Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gelijk op 18/6?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Gelijk op 18/6?

Korting op 420shop
    Hey mensen,

Het is even een tijdje geleden sinds mijn eerste kweek. Met de eerste kweek heb ik niet het optimale resultaat bereikt. Echter heb ik mij nu beter voorbereid, met o.a. een 400 watt i.p.v. een spaarlamp en is de ruimte voorzien van een ventilator om de warmte af te voeren, en nieuwe lucht te leveren aan de plantjes. Inmiddels ben ik ook bijna door de voorraad heen, en heb ik er van genoten

Echter nu is mijn vraag, moet ik gelijk op 18/6 gaan draaien als ik wil dat mijn plantjes niet hoger dan +/- 60 centimeter mogen worden? Dus gelijk in de bloei zetten? De hoogte van de kweekruimte is namelijk nogal beperkt geworden door de nieuwe lamp.

Alvast bedankt

Re: Gelijk op 18/6?

Groei komt voor de bloei.
    Groei = 18u licht, 6 u geen licht
    Bloei= 12u licht, 12u geen licht

Eerst 18u licht en 6u donker.

Eenmaal ze wat in de buurt komen van de hoogte dat je wil (nadat je er wat hebt bijgeteld want ze schieten door en verdubbelen in grootte natuurlijk, afhankelijk van het soortje kunnen ze zelfs x4 in grootte worden) zet je ze in bloei en wacht je af. Als ze te hoog komen kan je nog steeds knakken. Ook 'scroggen' is een optie dus zoek daar wat over op indien mogelijk

Greetzzz

Comment

neem gewoon een Lowryder die blijven meestal wel klein. of een andere puure sativa (bijv. WW)
      waar ik ook wel een Kweekverslag van wil zien is een diesel ryder. dat is een combinatie van de
      lowryder en een diesel.
      ik ben maar nog het begin...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jona View Post
        Groei komt voor de bloei.
        Groei = 18u licht, 6 u geen licht
        Bloei= 12u licht, 12u geen licht

Eerst 18u licht en 6u donker.

Eenmaal ze wat in de buurt komen van de hoogte dat je wil (nadat je er wat hebt bijgeteld want ze schieten door en verdubbelen in grootte natuurlijk, afhankelijk van het soortje kunnen ze zelfs x4 in grootte worden) zet je ze in bloei en wacht je af. Als ze te hoog komen kan je nog steeds knakken. Ook 'scroggen' is een optie dus zoek daar wat over op indien mogelijk

Greetzzz
        Ja net wat je zegt. Ik doelde erop dat een plant nog iets doorgroeit in de bloeifase. Maar dan laat ik ze eerst zo'n 40-50 cm worden en ga ik over op bloei. Kunnen ze nog ongeveer 10-20 cm groeien.

Ik dank jullie vriendelijk

Comment

Nee, dat begrijp je verkeerd.
          Als je ze in bloei zet als ze 40-50cm zijn, worden ze makkelijk >een meter.
          Op het moment dat je de lamp op 12/12 zet, dus in bloeistand, gaan je plantjes nog zeker 3 weken groeien, en verdubbelen in grootte. (heb je Jona's bericht niet gelezen?)
          Wat vrijblijvende tips als je zo weinig ruimte hebt, ontkiem de zaadjes. Zo gauw ze boven zijn, ga je de klok op 12/12 zetten. Hou ze niet te nat, beter aan de droge kant. Gebruik kleine potten. 4-5L. en hou de lamp er zo dicht mogelijk op. (afhankelijk van de temperatuur natuurlijk, je wilt ze niet roosteren)
          Als je de verkeerde soort hebt, kunnen ze nog steeds meer dan een meter worden. Lees eerst alles over de zaadjes die je wilt aanschaffen, en meteen zoveel mogelijk topics over scroggen en knakken.

@joosie1234: Je hebt blijkbaar geen idee wat een sativa is. Beter geef je dan geen advies.
          WW is ook geen pure sativa.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Helemaal juist wat QnQ zegt. In de lijn van wat hij zegt zou ik dan ook gewone indica's nemen (White widow bijvoorbeeld want daar zit echt niet zoveel sativa in...). Direct op 12/12 zetten (dwarfen noemt men dat. En voor de rest doen zoals QnQ gezegd heeft in de vorige post

Zelfs al komen ze te hoog, nog steeds kan je het een en ander doen om dat goed te krijgen maar gewoon snel in bloei zetten (max 1 week groei geven).

Greetzzz

Comment

Ach ik heb lopen dromen. Ik bedoelde natuurlijk "gelijk op 12/12" zetten. Wat een blunder ik bedoelde dus gelijk in de bloei zetten, maar typte zonder na te denken 18/6

Comment

o ja sorry bedoel indica... Sorry! ik weet dat WW niet echt puur is maar heeft wel de hoogte van een Indica.
                ik ben maar nog het begin...

Comment

Bezig...
                X