie ik?
        iets loopt goed mis!!!!
        De plantjes zijn zo goed als niet gegroeid, ze stonden natuurlijk kurkdroog, maar hetgeen ze gegroeid zijn heeft geen kleur!!!
        Waar ligt dit aan?
        zelf kan ik misschien wel enkele redenen bedenken zoals:
        -ze stonden in een kast, de deur was dicht, mss te weinig verse lucht? (hoewel de plantjes nog mini zijn, en niet veel lucht nodig hebben leek me)
        -iets mis met het licht? (staat een nieuwe spaarlamp boven, maar hier lijkt het me ni echt aan te liggen)
        -te dicht bij de spaarlampen? lijkt me ook zeeeeeer onwaarschijnlijk, want niet alle plantjes stonden echt dicht tegen de lampen aan, en toch hebben ze allemaal hetzelfde verschijnsel.

Ik gok erop dat de 1e reden dus de voornaamste is, maar misschien ligt het ook ergens helemaal anders aan, dus ik heb jullie hulp nodig.
        vanavond nog, of morgen krijgen ze in elk geval verse potgrond (kan mss ook hieraan liggen, want ze zitten in zon kleine bakjes)

je kijkt maar naar de foto's (tzijn echt zielepootjes)
        hopelijk komen ze er toch snel bovenop (ze zijn zo'n kleine 3weken al ontkiemd, en aangezien het lowryders zijn hebben ze er dus al een 3e van hun leven op zitten:p)
        Attached Files

Comment

Ze zien er inderdaad wat triest uit. Het kan je grond zijn of overvoeding. Het licht zal het niet zijn, misschien de temperatuur? Ik zou wat extra grond bijgeven en die goed vochtig zetten. Je kan ze koolzuurhoudend water geven, dan hebben ze CO2. Ik weet ook niet zeker wat er misgaat, hopelijk herstellen ze nog.

Comment

overvoeding zal het eeecht wel niet zijn hoor, ze stonden in normale potgrond, en kregen enkel gewoon water. spa bruis is misschien geen slecht plan
            ik was net bezig met ze te verpotten...

Comment

ze zien er idd wat triestig uit hopen dat het maar goed komt.

Comment

Een pc ventilator naast zou misschien helpen, ze zien er in ieder geval niet erg gezond uit nu ze zo plat hangen maar alles zal wel goed komen !!

Comment

Het lijken wel brusselaartjes met aids!

Nee nee , genoeg gelachen , volgens mij heb je ze verbrand...
                  3 dagen zonder water met de lamp er vlak op...en voila

Goed vochtig houden , temperatuur in de gaten houden , en dan komen ze er wel weer bovenop.

Comment

ok, thx voor de raad.
                    opstelling is ondertussen wat veranderd, plantjes zijn binnen dit en een half uurtje ook allemaal verpot.
                    probleem is wel dat ik de komende 3-4dagen wrs weer niet hier ga zijn:s (heel misschien vind ik de tijd om nog eens langs te komen)
                    dusja, ga ze heel vochtig zetten, mss een natte handdoek omhooghangen voor de luchtvochtigheid, en zien dat de lampen niet te dicht hangen (liever dat ze een beetje strekken ipv dat ze niet groeien en geel zijn ipv mooi groen)
                    als ze verpot zijn zet ik sewes nog wel een fotootje online.

Comment

plantjes zijn dus verpot ondertussen.
                      Heb gisterenavnd ook nog even een lampenkap inelkaar geknutseld met een pot waar koffie inzat. (ondanks mn twee linker handen toch nog best mooi in elkaar geknutseld)
                      ik ga se sewes nog eens stevig bewateren, ik kom hoogstwaarschijnlijk pas dinsdagavond terug (heb woensdag pas opnieuw examen).
                      laat ons hopen dat alles tegen dan terug ok is. (de lampen hangen iets verder van de plantjes deze keer)
                      Attached Files

Comment

Comment

Wat een systemen daar in je hokje zeg. Deze plantjes hebben naar mijn weten duidelijk verbranding opgelopen... Kan je niet een Blumat systeem kopen, dan irrigeert het zich vanzelf? Zoveel dagen zonder water is voor die kleintjes niet echt lekker...
                          Succes, Bodahir

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bodahir View Post
                            Wat een systemen daar in je hokje zeg. Deze plantjes hebben naar mijn weten duidelijk verbranding opgelopen... Kan je niet een Blumat systeem kopen, dan irrigeert het zich vanzelf? Zoveel dagen zonder water is voor die kleintjes niet echt lekker...
                            Succes, Bodahir
                            Heb je groot gelijk in maar dat is een periode, je zou ook vanonder water kunnen geven door een schaaltje onder te plaatsen of een automatisch druppelsysteem installeren kost slechts 25euro.
                            Grtzz

Comment

Comment

Bezig...
                              X