Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Ik ben ook met inductielampen bezig. Nieuw 300watt SmartDragon model in 2700k bloei en 6500k groei.
Hier wat info:
Inductielamp type "Smart Dragon"
Technische gegevens:
Vermogen: 300 watt
VSA: Elektronische IC gestuurd met zeer hoge efficientie en powerfactor >0.99
Kleurtemperatuur: 2700k voor bloei of 6500k voor groei
Fullspectrum, goed voor ogen en conditie van gewas
CRI: >80
pLumen: 45000-48000
Afmetingen: 500x152x110
Werkt temperatuur: +/- 70 graden celcius
Nagenoeg 100 procent lichtsterkte direct na het inschakelen, ook bij lage temperaturen
Instant starten, in/uit schakelen beinvloed levensduur niet
Geen hoge inschakelstrroom, geen schakelkast nodig
Geringe warmteontwikkeling van de lamp, dus brandveilig
Energiezuinig
Groot optisch rendement
Levensduur 100.000 branduren.
Fabrieksgarantie: 10 jaar
Deze lampen zijn bij uitstek geschikt voor het groeien en bloeien van een
bepaald gewas. Waarbij normaliter hogedruk natriumlampen worden gebruikt met
hun zeer lage efficientie en hoge warmte opbrengst, hebben deze lampen een
uitstekende PAR, dwz het lichtspectrum is precies dat wat nodig is voor
planten. HPS lampen geven max. 15% bruikbaar licht af wat bruikbaar is voor
het gewas, de rest is onbruikbaar lichtspectrum en hoog percentage omzetting
in warmte. Hierdoor is de efficientie van inductielampen zeer hoog, tevens door de
geringe warmteopbrengst valt u nietmeer op bij infrarood metingen. De lamp
gaat 5x langer mee dan een normale HPS lamp. Kan zonder probleem onder
reflectorkap (van hps) gemonteerd worden.
Waar hier en daar al inductielampen aangeboden worden op internet betreft
dit het nieuwe "Smart Dragon" type, met 100 watt meer vermogen voor een
zelfs nog hogere lichtopbrengst.
Prijs per stuk incl vsa. E 320,00 incl verzending.
Inmiddels heb ik wat met die leden gepraat en kan ik zo'n 300 watt lamp voor minder dan 200 euro incl. alle kosten krijgen. Alle lampen die op hun site staan zijn verkrijgbaar vanaf 15 euro.
Mocht iemand daar serieuze interesse in hebben laat maar even weten.
Voor de goede orde; ik hoef hier niets aan te verdienen, maar wil alleen op vervoerskosten besparen.
Volgende week ben ik van plan te bestellen en ik ben tevreden met 1 of 2 extra bestellers.
Die link die je stuurt is 1 v/d leveranciers. Kwaliteit van en prijzen verschillen per leverancier. De lampen zijn kwetsbaar bij vervoer, let je wel op verzekerde express verzending en invoerrechten, omzetbelasting over het orderbedrag+verzendkosten. Ik zeg dit puur omdat in je post lijkt alsof je ze veel goedkoper kan leveren dan ik, terwijl het lijkt alsof jenog niet nagedacht hebt over zorgvuldig vervoer en douane kosten etc.
Jezegt dat kweken onder inductie zonder hulpmiddelen niet mogelijk is. Dit is larie, tal van mensen halen al minimaal 0,8g/watt hiermee. Tevens is al bewezen dat rood helemaal niet dominant aanwezig moet zijn, zowel in groei als bloeifase. Enkel in de kassen is het nuttig om HPS lampen met veel roodspectrum tegebruiken als aanvulling op het zonlicht. Waar haal jij jou info vandaan, heb je ooit zelf gekweekt onder inductie?
Maargoed als je leverancier betrouwbaar is wil ik voor minder dan E 200 best een paar lampen meebestellen.
Die link die je stuurt is 1 v/d leveranciers. Kwaliteit van en prijzen verschillen per leverancier.
Die link is van de fabrikant zelf. Het is belangrijk dat je lampen van dat merk (LVD) hebt en niet van hun "concurrent" Tungda, die goedkope troep levert.
Maargoed als je leverancier betrouwbaar is wil ik voor minder dan E 200 best een paar lampen meebestellen.
Das een groot bedrijf met een paar duizend werknemers.
Ik heb alle gegevens wel ge tripple checked vanzelfsprekend.
Ik heb zelfs hun gratis service hot line in China gebeld
I stand corrected. Behalve dat inductielampen te weinig rood zouden hebben, heb je je info goed voorelkaar
Ik kan je verklappen dat je invoerrechten lager liggen, nl. 2,4% voor lagedruk gasontladings lampen. Dus je prijs kan nog iets lager uitvallen. Hopelijk gaat de dollar even heel hoog staan, dan snel de lampen bestellen
Comment