Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

aantal vragen over mijn beginnersplan

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

aantal vragen over mijn beginnersplan

Korting op 420shop
    Hey mede stonors!!

Ik wil na enige jaren van duur blowen en bagger weed uit de shop roken zelf gaan kweken, micro wel te verstaan.
    Nu heb ik hier leuke tips n tricks gevonden over het micro kweken en heb ik hieruit een soort van plan gemaakt.

Dit is ongeveer hoe ik het in mijn hoofd heb.
    Zaden
    Ik ben van plan om Lowlife Autoflower: Blueberry te gaan bestellen, deze lijken mij wel heel relaxt + blueberry is F*ck*n naais.

Licht
    Ik denk dat ik 23W 827 phillips tornado spaarlampen ga gebruiken

grond
    florentus voor terras-en balkonplanten ga ik waarschijnlijk gebruiken

Voeding
    Voeding weet ik niet zeker...hier heb ik te weinig over gelezen bij micro kweken

Ruimte
    Over de ruimte kan ik nog weinig over vertellen omdat ik nog opzoek ben naar een gratis()/goedkoop kastje om in te kweken(ouwe tvmeubel of iets dergelijks)...Ik weet wel dat ik hem niet hoger wil hebben dan 1 meter.

Voor de rest ook gedacht aan bijv. stroom/luchtcirculatie/nokialaders/etc etc

Omdat ik nog nooit een kweekje heb gedraaid word dit voor mij lekker spannend
    Nu wil ik aan jullie vragen voor wat tips n tricks/opmerkingen/commentaar/weet ik veel wat over mijn "opstelling".

Ook heb ik nog een paar kleine vraagjes
    1. hoeveel spaarlampen ik nodig zou hebben voor 2-3 planten per keer.
    2. over voeding heb ik niets gelezen, gebruik je dat wel bij een micro kweek? of kan met microkweek ook biologisch worden gekweekt(dus geen voeding) ?

maybe komen er nog wel meer vragen bij, maar dat zien we vanzelf

Alvast bedankt en kweek / smoke ze
    Last edited by L00n3y; 19 February 2010, 21:35.
    Greetz,
    L00n3y

Re: aantal vragen over mijn beginnersplan

1. Hoe meer licht (hoe hoger het wattage), hoe beter. Vooral bij spaarlampen zou je, als je een leuke oogst wilt, genoeg lampen moeten hebben. Met 3 lampen is het goed mogelijk, je hebt dan 69 watt. Uiteindelijk hou je dan wel wat grammetjes over, maar je moet er niet te veel van verwachten. Hoe meer hoe beter dus.

2: Microkwekers werken meestal ook goedkoop. Vandaar PC fans ipv ventilatoren. In bemeste potgrond zit normaal gesproken genoeg voeding voor de eerste 5-6 weken. Na die weken kun je bijvoeden, dit kan met elke voeding. Let er wel op; 2 weken voordat je gaat oogsten moet je geen voeding meer geven. Deze 2 weken geef je ze alleen water. Anders heb je de kans dat je uiteindelijk je voeding oprookt.
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

Comment

ok weedy
      thnx voor de info
      binnekort beginnen, dus ik hoop dat t goed komt
      Greetz,
      L00n3y

Comment

alleen die opmerking
        kun je voeding geven...
        kan dat elke voeding zijn...ook bijv. pk13/14?
        Greetz,
        L00n3y

Comment

je kunt in principe de zelfde voeding aan houden als bij n normale kweek.dus ook pk.
          maar als je hier wat meer rond leest ,dan denk ik dat de meeste vragen wel beantwoord zijn !
          grtz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door markster View Post
            je kunt in principe de zelfde voeding aan houden als bij n normale kweek.dus ook pk.
            maar als je hier wat meer rond leest ,dan denk ik dat de meeste vragen wel beantwoord zijn !
            grtz
            heel veel wel jah, mijn allergrootste vraag was over voeding...want daar heb ik vrijweinig over gelezen(althans hier in het micro gedeelte, of ik moet zo stoned geweest zijn)

maarjah, thanks anyway
            Greetz,
            L00n3y

Comment

de hoeveelheden moet je wel evt wat aanpassen ,omdat je met kleinere planten werkt.maar hangt ook af van de grond die je gebruikt.je hebt bv royalty mix of bat mix,deze zijn voorbemest voor 6 weken.een lichtmix heeft veel minder voeding!en zal dus eerder bijgevoed moeten worden.

Comment

de grond die ik gevonden heb is ook voorbemest tot 6 weken(ook nog stukje gekoper). maarjah ik zal die 2 "mixen" van jou ook wel even bekijken, misschien heb ik daar toch iets meer aan dan de "gewone" potgrond die ik gekozen heb.

thnx, alle tips n tricks zijn welkom
                binnenkort de spullen ophalen die ik nodig heb om m'n boxje te maken, zal dan ook een verslagje tikken hierow

smoke ze
                Greetz,
                L00n3y

Comment

Bezig...
                X