Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraag breedte wietplant en spaarlampen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

vraag breedte wietplant en spaarlampen

Korting op 420shop
    Hoe breed wordt een gemiddelde wietplant en mag de kweekruimte kleiner zijn? Dus hoeveel ruimte moet ik per plant nemen in de kweekruimte.

EDIT: Het antwoord op de spaarlampen heb ik al gevonden!

Mijn tweede vraag is als volgt.
    Ik wil spaarlampen gaan gebruiken. Nu las ik het volgende:

Code:
    * 840 – koel wit (winkel wit, kantoor) = goed voor de groei
    * 827 – extra warm wit (huiskamer warmtint) = goed voor de bloei.
    Kan ik ook 1 soort gebruiken voor zowel de bloei als de groei? Ik was niet echt van plan 2 soorten spaarlampen aan te schaffen. Zo ja, welke zou het beste werken voor beide. Of kan ik ook gemengd ophangen? (bijv. 1 koel wit en 1 extra warm wit).

EDIT: Het antwoord op de spaarlampen heb ik al gevonden!

Alvast bedankt!
    Last edited by roy88; 1 February 2010, 11:40. Reden: ik heb 1 antwoord gevonden

Re: vraag breedte wietplant en spaarlampen

De breedte van je plant heb je zelf in de hand. Doe je niets wordt het een lange stengel (natuurlijk afhankelijk van de soort). Hoe meer je topt/fimt hoe breder je plantje.

De plantjes passen zich aan naar de beschikbare ruimte, toppen en snoeien zijn hulpmethodes hierin.
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Het gaat om 2 plantjes. Ik zat dan te denken aan de volgende grootte van de kweekruimte:

1m breed
      1,5 hoog
      75cm diep

Comment

icm TL-licht of spaar (wel dicht erop!) is dat lekker ruim zou ik denken. zou ze tenminste 1 keer toppen (maar goed, ik doe dat altijd eigenlijk dus check wat rond hier en ga lekker los)
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

1.5m hoog is wel hoog voor spaarlampen. Ze zullen alleen de bovenste toppen 'effectief bestralen', en de rest nauwelijks.

Als je gewoon 1 kleurcode wilt gebruiken voor groei + bloei, dan zou ik persoonlijk gewoon een bloei kleurcode pakken. Groeien doen ze toch wel, en je haalt er het maximale aantal grammen uit in de bloei Een 'warm wit' kleurcode dus.
          [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

Comment

Moved naar vragen micro kweken.

Grtz
            420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
            Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

Ok bedankt
              Ik ga nu naar de bouwmarkt, is eventjes rondsnuffelen. Groeten!

Comment

Succes

Comment

Is 1.2m hoog te laag? Wat zijn de minimale eisen voor een plant qua ruimte, of zeg ik nu iets heel geks ?

Comment

Geen enkele vraag is gek, maar het antwoord wel. Je kan een plant zo laag mogelijk houden als je wilt.

1.2 is niet al te hoog voor een plant, maar je werkt wel met spaarlampen / tl buizen. Voor een HPS lamp is 1.2 wel wat laag.

Lees je even in, in het micro gedeelte. Daar zul je veel van leren

Comment

Bezig...
                    X