Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

brandveilig?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    brandveilig?

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal. ben met mijn vraag 1 verplaatst naar micro kweken, dacht dat het binnenkweek was.

    Ik ben op mijn tweede, wel een belangrijke vraag beland.

    De kast die ik aan het ombouwen ben, is bekleed met radiatorfolie.
    Ik heb dat ergens gelezen dus vandaar dat ik dat erop heb
    geplakt/geschroeft. ik zal er nog een fototje bijgooien voor het makkelijke;
    de rechterfoto is van hoe het worden moet met de onderste planken naar beneden. en automatische poederblusser etc etc,

    Nu wou ik graag deze week een 250 watt hps lamp van phillips gaan bestellen met spiegelkap. alleen ben ik heel erg bang voor brand.
    ik heb een aansteker geprobeerd op radiatorreflectiefolie, vlam weg.

    dit ga ik er dus meteen afhalen.

    de lampensets die ik vinden kan, of de kappen dan, zijn op zijn kleinst 40 cm breedt, op een kast van 50 cm breedt is 5 cm van allebij de kanten. goed he...

    ik weet niet hoe warm die kappen worden..??? weet iemand die temperatuur, ik heb ook al gekeken naar een ledlamp oid maar weet het even niet meer. en misschien een materiaal dat niet vlam vat en beter geschikt is voor op de wand, die is nu van hout..

    vele malen dank groeten; mchel
    Attached Files
    Last edited by michel1984; 18 January 2010, 21:28.

    #2

    Comment


      #3
      Re: brandveilig?

      dank voor je snelle reactie

      ben al alles aan het doorspitten op het forum.

      Het was meer dat als ik de vlam er vlakbij hield, de folie begon te verschroeien. maar dat gebeurt zomaar niet idd.

      De automatische brandblusser gaat wel blussen op 75 graden dus die moet ik een stuk van de 80 graden plaatsen.

      Had al gevonden dat een 250W hps lamp voor een halve vierkante meter goed is, en een 400W voor 1 vierkante meter.
      Vandaar dat ik gekozen had voor de 250W. 0.9 X 0.5 = 0,45

      de hoogte die de dames in mogen nemen is 90 cm. de lamp en de potten er al afgehaald dan.

      Ik heb nog niets besteld, gelukkig. hoop stiekem toch dat die 250W net kan, ga nog meer erover zoeken.

      Deed vorige week nog de zaadjes verkeerdom in de steenwol, lol. Ik probeer zoveel mogelijk zelf te vinden, maar er blijven altijd een paar vragen over.
      zal als ze iets groter zijn en alles hangt een verslag bijhouden. Dit moet de moederplant worden die over een maand naar een kweektent gaat. stekjes blijven achter mocht het goed gaan..

      groeten; michel
      Last edited by michel1984; 19 January 2010, 19:58.

      Comment

      Bezig...
      X