Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer proberen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eerste keer proberen

Korting op 420shop

Re: Eerste keer proberen

Beste John,
    Allereerst wil ik je even melden dat als 'John x' jou echte naam is, dit natuurlijk niet handig is i.v.m. de anonimiteit op het forum. Als je je naam wilt veranderen dan kun je een PM sturen naar Jointjedraaien

Ten tweede, van veel van je vragen kun je het antwoord makkelijk vinden op het forum, gebruikt daarvoor de search functie.

Toch ga ik je even opweg helpen

1. Hoe hoger het wattage, hoe hoger de uiteindelijke opbrengst. Dus hoe meer hoe beter
    2. Als je de electra goed aansluit, en zorgt dat er geen vocht bij kan (Geen openliggende kroonsteentjes in je kast bv) komt het hoogswaarschijnlijk wel goed. Al blijft er natuurlijk altijd een kans op brand.
    3. Ja hoor, mijn eerste kweekje had een nog kleiner oppervlakte met 3 spaarlampen en 2 plantjes. Leuk project, je leert er meteen een hoop van en het is leuk hobbyen
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

Comment

Comment

Met een 23W spaarlamp /plant is denk ik een mooi gemiddelde voor een plant.
        Best koop je 2 soorten SL : code 840 voor de groei en 827 voor de bloei.
        'k Ben zelf ook maar een beginner ,dus correct me if I'm wrong!

Comment

Hang er een duo fluor in of een t-neon lampje .

Die heb je in 75 watt en 150 watt en de prijzen zijn zeer redelijk en er worden mooie opbrengsten mee gehaald .

Grtz.

Comment

MicroJohny

Grts MG

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Amneeshigh View Post
              Hang er een duo fluor in of een t-neon lampje .

Die heb je in 75 watt en 150 watt en de prijzen zijn zeer redelijk en er worden mooie opbrengsten mee gehaald .

Grtz.
              Wel wat duur en er ook een beetje over, volgende stap is natriumlamp en dat ben ik nu net niet van plan.

Overigens ben ik van plan om zoveel mogelijk bij de bouwmarkt te kopen uitgezonderd koolstoffilters, waarbij ik nog aan het overwegen ben om naar de growshop in sluis te gaan of die zelf samen te stellen.

Ik was oorspronkelijk van plan van 5 spaarlampen aan een beweegbaar platform te hangen, het hoogst krijg ik die hier in 23w bij de bouwmarkt om de hoek
              Last edited by johnbaertens; 15 June 2010, 17:16.

Comment

Hoe installeren van spaarlampen:

Ik zou een basisplaat nemen en daarop je lampen dwars (inde lengte) op monteren, de bedrading leg je dan op de bovenkant.
                Hier zijn enkele voorbeelden met dank aan DH85 die dat echt netjes gedaan heeft.
                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...2&d=1274123019
                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...7&d=1274123031
                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...6&d=1274123028

Als ze zo plat op de plaat steken heb je meer lichtopbrengst voor de lampen, die 23w spaarlampen zijn prima geschikt. Als je de electriciteit goed hebt aangesloten is de kans op brand groot. Ook het verbranden van je planten komt niet zo snel voor met SP, gewoon zorgen dat je planten een 5-10cm van de lampen afblijven dan komt dat wel ok.

Ah hier, kan je veel van leren http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...koolstoffilter

Inf
                Last edited by InFecTed; 15 June 2010, 18:51. Reden: Link
                Don't panic! It's organic!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door InFecTed View Post
                  Als je de electriciteit goed hebt aangesloten is de kans op brand groot.
                  Ben je hier zeker van? :p
                  Of moet ik dan de electriciteit fout aansluiten

Nuja in alle geval ziet dat er veel beter uit dan ik van plan was.

Comment

Als je de electriciteit goed hebt aangesloten is de kans klein op brand, dat moest het zijn jah stoned he ^^
                    Don't panic! It's organic!

Comment

Mijn kweekkast is af en kben gisteren begonnen met 1 zaadje royal automatic te ontkiemen (gaat dat traag zeg, maja ben ongeduldig door de nieuwigheid)

Vanaf dat het zaadje ontkiemd gaat het in de aarde met geperforeerde vershoudfolie en dan de lamp er op (kben nog aan het twijfelen of ik deze er zeer dicht (5-10cm) zou zetten of wat verder (tips zijn welkom)

De eerste dagen krijgt het geen voeding maar ik zou wel willen weten wanneer ik er nu voeding aan moet geven daar is niet zoveel over te vinden aangezien het een autoflower is.

grtz

ps: normaalgezien had ik graag wat foto's gepost van mijn kastje enzo maar mijn camera op mijn gsm heeft het een eindje geleden laten afweten, vanaf ik mijn nieuwe heb komer er foto's

Comment

Wat voor lamp heb je het dan over. TL kan er 5 cm boven SL ook (wel ff kijken hou warm het word met SL.

Grtz

Comment

zo een stuk of 8 spaarlampen wat het wel betrekkelijk warm wordt als ze aanstaan op zo een klein oppervlak.

ze zijn min of meer gemonteerd zoals de foto's eerder in deze discussie met het verschil dat ze wat dichter op elkaar staan.

Comment

en hoe staat het ermee? update?

grtjs

Comment

zijn kot is afgefikt

Comment

Bezig...
                              X