Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zijn deze spullen goed voor een microkweek?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

heb er hier 1 buisventilator hangen 60 euro los zat bij complete tent van 600 euro 2 weken trug heb ik er een aangesloten bij iemand complete tent van 350 euro geluids stil allebij eenige wat je hoort is luchtstroom dat heb je altijd. moet je spulle op juiste plek kopen en de fan controller hoeft geen duure te zijn maaken zoiezo geen geluid bij die van kweekpro is goedkoop en werkt perfect heb ik pas aangesloten op die tent van 350 ook ook bij iemand die bang was voor het geluid vanwegen zijn onderbuuren kan hoop geld besparen

ps.

info uit de praktijk

daarbij warom zou in de informatie staan dat die geluids arm is als die staat te brommen.... dat zou niet geluiids arm zijn of wel?

ff sirieus complete tenten alles er op en aan zijn geluids stil speciaal voor de klijne thuiskwekers.......

https://youtu.be/8MbuGYxmGdk luchtstroom alleen hoor je....... ook bij softbox hoor je dat lijk mij want stroomt ook lucht
    Last edited by QnQ; 9 November 2019, 10:09.

Comment

beowulf opzich die PK125 EC-TC 680 m3 is wel een serieuze kandidaat. Het is goedkoper dan een losse softbox en een variac/trafo te kopen. Ook regelt ie automatisch het klimaat. Het bespaart ruimte en zeer waarschijnlijk stroom. Ook is die eventueel in een mogelijke upgrade gewoon te gebruiken. Ik zie alleen maar voordelen.

Wat zouden, behalve dan dat er wel een grotere filter bij moet, eventuele nadelen in mijn setup kunnen zijn met deze buisfan?

Ik heb ook nog een vraag over de filters eh. Ik zie bijv can filters en can-lite filters. Wat is het verschil hiertussen? Filteren ze bijv even goed? Mijn idee van'lite' is dat het namelijk soms geur doorlaat :-p

En zijn die filterdoeken aan te raden om het filter uiteindelijk minder te verzadigen en hierdoor er langer mee te doen?

Thnx

Comment

https://onlinetopgarden.com/nl/zoeke...=complete+tent

kies een maat bel ze voor info 100 procent zit je goed hebbe alles wat aan je ijsen voldoet daarbij garantie op elk onderdeel bespaart je bak geld ook met softbox..... laat t beter over aan de personen met verstand denk ik dan....

Last edited by QnQ; 9 November 2019, 10:09.

Comment

Ja weet je die complete tenten zijn leuk, opzetten en klaar alleen niet voor mij bestemd. Ik wil het precies hebben hoe ik het wil hebben. Ik weet het soms is dat een wat lastigere weg alleen dan ben ik wel 100% tevreden en krijg ik nergens spijt van. Mocht het dan niet zijn zoals ik wil kan ik alle schuld bij mezelf neerleggen! Daar kan ik als persoon beter mee omgaan dan dat er iets voor mij beslist is want dat vreet aan mij

Verder, alle opties die jij mij aanbeveeld worden op andere fora door mensen en ook een aantal posts terug door beowulf weerlegd. Zoals ik al zei misschien heb jij goede ervaringen ermee, en is het in jouw beleving zo stil als mogelijk. Of je bent doof :-p nee zonder gekheid ik ga ernaast slapen dus stil op een kamer die over is, of stil waar geslapen wordt is een wereld van verschil. Al waardeer ik al je inbreng in deze topic

Ps: geluid vanaf een filmpje is zeer slecht te beoordelen.

Comment

oke er naast slapen lijkt me zoiezo niet handig want luchtstroom hoor je zoiezo lijkt me zeker als de tempratuur te hoog wort dan gaat die harder blazen en een die blaast zonder gluid van stromend lucht bestaat niet dus hoor je t zoiezo als je er naast licht want soft box is ook nix meer dan buisventilator in een kistje met steenwol. eigelijk oplichting dus want voor dat prijsverschil kan je t net zo goed zelf bouwen. ik snap je punt maar duuren dingen zijn niet niet altijd beter en daarbij kan je denk het beste overleggen zoiezo met de growshop waar je t haalt hebben meestal wel verstand van hun producten en daarbij als je niet tevreden bent met het verhaal bij het product kan je glijk bellen ruilen als t goed is en kan de een betere voor je opzoeken. maar ik adviseer gewoon complete tent bij betrouwbare shop leg je verhaal uit (niet dat je cannabis verbouwt maar hou t op tomaatjes ofzo) zit je zoiezo goed moet t jezelf niet te moelijk maken

vraag anders of je langs kan komen om naar paar modellen te luisteren dat je kan hooren voor je t koopt denk niet dat ze daar heel moelijk over doen in iedergeval niet bij die 2 sittes die k in de topic heb gezet.
            Last edited by like a lion; 29 May 2017, 21:04.

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door like a lion View Post
                [laat t beter over aan de personen met verstand denk ik dan....
                Volledig mee akkoord. En ik denk dat ik er iets meer verstand van heb dan jij. Je beweert dat een softbox niets meer is dan een buisafzuiger in een kistje. Wel dat is dus al bullshit, een softbox heeft een slakafzuiger en die werken volgens een totaal ander principe. En steenwol? MDF kist met geluidsisolatie langs de binnenkant, slak hangt op aan rubbers. Ik heb de mijne al open gehad. Die torins zijn trouwens van een veel betere kwaliteit dan eender welke buisafzuiger, dus van oplichting is geen sprake.
                Ook die links met complete sets die je daar aanhaalt bv. Ik heb de g-tools afzuiger die met die sets mee komt. Die bromt als je hem dimt op het toestel zelf, zodat je het een verdieping lager nog hoort. En ja, dat is nog steeds te beoordelen als geluidsarm, want het gaat maar over een paar decibel. Mijn ontvochtiger krijgt net dezelfde beoordeling mee en die maakt meer lawaai dan de brom van de gtools. Echter draagt het geluid van die zware brom serieus ver, zeker als het 's nachts muisstil is en als je moet slapen. Dat is wat nieuwe teelt probeert te vermijden. Ga aub ni anders beweren want het klopt gewoon niet.

Die witte prima klima hangt in mijn growshop op en daarvan was ik nogal onder de indruk. Die hangt daar in de tent zelf, gedimd zonder extra controller, en is praktisch volledig geruisloos op zo'n 30/40%.

Comment

• beowulf
                  beowulf commented
                  Editing a comment
                  Ik denk trouwens dat er ergens een forumlid zich aan het vermaken is met een dubbele account ofzo want pfff.

Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post

Volledig mee akkoord. En ik denk dat ik er iets meer verstand van heb dan jij. Je beweert dat een softbox niets meer is dan een buisafzuiger in een kistje. Wel dat is dus al bullshit, een softbox heeft een slakafzuiger en die werken volgens een totaal ander principe. En steenwol? MDF kist met geluidsisolatie langs de binnenkant, slak hangt op aan rubbers. Ik heb de mijne al open gehad. Die torins zijn trouwens van een veel betere kwaliteit dan eender welke buisafzuiger, dus van oplichting is geen sprake.
                Ook die links met complete sets die je daar aanhaalt bv. Ik heb de g-tools afzuiger die met die sets mee komt. Die bromt als je hem dimt op het toestel zelf, zodat je het een verdieping lager nog hoort. En ja, dat is nog steeds te beoordelen als geluidsarm, want het gaat maar over een paar decibel. Mijn ontvochtiger krijgt net dezelfde beoordeling mee en die maakt meer lawaai dan de brom van de gtools. Echter draagt het geluid van die zware brom serieus ver, zeker als het 's nachts muisstil is en als je moet slapen. Dat is wat nieuwe teelt probeert te vermijden. Ga aub ni anders beweren want het klopt gewoon niet.

Die witte prima klima hangt in mijn growshop op en daarvan was ik nogal onder de indruk. Die hangt daar in de tent zelf, gedimd zonder extra controller, en is praktisch volledig geruisloos op zo'n 30/40%.

ja jij heb er zeker meer verstand van dat merk ik wel.... ik installeer die dinge bij mensen thuis en tuurlijk is het mooiste en glimmentste het duurst en lijkt het beste maar werkt allemaal via het zelfde principe dat is wat ik probeer uit te leggen waar jullie 1000 euro neer willen leggen ben ik voor 250 euro klaar en zit ik zoiezo goed met alles. maar goed mensen verdienen er genoeg aan dus iedereen blij lang leven geld verspilling.

en mensen met verstand bedoel ik niet iemand mee die zelf een tentje heeft maar iemand die er dagelijks mee werkt.... want van zelf 1 softbox uit elkaar halen maakt je nog geen kenner

t is dat ik geen filmpjes kan uploaden had k je glijk 8 modelle buisfan laten zien die geen gluid maken.... t gaat om t lager wat gebruikt wort
                Last edited by like a lion; 30 May 2017, 10:25.

Comment

Misschien dat het via het zelfde principe werkt alleen een Lada is ook geen Mercedes, al zeggen sommige van wel.

Als jij mij 750eu kan besparen dan zou ik gek zijn dat niet te doen. Alleen ik ben niet overtuigd van jouw genoemde artikelen, als ik namelijk ga googlen kom ik tegengestelde ervaringen tegen. Er kan natuurlijk verschil in beleving zitten van wat stil is.

Daarnaast van welke 8 buisfans wil jij mij een filmpje laten zien? Ik kan zelf wel informatie erover opzoeken of het dan iets is voor mij, en vertel ook direct even wat voor lager de buisfan volgens jou moet hebben dan zoek ik daar ook direct info over op (y)

Comment

Bij elke online webshop heb je wettelijke garantie mits niet uitgesloten in de voorwaarden
                    Elke online webshop die in Nederlands geschreven is, en zich richt op Nederlandse klanten, moet voldoen aan de Nederlandse wet. De voorwaarden staan niet hoger dan de wet.
                    Tenzij het om vergankelijke producten gaat zoals voeding, of anderszijds niet herverkoopbare producten zoals lingerie.
                    Die 14 dagen blijft dus staan, zelfs al zeggen de voorwaarden van niet. Zo is de wet koop op afstand.

Maar gezien mijn ervaringen met growshops, zou ik niet rekenen op enige garantie of geld terug. Ze schieten zo snel uit de grond als dat ze verdwijnen namelijk. Kale kippen zijn niet te plukken.
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

• beowulf
                      beowulf commented
                      Editing a comment
                      Zijt ge de weg kwijt lr2? Beetje gedesorienteerd precies.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                      De voorwaarden staan niet hoger dan de wet.
                      Tenzij het om vergankelijke producten gaat zoals voeding, of anderszijds niet herverkoopbare producten zoals lingerie.
                      Die 14 dagen blijft dus staan, zelfs al zeggen de voorwaarden van niet. Zo is de wet koop op afstand.

Maar gezien mijn ervaringen met growshops, zou ik niet rekenen op enige garantie of geld terug. Ze schieten zo snel uit de grond als dat ze verdwijnen namelijk. Kale kippen zijn niet te plukken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NieuweTeelt View Post
                        Misschien dat het via het zelfde principe werkt alleen een Lada is ook geen Mercedes, al zeggen sommige van wel.

Als jij mij 750eu kan besparen dan zou ik gek zijn dat niet te doen. Alleen ik ben niet overtuigd van jouw genoemde artikelen, als ik namelijk ga googlen kom ik tegengestelde ervaringen tegen. Er kan natuurlijk verschil in beleving zitten van wat stil is.

Daarnaast van welke 8 buisfans wil jij mij een filmpje laten zien? Ik kan zelf wel informatie erover opzoeken of het dan iets is voor mij, en vertel ook direct even wat voor lager de buisfan volgens jou moet hebben dan zoek ik daar ook direct info over op (y)
                        beste een zoeken met kegel lagers zal later ff foto toevoegen van een zonder brom heb ik zelf in me woonkamer hangen. had gezijk met gemeente die zijn vaker bij me thuis geweest nooit iets gehoort van brom dus aan mijn gehoor licht het niet... foto staat veder op
                        Last edited by like a lion; 30 May 2017, 21:41.

Comment

Ach beowulf , zo nu en dan lees ik eens mee op de binnensectie. Ik heb immers ook nog steeds een stealth kastje met een T-neon voor m'n tropische plantjes, dus ik moet af en toe even checken of het niet anders kan. Of dat er nieuwe dingen zijn te beleven.

NieuweTeelt Als je alle tijd hebt, en superduper stealth wilt, dan is een closed circuit grow de uitkomst denk ik. Fuck afzuiging, nergens voor nodig . CO2 genereren van je GFT-afval met bokashi of iets dergelijks, de compost verwerken tot bodem of daarna de kliko in naaien, temperatuur regelen door licht te dimmen of waaiers aan te knallen.. Met LED kun je best de hitte drukken. Als ik het geld zou hebben, en een weekje de tijd, dan zou ik het wel uit kunnen werken. Dat heb ik beide niet. Alhoewel, closed circuit is redelijk goedkoop als je geen CO2 tanks hoeft te halen. Licht en wat fans en regelaars is voldoende.. Maar goed, niemand neemt dat ooit van me aan.
                          Dus dan komt her hier op neer:
                          Neen, helaas heb ik niet echt tips. Ik lees wel vaak dat shops gewoon geen gehoor geven, en na 3-4 maanden de boel sluiten. Dan heb je vast garanties, maar als het bedrijf geliquideerd wordt (in valuta) dan is er geen aanspreekpunt meer, en geen wettelijke verantwoordelijkheid. Hoe dat precies zit, dat weten bedrijfseconomen en accountants, dat ben ik beide niet. Maar ik weet dat die constructies lucratief zijn voor veel snelle jongens die wat boekjes gelezen hebben. Pechmoment voor de consument, ingecalculeerd moment van de snelle jongens.
                          Shops die langer dan een jaar hun dienst bewijzen, die zijn vaak wel te vertrouwen. Ook wel handig: een fatsoenlijke shophouder doet ook aan internetten om zijn zaakje te promoten. Die kunnen het niet gebruiken om mensen te belazeren. Denk aan Roy/nomercy en Alien/urban die hier af en toe wat typen, daar zou ik zelf met een gerust hart wat durven kopen.

Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

• beowulf
                            beowulf commented
                            Editing a comment
                            Het was ik die gedesorienteerd was, dacht quote uit een ander topic

Kweek pro en onlinetopgarden bestaan al jaaren en blijven bestaan doen nix met wiet wille er nix mee temaken hebben deze zijn voor echte tuinders en beginnende kwekers voor tomaten enzo als je app foto met iets van wiet hebt willen ze je niet helpen dus betrouwbaar en goed onlinetopgarden heeft ook ophaaladres al jaaren de zelfde

ps

apparaat van foto is stil geen gluid als je er niet met je oor tegen aan gaat staan (behalve luchtstroom) 2 en half jaar aut dat ding
                          You do not have permission to view this gallery.
                          This gallery has 1 photos.

Comment

Bezig...
                          X