Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

stroomvoorziening fancontroller

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

stroomvoorziening fancontroller

Korting op 420shop
    Hallow,

Ik ben op het moment bezig om een micro kweekkastje te maken van 50X40x60.(past mooi onder mijn bureau zo )
    Nu wil ik graag een fancontroller aan de voorzijde van mijn kastje inbouwen, maar hoe kan ik deze best van stroom voorzien?
    Ik heb al in een topic gelezen dat je speciaal daarvoor een adapter kan kopen maar nu vind ik deze nergens dus moet er een alternatief worden gevonden.

alvast bedankt,
    grtz
    Last edited by Geoffrey3; 18 August 2010, 12:56.

Re: stroomvoorziening fancontroller

Hoeveel Volt is je fancontroler, en wat voor fan's ga je gebruiken?

Grtz.

Comment

Misschien heb je hier wat aan: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ght=aansluiten

Comment

@ Poffertje:Ik ga 2 Be quiet! Silent Wings USC gebruiken en de fancontroller is een Scythe Kaze Master Ace(5v of 12v DC input ).

@ DVNO: bedankt maar deze topic had ik al eens gezien ^^, is ook voor zonder fancontroller he
        grtz
        Last edited by Geoffrey3; 18 August 2010, 12:59.

Comment

Leuk spul, wat is het watage of amperage bij 12 volt van bijde fans?

Watt= volt x Ampere, dus voor jou info heb ik een van twee nodig om de capacitijd van de omvormer/adapter te kunnen bepalen.

Grtz.

Comment

de 80X80 fan verbruikt 0,82 Watt en de 90X90 fan verbruikt 0,77 Watt

Comment

ok controller kan 4x 1 ampere-12watt aan, das meer dan zat, ik raad toch aan om een 12v 5 ampere omvormer te gebruiken,.

Grtz.

Comment

maar wat moet ik juist allemaal doen om dan mijn fancontroller en de fans die erop zijn aangesloten van stroom te voorzien?

grtz

Comment

12volt DC aansluiten op fancontroler, elke fan op een aparte poort op de fan controller aansluiten (+ op +, - op -)

Comment

Dus als ik het goed begrijp moet het lukken om bv. mijn gsm lader van 12V te verbinden met de fancontroller.
                    Welke kabel moet ik dan van de fan controller afknippen en verbinden met de gsm lader?
                    Fan controller heeft een molex connector voor op een pc voeding en 3-pin connectors voor de fans.

srry voor al de vragen maar ik ben totaal niet thuis op gebied van elektriciteit dus wil ik het liefst allemaal zo veilig mogelijk doen.

grtz
                    Last edited by Geoffrey3; 18 August 2010, 19:52.

Comment

Kijk eerst is hoeveel ampere je lader van je gsm is(vermoedenlijk minder dan 5 Ampere), verolgens kijk je in de gebruikzaamwijzing die bij de controller zit hoe je hem aan moet sluiten.

Grtz.

Comment

Bezig...
                      X