Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginnen met een microkweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Beginnen met een microkweek

    Korting op 420shop

    #2
    Wat heb je voor een ruimte?
    Heb je iets waar geen stankoverlast kan plaatsvinden?
    Gaat het je om de lol, en niet zozeer om grote opbrengst?
    Van drie plantjes en dat bedrag mag je geen wonderen verwachten hoor!
    Ik kweek twee plantjes ( opbrengst ongeveer 50 a 60 gram voor nog geen 200 euro inverstering.
    Houd het graag simpel en werkt prima in mijn oude scheepskist met een paar simpele lampjes..
    Maar, je zal hier wel meer reacties op krijgen............

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Alles hangt beetje af van je plannen, misschien moet je deze inderdaad even beter toelichten?
        Zoals Ipie eigenlijk reeds aangaf...

        Met een bak ter grootte van desktop computer en een spaarlamp kan je ook een plantje laten groeien.
        Maar dan moet je natuurlijk geen grote opbrengsten verwachten.

        Lees gewoon voldoende info op dit forum en dan kom je vanzelf wel uit bij wat jij wil & belangrijk vindt.
        Voorbeelden genoeg!

        Comment


          #5
          Ik verwacht geen hele grote opbrengst, maar wil de kosten het liefst een beetje opbouwen zodat ik eerst even kan kijken hoe ik het vind en of het allemaal te doen is.

          Ik zat er zelf ook aan te denken om misschien zelf een bak te bouwen want ik las al een mooi topic over een micro kweekkast bouwen.

          Als ik wat meer weet over hoe ik het wil aanpakken dan horen jullie het wel.

          Comment


            #6
            Er zijn veel verschillende mogelijkheden en die hoeven zeker niet allemaal even duur te zijn.
            Als je een beetje handig bent, kan je hier en daar wel wat besparen.

            Maar sommige zaken zijn gewoon altijd nodig...
            Hok/tent al dan niet zelfbouw, verlichting (led/TL/t-neon/spaarlampen/hps), afzuiging met koolstoffilter als je geen wietgeur op locatie wil.

            Dat zijn de grote zaken, komen er nog wat ditjes en datjes bij. En kost allemaal wel wat geld...

            Dusja, veel keuzes keuzes

            Maar wiet in de coffeeshops is ook niet bepaald goedkoop...

            Comment


              #7
              GrimNis
              als je 50gr droog oogst heb je uw investering al terugverdiend plus het plezier van je nieuwe hobby en de zekerheid dat je zuiver proper wietje rookt dat met liefde geteelt is en met nog meer smaak en voldoening door je longen en bloedbanen stroomt
              poezie poezie poezie maar de waarheid

              succes en maak de juiste keuzes

              DannyDeVito

              Comment


                #8
                Je ken het zo gek maken alsje zelf wil,ik was voor rond de 200 euro kwijt ende eerste keer 54 gr twee plantjes,tweede ​​​​​​38gr,derde zijn bezig drie plantjes ben niet zo.n stevige roker maar kom altijd goed uit met de opbrengst beter als koffie shop en idd goedkoper je hebt het er zo uit ......gewoon simpel is al goed

                Comment


                  #9
                  Ik wil misschien mijn plan iets aanpassen, heb een leuk kastje op zolder gevonden van 40cm bij 40cm bij 90cm.

                  Maar nu weet ik niet zeker of dit genoeg ruimte is voor 1 auto flowertje, wat is jullie mening hierover?


                  GrimNis

                  Comment


                    #10
                    een autoflower doet zijn zin Hij begint te bloeien wanneer hij zin heeft
                    af houd ook niet van toppen dus weinig mogelijkheden om ze laag te houden
                    er bestaan wel AF's die maar tot 50 cm hoog worden volgens de zaadbank zoals de AK soorten
                    maar dan moet je wel LED gebruiken want met een pot van 11L erbij zit je gauw aan 70cm hoogte
                    er zitten hier wel nog ervaren kwekers die microkweekverslagen maakten Misschien die verslagen es lezen om idee op te doen
                    mijn laatste AF's werden tot 130 cm vanaan bovenkant pot gerekend ( white widow en amnesia)
                    daarom dat ik mijn zelfbouwkast ook 240 cm hoog bouwde dan heb ik keuze genoeg
                    staat in lege slaapkamer maar je moet natuurlijk roeien met de riemen die je hebt

                    succes in je zoektocht

                    Comment


                      #11
                      Misschien kun je ook eens bij [ Spacebuckets
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Nochtans heb ik geen enkele moeite met autoflowers klein te houden. Starten in 4 liter en ze daar in houden, kort op het licht. Als je halfweg de top nog is naar beneden trekt worden ze niet groter dan 30, max 40 cm. Dat kan met een photoperiode is dik tegenvallen, dan moet je ze ook sowieso toppen. Als de omschakeling naar bloei wat langer duurt...

                        Comment


                          #13
                          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...elevance%22%7D

                          Succes!!

                          Comment


                            #14
                            Nou ik heb het hele plan overhoop gegooid en flink gezocht.

                            Heb een tentje besteld van 60 bij 60 bij 140cm en wil hierin een 150Watt UFO LED kweeklamp in hangen.

                            Als iemand nog een aanrader heeft qua voeding dan hoor ik het graag .


                            GrimNis

                            Comment


                              #15
                              Hey,

                              Mijn AK49 AF is ongeveer 60 a 70 cm geworden. en heb er een gram of 10/15 droog vanaf gehaald. (eerste kweek).
                              voeding heb ik een starterpack van plagron besteld. dan heb je van alles een beetje en werkte goed bij mij.

                              Comment

                              Bezig...
                              X