Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen microkweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Vragen microkweek

Korting op 420shop

Re: Vragen microkweek

Beste lezerss,
    Ik en een vriend willen rustig beginnen met het kweken van 1 plant in een micro kastje. Maar nu zit ik rond te kijken en vind ik het toch nog wel wat ingewikkelder dan gedacht ondanks de goeie info. Vandaar dat ik ook dit topic geopend heb met een aantal vragen.

We hebben 2 meter in de hoogte plek voor de kast, maar hoe breed+ die moet de kast zijn voor 1 plantje in een pot?
    met 60 bij 60cm moet het wel lukken, als je met TL's wilt gaan werken moet je ook naar de grootte van het armatuur kijken

Het bouwen van de kast lijkt me de moeilijkheid niet, als ik het goed begrijp hout-piepschuim-hout. Maar daar heb ik de volgende vraag alweer welk hout is het meest geschikt?
    Ik zou gewoon het goedkoopste nemen, wat er een zaagbaar uitziet voor het frame, gipsplaten zijn ook goed en goedkoop. gifstoffen etc. zitten er volgensmijn niet meer in

De binnenkant van het kastje hoe word deze bekleed? Met alluminum folie?
    Zwart wit(lichtdicht+reflecterend)/radiator(reflecterend+isolerend)/antidetectie(duur+heel goed reflecterend) alufolie kreukt, reflecteert nauwelijks. is wel goed lichtdicht

Moet de temperatuur in het kastje geregeld worden, zo ja hoe?
    de lampen doen het werk, je kan er een kacheltje neerzetten. ook kan je dag en nacht omdraaien. Van Wietmeneer.nl:
    Met de dag en de nacht omdraaien bedoel ik dat als het buiten licht is, is het binnen donker en omgekeerd.
    Het voordeel hiervan is dat het verloop van de temperatuur iets zal worden afgevlakt. De lampen verwarmen de ruimte tijdens de koele / koude nacht zodat overdag de temperatuur 's zomers binnen de perken blijft. 's Winters zul je waarschijnlijk overdag meer stoken in huis waardoor dan de temperatuur in je ruimte ook wat hoger zal zijn.
    Een nadeel van de tijd omdraaien is dat je dan wel 's nachts zult moeten werken. Dit omdat je nou eenmaal niet bij je planten mag komen als het voor hen donker is.
    Een verder probleem bij het omdraaien van dag en nacht is dat de planten nu misschien een even hoge, of zelfs een hogere nachttemperatuur krijgen dan overdag. Dit kan een negatief effect hebben op de topvorming. Het lijkt er op dat Haze, zeker in de hoofd- en eindbloei wel van wat koelere nachten houdt.
    Ook zul je misschien eerder problemen met je buren krijgen omdat een tuin nou eenmaal herrie maakt. Lampen brommen, ventilators trillen enzovoorts en dit alles is 's nachts beter te horen dan overdag.

Hoe wordt de luchtvochtheid in het kastje geregeld ?
    natte doeken etc. event. luchtbevochtiger

Welke lampen zijn het beste?
    SpaarLamp/TL in zo'n hokje. eventueel hps'je
    Je werkt het hele jaar door ipv 1x in het jaar

ik weet dat het veel vragen zijn, dus je hoeft ze niet allemaal te beantwoorden iedere beantwoorde vraag is een stap vooruit.: ) Zijn er trouwens nog andere dingen waar je rekening mee moet houden?
    Als je een verslagje maakt komen we die dingen wel tegen.

Mvg, tofastsmoke
    correct me if i'm wrong

Grtz,

Comment

Thanxs wiet smurf, hele uitgebreide info Heeft iemand hier een persoonlijke voorkeur mbt spaarlampen? Want ik heb geen flauwe idee welke spaarlamp ik erin moet stoppen, en hoeveel? de ruimte word 1,50 hoog en 60x60, zijn 5 120mm pc fans dan genoeg ventilatie? 2 voor lucht in 3 voor lucht uit.

nogmaals bedankt wiet smurf

Comment

5 van die fan's zijn zeker genoeg.
        normale spaarlampjes zijn ok. ga vanuit dat je 0.3-0.8 gram per watt krijgt.
        je kan je hok ook groter maken dat er eventueel later meer planten in passen.
        als je dit een keer goed doorleest...

Comment

Bezig...
        X