Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp ivm slaphangen planten iets met water denk ik ??

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hulp ivm slaphangen planten iets met water denk ik ??

    Korting op 420shop
    Hallo,
    ik heb nu een week of wat een paar plantjes staan en ze groeiden best goed, het gaat om White widow, maar na een week of 5 van gezonde groei waren ze binnen 1,5 dag opeens op sterven na dood. ik heb er nu al 2 vd 5 weg gegooid, en nog 2 staan er net zo bij als de foto.

    er is er nog 1 die het nog wel redelijk doet, maar ik ben bang dat die ook binnenkort dood zal gaan als ik niet snel de oozaak te weten kom.

    ik geef ze eens in de paar dagen water en ze stonden onder 3x TL kleur 840, ik heb ze inmiddels een paar dagen onder kleurcode 827 staan maar ze hingen daarvoor al slapjes.

    ik las net iets met kraanwater met chloor erin. zou dit wat kunnen zijn dat het chloot dit veroorzaakt, ik heb ook verschillende posts gelezen over teveel of juist te weinig water maar ik ben er zelf niet in geslaagd om het onderscheid tussen deze 2 te kunnen maken.

    als iemand mij kan helpen ben ik erg dankbaar.

    de eerste foto is van het bijna dood plantje en de 2e is nog net levend.
    DSC_0092..jpgDSC_0096..jpg



    ik heb dus nu van de eerste 5 plantjes alleen nog de tweede staan en ik ben bang dat dat een mannetje is, nu heb ik nog 5 zaadjes en die wil ik ook gaan planten, maar omdat er van de eerste 5 uiteindelijk maar 1tje in bloei kwam, wil ik graag wat tips. ik ben niet van plan om heel veel geld uit te geven voorderest, ik wil gewoon een paar gram kunnen oogsten en lekker zelf op kunnen roken.

    ik heb nu voor de eerste 5 gekozen voor 5 potten van 3 liter, ik vond t voor binnen nog best groot, of zit ik helemaal verkeerd te denken, verder heb ik ze licht gegeven met 3x 18 watt TL buizen van philips, eerst kleur 840 en daarna 827. ik gebruik ook nog wat algemene voeding bij de intratuin vandaan.

    als ik deze potten weer wil gebruiken hoe groot zullen ze dan worden ongeveer? en na hoeveel tijd is het verstandig om over te gaan op 12 12 tijd en kleurcode 827? ik denk dat ik de eerste misschien iets te lang heb laten groeien, en dat ze daarom plotseling dood gingen.

    plz help me een beetje op weg, het gaat hier eigenlijk maar om een paar vensterbankplantjes maar omdat ik geen zon op mijn vensterbank heb heb ik er die lampen bovenhangen, zo maakt het toch ook niet uit wanneer het in het jaar is, aangezien ik de lampen tijdgeschakeld heb?
    Last edited by Deen1366; 20 April 2010, 13:28.

    #2
    Re: Hulp ivm slaphangen planten iets met water denk ik ??

    Er staat nog water in je potten dus durf ik met zekerheid zeggen: overbewaterd
    Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

    A. The cop!

    Comment


      #3
      Re: Hulp ivm slaphangen planten iets met water denk ik ??

      dat zou kunnen, misschien heb ik ondanks dat de plantjes niet even groot zijn toch evenveel water gegeven, dan is het inderdaad wel logisch dat de kleinere met minder bladeren verdrinken.

      ik heb nu dus alleen nog de laatste van de 5 over en heb nog 1 probleempje met deze, zie foto:
      DSC_0112..jpg
      de puntjes sterven af van de blaadjes en er zitten wat vlekjes op, verder onderaan de plant is dit intussen al een stuk erger geworden, daar sterven halve bladeren af, ze voelen helemaal opgedroogd aan. de grond is nat genoeg, dus dat kan het niet zijn denk ik, misschien iets met voeding? weet iemand dit toevallig?

      begint er steeds meer op te lijken dat de laatste een mannetje is helaas kan ik nog geen goede foto maken want t is nog een beetje klein allemaal

      Comment


        #4
        Re: Hulp ivm slaphangen planten iets met water denk ik ??

        Oorspronkelijk geplaatst door Deen1366 View Post
        dat zou kunnen, misschien heb ik ondanks dat de plantjes niet even groot zijn toch evenveel water gegeven, dan is het inderdaad wel logisch dat de kleinere met minder bladeren verdrinken.
        Niet elke plant eet en drinkt hetzelfde, bekijk dit per plant want nu heb je duidelijk te veel van het goede gegeven, pak de potten op en voel hoe zwaar ze zijn, dat is een indicatie wat betreft watergift.

        Je bladprobleem lijkt calcium gebrek te zijn, pin me daar niet aan vast maar 80% ben ik zeker.

        Groeten Appie.

        Comment


          #5
          Re: Hulp ivm slaphangen planten iets met water denk ik ??

          Overvoeding, stop even met voeding enkele dagen enkel water gebruiken met enzymen en erna terug opbouwen de voeding

          Greetz,
          SF
          Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

          A. The cop!

          Comment


            #6
            Re: Hulp ivm slaphangen planten iets met water denk ik ??

            Ja, wat fifi zegt, verbrande bladpuntjes daarzo
            gewoon je water een nacht laten uitluchten, mocht er chloor inzitten en de dag erna pas aangieten (afgezuurd naar een pH van rond de 6, liefst op het moment dat je gaat aangieten)

            Greetzzz

            Comment


              #7
              Re: Hulp ivm slaphangen planten iets met water denk ik ??

              ik heb inderdaad het idee dat even stoppen met voeden me plantje goed heeft gedaan, waarschijnlijk zondag ofzo nieuwe zaadjes in me broeikasje planten, aangezien de laatste van de eerste lading een mannetje blijkt te zijn

              Comment


                #8
                Re: Hulp ivm slaphangen planten iets met water denk ik ??

                Dat mannetje er direct uithalen lijkt me het beste, tenzij je een zaadkweekje wil gaan doen . Vaneerste keer focussen op je nieuwe plantje dan .
                Als je meer zekerheid wil over je geslacht kan je ook voor 'feminised zaad' kiezen. Daar komen (bij GOEDE zaadbanken dan wel) vrouwelijke planten uit. Een voorbeeld is de zaadbank Sweet Seeds (zie GSA voor meer info).

                Greetzzz

                Jona

                Comment


                  #9
                  Re: Hulp ivm slaphangen planten iets met water denk ik ??

                  heb ik nog iets aan alleen een mannetje? nee toch, alleen als er ook een vrouwtje bij staat? voor bevruchting dan.

                  ik had dit keer 10 normale zaden gekocht omdat feminized zaad vrij vaak 2x zo duur zijn bij waar ik ze kocht, dus ik had de kans genomen dat de helft vrouw was.

                  hier nog wat foto's, let maar niet op de verbrande bladpuntjes, ik heb nu niet meer het idee of de plant zich daar iets van aan trekt.
                  DSC_0131..jpgDSC_0129..jpgDSC_0130..jpgDSC_0133..jpg
                  het is tog een mannetje dacht ik? extra zekerheid kan nooit kwaad.

                  ik heb deze eigenlijk nog puur staan om te kijken of deze het wel heeft overleeft nadat de andere dood gingen, en zover ik nu kan zien als ik deze door laat groeien zou hij gewoon gaan bloeien.

                  Comment


                    #10
                    Re: Hulp ivm slaphangen planten iets met water denk ik ??

                    Ik zie BALLEN en HAAR, lijkt een mannetje met een beetje vrouw. Een hermafrodiet.
                    Last edited by MotherGrower; 25 April 2010, 13:48.

                    Comment


                      #11
                      Re: Hulp ivm slaphangen planten iets met water denk ik ??

                      en wat is de beste manier om met een herma om te gaan ervanuitgaande dat t er een is?

                      moet ik hem laten groeien en kan ik hem dan alsnog oogsten, moet ik hem gelijk weggooien en is er geen redden meer aan of moet ik de mannelijke delen van de plant eraf halen en hopen dat de vrouwelijke kant van de plant meer naar voren komt, dat had ik ergens in een heel oud topic gelezen.

                      ik probeer zoveel mogelijk te weten te komen over zelfkweken alleen soms zijn de bestaande topics tog nog wat onduidelijk over bepaalde zaken.

                      Comment


                        #12
                        Re: Hulp ivm slaphangen planten iets met water denk ik ??

                        Hier heb je veel teveel man op je plant. Echt onbegonnen werk om ze te laten staan, omsmijten dus. Je zaad zal ook waardeloos zijn aangezien dat van een herma afkomstig is en heel labiel zal zijn...
                        Die balletjes kunnen trouwens elk moment hun inhoud onthullen en heel je ruimte pollineren, gewoon weg ermee zou ik zeggen :/

                        Comment


                          #13
                          Re: Hulp ivm slaphangen planten iets met water denk ik ??

                          Ben het er volkomen mee eens herma`s en mannen weggooien. (echte mannen kan je gebruiken met een echte vrouw voor zaad)
                          Des te meer tijd heb je over om overnieuw te beginnen, en hou ze zo stressvrij mogelijk.

                          Comment


                            #14
                            Re: Hulp ivm slaphangen planten iets met water denk ik ??

                            zo, plant weggegooid en in 2 vuilniszakken over elkaar weggebraht, alle grond er ook uit en we gaan weer opnieuw beginnen.

                            ik denk dat ik een kweekverslag ga maken voor de 2e kweek. zo kan iedereen die het wil een beetje volgen en hopelijk ook goede tips geven als er wat mis blijkt te gaan.

                            ik wil de 2e keer wat structurelen aan het werk ivm watergeven, dus gewoon met het water geven op het gewicht letten en zo in de gaten houden hoeveel ze drinken, kan ik de potten (3 Liter) gewoon op mijn keukenweegschaal meten, ik zit zelf bij het gewicht van zon pot te denken dat hij nooit boven de 3 kilo uit kan komen, aangzien dat het gewicht is van de pot gevuld met water. of zit ik nu verkeerd te denken en kan het gewicht van de pot best nog hoger uitkomen?

                            dit in verband met dat ik nog even een weegschaaltje moet kopen ( student op kamers ) dus ik heb nog nooit zon ding nodig gehad, maar ik moet er natuurlijk wel een hebben die het gewicht ook daadwerkelijk nog kan meten, omdat de meeste keukenweegschalen maar tot de 5 kilo gaan ofzo.

                            Comment


                              #15
                              Re: Hulp ivm slaphangen planten iets met water denk ik ??

                              Even terzijde: je kan altijd je link van je volgende thread posten op deze . Zo kunnen mensen die deze volgen dat verder doen door op je link te klikken in deze topic .
                              Misschien kan je je vragen in je andere topic stellen, zo heb je alvast een starter om mee te beginnen

                              Greetzzz

                              Jona

                              Comment

                              Bezig...
                              X