Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2de kweek, 4 stekjes(1 week). kan ik mijn 400 watt hps lamp al gebruiken?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    2de kweek, 4 stekjes(1 week). kan ik mijn 400 watt hps lamp al gebruiken?

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen!

    Ik en een vriend van me zijn begonnen met onze 2de kweek.
    De eerste kweek was niet helemaal goed verlopen (te amateuristisch).
    Maar nu hebben we net de zaadjes ontkiemd en nu zijn het kleine stengeltjes van +- 10 cm. Ik heb ze nu onder een bureau lamp staan met 2x 18 watt TL lampen (19u p/dag). En ik geef ze 2x per dag 2 spuitjes water.
    Ik vraag me dus af of ik het goed doe zo op deze manier? En ik heb een 400 watt hps lamp. Maar ik durf ze daar nog niet onder te zetten omdat die lamp ook vrij warm word, ik niet weet hoeveel afstand die lamp van de plantjes moet en hoeveel water ik ze dan moet gaan geven. Oja, weet iemand toevallig wanneer ik kan begin met voeding geven, en in welke mate?
    Voor de rest zit 't allemaal wel goed in mijn kast denk ik.
    Ik heb een gat voor de luchtafvoer met een fan er op gericht en 2 fan's onderin de kast die naar boven blazen.
    Als iemand me hiermee kan helpen, graag!

    Foto's komen er ook nog aan!

    Groetjes,

    J&G

    #2
    Re: 2de kweek, 4 stekjes(1 week). kan ik mijn 400 watt hps lamp al gebruiken?

    Ah, dus geen stekjes.
    En al 10cm onder TL. Is dat 10cm spriet, of hebben ze al een hoop blaadjes ?
    Nou, ben benieuwd naar je mugshots.

    Tuurlijk kunnen ze onder HPS.
    Als jij de temperatuur onder controle hebt, lampjes op een cm of 60-70 om te beginnen, dan moet het goed komen.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: 2de kweek, 4 stekjes(1 week). kan ik mijn 400 watt hps lamp al gebruiken?

      Ja, 't zijn sprietjes.
      Ik dacht misschien heten die ook al stekjes. De eerste 2 echte wiet bladeren beginnen nu op te komen.
      Maar mooi om te weten, dan ga ik ze onder mijn hps lamp zetten!
      Kan iemand me dan nog vertellen hoeveel water ze dan nodig hebben en wanneer ik met voeding kan beginnen?

      Grtz!

      Comment


        #4
        Re: 2de kweek, 4 stekjes(1 week). kan ik mijn 400 watt hps lamp al gebruiken?

        De meest gemaakte fout is teveel water. Trek uw conclusie.
        Als je ze gaat overpotten, moet nog gebeuren denk ik, kunnen ze nog wel 3 weken zonder voeding. Op een beetje knappe grond nog wel langer.

        Begin maar met de lamp op 'n meter, als het sprietjes zijn. Ze moeten eerst wat blaadjes krijgen voor ze genoeg kunnen verdampen om op 40cm te staan.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        Bezig...
        X