Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vragen ivm kleerkast kweekje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

vragen ivm kleerkast kweekje

Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

Ik had even een klein vraagje ik ben namelijk van plan
    Een mircrokweekje te starten in een kleerkast in mijn kelder
    Nu heb ik wel een paar vraagjes namelijk
    1.heb ik een actieve inlaat/uitlaat nodig of kan dit passief
    2.kan ik voor de ventilatie computer fannetjes gebruiken
    de afmetingen van mijn kast zijn 161cm hoog,48cm diep en 95cm breed

ik was ook eerst van plan voor de wanden te bekleden met radiatorfolie
    maar ik ben vandaag goedkoop aan zwart-wit folie namelijk 6€ voor
    een stuk folie van 2m op 8m dus dat vond ik wel handig ik kan nu zo goed
    als heel mijn kastje bekleden ermee dusja oja ik ga kweken onder tl en
    mss met wat ledspotje als stuurlicht had dit gelezen in een post van
    monty en het leek te helpen om mooie korte internodes te hebben

aja en ik ga AMS kweken en ik krijg mss nog zaadjes van een maat
    namelijk bubble blue kent iemand mss dit soortje

alvast bedankt,
    Smokey_72
    Last edited by smokey_72; 23 January 2010, 09:50.
    My only fear of death is reincarnation and have to come back to this f*** up nation

Re: vragen ivm kleerkast kweekje

hoi

ik heb mijn kast eergister ook bekleed, deze kast heeft exact dezelfde afmeting als de jouwe.. ik was 10 eruo max kwijt aan radiatorfolie bij de gamma. 1 rol van 8 meter en 1 van 1.5 geloof ik. is gelijk isolerend brandveilig en reflecterend. is volgens mij het dubbel waard kwa licht reflectie zie ik bij mij.

groetjes

Comment

aja leuk en wat gebruik jij voor de aanvoer/afvoer van je lucht
      en ik kan de folie nog veranderen hoor ik ga wel even kijken wat het
      geef en als het tegen valt geef ik deze aan mn maat voor zn moeder/
      voorgroei kastje en ga ik even achter radiatorfolie naar de brico ik moet
      toch nog eens gaan achter een paar tl-armaturen en een paar lampen dus

grtz
      Smokey_72
      My only fear of death is reincarnation and have to come back to this f*** up nation

Comment

he SmOkEy

hier een fototje erbij. ik ben er nog mee bezig zoals je ziet, ga vandaag zachtjes klussen (zondag )
        Ik heb de invoer via een slang en via 2 fannetjes naar binnen. ze staan in serie dus allebij draaien ze zachtjes op 6 v ipv 12. ik denk dat dit goed werkt. beetje rook blazen 5 meter verder bij mijn raam en 5 seconden later komt het in mijn kast. kost je hooguit 30 euries. en met een beetje handigheid zie je die slang niet eens lopen ( zie foto )
        het afzuigen van de lucht ga ik een buisventilator van conrad voor gebruiken die ik reeds heb besteld. 35 euro en daarop een koolstoffilter van 30 euro. ik hoop dat het werkt. moet het nog maar afwachten, maar het ziet er veelbelovend uit
        Dit kweekkastje kostte ook maar 4.99 bij intratuin btw. hij is nu bijna te klein dus hoop dat ik snel de rest van me spulle binnenkrijg. deze plantjes groeien snel zo

laterszzsz
        Attached Files

Comment

Je hebt luchtcirculatie nodig, ik zou voor actief gaan. Hoe, kan op meerdere manieren. Pc fan, badkamer enz. Als je zo min mogelijk herrie wil, neem dan een wat zwardere fan, die kan je namelijk terug regelen.
          De wit-zwart folie refelcteert het licht beter. Bij de alu folie versie is er nog wel eens kans op hotspots (hps) Je hebt/krijgt dan plekken waar het te warm wordt.
          Kijk ook eens of je een kool filter wil maken of kopen, het zal niet veel schelen.
          Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
          Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

Comment

Last edited by smokey_72; 24 January 2010, 15:18.

Comment

ghehe

ik moest toch op een manier kijken of het werkt. dus ik dacht beetje paffen bij de ingang van de slang bij mijn raam, en als het goed is (dat was t dan ook) komt dat weer bij mijn kast eruit. wist anders ook niet hoe, want omdat ik die fannetjes maar op 6 volt heb draaien, leken ze niet erg veel aan te zuigen, maar dat was toch zo. Ik heb nog nooit 1 keer gekweekt, dus zou maar aannemen dat zwartwit folie beter is, deze mensen hebben wss al wiet geoogst.. en wij nog niet maar mijn maaatje heeft een tent en die is ook zo zilverreflecterend aan de binnenkant, ik zal het afwachten of ik verbrande plekken krijg op de bladeren van de dames. ga zoiso 250 Watt hps gebruiken en wacht het verders wel af. we gaan de goede kant op iig

laterszzzz

Comment

aja zo dus jij groeit voor onder tl en gaat dan afbloeien met een 250 watt hps of begrijp ik het nu verkeerd?
                mijn maat kweekt ook in een tentje maar de zijne is wit van binnen dus dacht ik van mss beter wit-zwart folie gebruiken
                en omdat ik er nu zo goedkoop aan kon geraken zei ik van waarom ook niet
                ik dacht er trouwens ook eerst over om af te bloeien onder een 250 watt hps
                maar mijn portmonee laat dit momenteel niet toe mss volgende ronde
                maar ik heb al mooie tl-kweekjes gezien ook dus ik kan enkel proberen he
                we zien wel hoe het loopt nu kan ik ook eens proberen scroggen eens zien wat dat geeft.

edit:
                ik heb daarnet in m'n kelder nog iets leuk gevonden namelijk z'n soort elektrische verwarming
                maar dit is een 2 in 1 namelijk verwarming en airco nu heb ik dit dingetje eens open gedaan.
                en er zat z'n soort ventilatortje in als op de foto maar dan met nog een soort thermostaat
                aan nu is mijn vraag kan ik die gebruiken voor de aanvoer van verse lucht aangezien ik dan m'n kastje kan bij warmen indien nodig
                ik heb nog 1tje dat ik dan kan gebruiken voor de afvoer

see you later
                Smokey_72
                Attached Files
                Last edited by smokey_72; 24 January 2010, 20:10.

Comment

zou wel effe checken hoeveel stroom die vreet, en of die goed watervast is voordat je er iets mee gaat doen..
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Dat zijn mooie dingetjes, al moet je hem wel kunnen regeln in temp en m3/h
                    Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)

Comment

dat stroomverbruik checken kan een probleempje worden want ik zou niet
                      weten hoe ik dat even moet doen. en watervast dat weet ik niet maar kga em
                      waarschijnlijk in een kistje in bouwen ale zo'n houten box met geluidsisolatie want hij maakt wel nog herrie man en hij staat in de kast er naast zoals je gaat kunnen zien op de foto die ik later er bij ga zetten heb ik een drie deurskast dus in het smalle kastje komt de electronica en zo te zitten zodat er zeker geen vocht aankan

@MiChel N
                      de temp kan ek regelen op 3 standen via de thermostaat die er aan hangt
                      namelijk low,medium en hot en dan nog 6 onderstandjes maar de m3/h denk ik niet ik weet ook niet hoeveel hij levert dus als je weet hoe ik dit even kan uit rekenen dan hoor ik het graag

edit:
                      foto1:het kastje
                      foto2:het ventilatortje dat ik wil gebruiken voor de inlaat
                      foto3:close up van de thermostaat

see you later,
                      Smokey_72
                      Attached Files
                      Last edited by smokey_72; 25 January 2010, 17:39. Reden: Foto's bij geplaatst

Comment

Je kunt bij de Gamma een KWH meter kopen voor nog geen €15, kan je alles precies bij houden.
                        Zo daar zit een mooi regelkastje bij, ik zou wel eerst even proefdraaien....

Comment

ja dat klinkt nog niet zo gek zo'n KWH metertje te halen weet ik ineens hoeveel heel het kastje me gaat kosten aan verbruik ook
                          en uiteraard ga ik eerst eens proefdraaien zodat ik weet
                          hoeveel de temp verschilt tussen dag en nacht en de lv ook uiteraard
                          ik heb wel nog een klein vraagje ivm licht ik heb hier op het forum
                          gelezen dat uvb licht goed is je plantjes is dit enkel voor de bloei of ook voor de groei want ik moet nog achter een lamp voor mijn schildpadjes en die bevatten namelijk uvb licht ligt anders breng ik eentje mee voor in m'n kastje ook he
                          oja iemand mss een idee hoe ik kan weten hoeveel m3/h hij geeft of hoe je dit uitrekent

see you later,
                          Smokey_72

Comment

ik heb wel nog een klein vraagje ivm licht ik heb hier op het forum
                            gelezen dat uvb licht goed is je plantjes is dit enkel voor de bloei of ook voor de groei want ik moet nog achter een lamp voor mijn schildpadjes en die bevatten namelijk uvb licht ligt anders breng ik eentje mee voor in m'n kastje ook he
                            Uv licht is schadelijk voor plant mens en dier. Bij de plant breekt het het chlorofiel af. Echter word het wel toegepast in de laatste twee weken voor de oogst om de harsproductie nog wat op te krikken. Men gebruikt uv B en C ook ok schimmels te bestrijden maar de planten worden dan kortstondig ermee belicht.

Dus niet zomaar die schildpadlamp op je planten zetten.
                            Last edited by monty; 26 January 2010, 21:05.

Comment

oke dan weten we dat ook weer beter geen uv licht gebruiken dus
                              weet je mss ook hoe ik de m3/h kan berekenen van mijn ventilator

see you later,
                              Smokey_72

Comment

Bezig...
                              X