Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ventilatie nodig?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

ventilatie nodig?

Korting op 420shop
    Het gaat dan eindelijk beginnen mijn eerste kweekje!!

wil beginnen met micro heb een kleine kast gemaakt really cheap ass!

maar heb 2 vraagjes..

ik ga lowryders kweken om mee te beginnen tis meer voor mijn ervaring.
    ik heb spaarlampen hangen reflexie is aluminium folie.

1. voor de lowryder heb je ook ventilatie voor nodig in mn kast?

ik wil 20/4 licht/donker..waarvan ik ze in de ochtend nu de komende dagen in de volle zon zet heb van 0700 tot 1900 zon in mijn tuin, vanaf 1900 tot 2300 wil ik ze rust geven in t donker en daarna van 2300 tot 0700 in de kast.

is dit een slim idee? of moet ik ze gewoon in de kweekkast laten?

alvast bedankt voor alle info die ik krijg..

Gr SML
    Sensi Mil Lia

Say this when your high: Tetrahydrocannabinol _______ If you can? Smoke Again!

Re: ventilatie nodig?

Zeker ventileren. elke 3 minuten moet de lucht in je ruimte in zijn geheel ververst zijn voor een optimale co2 aanvoer en dus groei. Je plantje heeft binnen de drie minuten de beschikbare co2 die zich rondom het blad bevind verbruikt. (Bij stilstaande lucht) De aanvoer van co2 gebeurd dan enkel door diffusie en dat gaat langzaam dus je fotosynthese gaat dan iik maar zeer langzaam. Dus ventileren en circuleren. Verder is het prima mogelijk om te combineren met buiten en bijverlichten in een kast. Ik heb het zelf hier ook al zo gedaan met een autoflower.

Grtz

Comment

Oke dat is dan duidelijk dankje!!

Ik moet dan 1 voor invoer en 1 uivoet hebben..
      Ik heb gelezen in voer een kleine uit een grtoe klopt dit?

Zo ja..er word meer lucht ingeblazen dan uit is dat wel logisch?
      Sensi Mil Lia

Comment

nee, het is andersom
        Meer uitblaas dan inblaas is de regel, je kan ook een gaten maken voor de inkomende lucht(passieve inlaat), die gaten moeten dan3x zo groot zijn als de uitlaat.
        zorg dat de lucht goed circuleert dus niet in en uitlaat naast elkaar.

Comment

Oke duidelijk..

Als je in de kast kijkt rechts onderin h eb ik een standaard pc ven geplaatst lucht in
          Links boven aan de deur kant zeg maar lucht naar buiten maar ook zelfde formaat
          Ga morgen op zoek naar een andere!

Vraagjenu er lucht in gaat dat is koude lucht temp heb ik niet gemeten maar merk wel
          Het is iets kouder hoe hou je dit op temperatuur?

En heb standaard fittingen van de gamma is dit goed? Of brandgevaarlijk?

Ik zal proberen foto"s te plaatsen wanneer klote kpn mn verbinding terug geeft met hun smoesjes
          Ik heb een virus zegge ze dan haahaaaa idiotssss
          Sensi Mil Lia

Comment

Vraagjenu er lucht in gaat dat is koude lucht temp heb ik niet gemeten maar merk wel
            Het is iets kouder hoe hou je dit op temperatuur?
            this dertig graden zonder lampen aan dus snap die vraag niet helemaal, hihi

Comment

Hahahahaa nee stel in de kast is het 28 graden (fictief) ventilator blaast koud lucht in dan word het wat koeler in de kast
              (Correct me if im wrong) zo ja..hoe hou je de temp hoog?

Nog iets ik vind ff nergens een grotere ven heb 2 van 8 cm als ik dit goed heb..
              1 xit op 12 volt adapt, de 2e heb ik alleen een 7v adapt voor is dat een probleem?

Dit is voorlopig..ga op zoek naar grotere fan die moet 12 zijn toch? En een ev adapt
              Sensi Mil Lia

Comment

Goh, ik zit met dat zelfde probleem omdat ik geen centrale verwarming heb, maar als je dat wel hebt kan je de kamer op 18 gr zetten en zijn je plantjes ook snachts, en als de lampen branden wordt het sowieso warmer..
                Computer fan's kan je vinden op elk container park, of wel computer winkel. Een 7 volt adapter gaat gewoon je fan wat trager laten draaien.

In case dat je geen centrale verwarming hebt, kan je een terrarium verwarmings lamp kopen en die bij de inzuig van je microkweek inbouwen, of rechtstreeks in de kast hangen. Dat is wat ik deze winter ga doen.
                Don't panic! It's organic!

Comment

Ben eindelijk weer online k*t kpn!!

jaaa alles is in orde plantjes zijn weekje oud ongeveer had al fotos
                  ga ze vanavond op de site droppen!

bedankt voor de info
                  Sensi Mil Lia

Comment

Bezig...
                  X