Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jullie mening over mijn idee voor een opzet.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Jullie mening over mijn idee voor een opzet.

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Ik ben ondertussen al weer een jaartje aan het nadenken om kweekje te plaatsen, Nu wil ik het volgende gaan doen.

    (Tijdens het nadenken over hoe ik het wou gaan doen heb ik ook veel op het forum gelezen en met mensen er over gepraat, nu heb ik nog geen kweek ervaring maar ik ben wel van mening dat ik vrij capabel ben. Ik heb ook nog een boek over kweken op grond, ben van mening dat het een goed boek is.)

    Zal even beginnen met het laten zien waar in ik het wil gaan doen.




    Kast

    Zoals je ziet is het gewooon een Ikea lade kast, het idee is eigenlijk dat ik bij elke lade de bodem en de achterkant er uit haal zo dat ik ze er onderling uit haal. Ok dan kan ik men planten er niet makkelijk uit halen maar dat vind ik ook geen probleem. Tevens denk ik dat reflectie geen probleem zal zijn zolang ik de zijkanten van mijn lades reflecterend maak en denk ook niet dat het in en uithalen van de lades de planten echt veel zal beschadigen.

    Potten

    Nu zei ik net wel dat bij elke lade de bodem en de achter kant er uit moet nou dat klopt niet helemaal, de onderste lade die blijft gewoon heel en die zal ik gaan gebruiken als "pot", dit doe ik door er zeil in te doen.

    De afmetingen van mijn "pot" zijn.
    H=15 cm
    D=42.5 cm
    B=72 cm
    Inhoud : 45.9 L

    SCROG/SOG
    Nu ben ik van plan om een SCROG te gaan maken (misschien voor de eerste keer niet zo'n goed idee?), Nu heb ik dus geen idee hoeveel planten ik nodig ga hebben om een hem op te vullen zat te denken aan 3 of 5.

    Lampen

    Voor de lampen zat ik te denken aan 2X 400W HPS, maar nu las ik dat per m3 400W voldoende is.

    SCROG + Lampen

    Nu wil ik mijn SCROG eigenlijk in het midden van mijn kast gaan hangen maar dan zou ik met 400W lampen in de problemen komen met de hoogte, op de helft zit ik op 40 cm afstand tussen men lampen en men SCROG maar dat is dan alleen nog mar met SCROG net. Nu weet ik niet of dat toppen snel verbranden als ze te dicht in de buurt van lampen komen.

    Ventilatie
    voor ventilatie wil ik 2 X 80mm case fans gaan gebruiken en een zelfgemaakte koolstof filter.

    Water

    Hier zit ik over te tijfelen, het gaat of een automatisch systeem worden waar ik alleen het water zelf bij moet vullen of ik ga gewoon water geven op bepaalde tijden (moet de voeding wat anders (aanrander voor voeding bij een SCROG?)

    PH/EC

    Komen meters voor (aanrander?)

    Drogen

    Hier liep ik al snel tegen aan en ik heb gedacht dat ik boven op mijn lampen wil gaan drogen. Om mijn lampen op te hangen gebruik ik een plant die makkelijk in de kast past en wat kettingen om de hoogte te bepalen.

    Tussen de kettingen is er genoeg ruimte om wat neer te leggen om te laten drogen, de airflow zal denk ik ook niet zo sterk zijn dat het men wiet mee neemt.
    Zit alleen even met de ruimte in men maag maar kan natuurlijk rekjes op elkaar stapelen en het daar op leggen.

    Waar ik minder rekening mee wil gaan houden

    -De warmte van mijn kastje.
    -Luchtvochtigheid (weet ik nog niet zeker)

    Wat ga ik nou doen?

    Ik ga dus een kweekje neer zetten met een SCROG van 3-5 planten en 500-800W HPS.

    Dit ga ik niet morgen doen maar over een weekje of 2.

    Als dit kweekje geplaatst is wil ik ook een uitgebreid kweekverslag gaan bijhouden, Zal niet dagelijks zijn maar wel wekelijks.

    Nu zijn dit uiteindelijk mijn vragen waar ik antwoord op zoek.
    - Eerste keer meteen een SCROG doen of eerst een normaal kweekje zetten?
    - 3 of 5 Planten voor mijn SCROG
    - 2 keer 400W of 2 X 250 W voor mijn opstelling
    - Hoe belangrijk is de luchtvochtigheid/temperatuur voor de opbrengst
    - Hebben jullie tips voor PH/EC meters die niet al te duur zijn en goed werken (mag wel wat kosten maar liever niet natuurlijk)
    - Maakt het uit welke voeding ik gebruik bij een SCROG

    Nu heb ik veel gelezen op het forum maar ja misschien heb ik wel gelezen wat ik moet weten maar is dat niet door gekomen of zo....

    Als jullie nog vragen hebben dan hoor ik dat graag en ik hoor graag antwoorden

    Gr Hookah, ik rook er nog een XD

    Update:
    Onder tussen draait het kweekje al weer 8 weken (Linkje)
    Last edited by Hookah; 16 January 2011, 16:16. Reden: Update

    #2
    Re: Jullie mening over mijn idee voor een opzet.

    Wat is het formaat van het lade kastje. De 400watt lampen kun je vergeten en 2x 250 is teveel naar mijn mening als ik het kastje zo zie.
    1 250watt zou kunnen maar denk dat je planten zo op de lamp zitten moeten 25cm. boven de plant hangen en denk niet dat je dan nog veel ruimte hebt.

    Comment


      #3
      Re: Jullie mening over mijn idee voor een opzet.

      Hoi Hookah,

      Leuk om te lezen wat je allemaal hebt bedacht en het afgelopen jaar hebt meegelezen. Ik heb een paar antwoorden en suggesties om mee te nemen:
      - je onderste lade is 42,5 cm bij 72 cm. Dit is 0,30 m3 oppervlakte. Je hebt gelezen dat per 1 m3 400 watt HPS voldoende is, dus voor jouw omvang hebt je 1/3 deel van 400 watt nodig, dus ongeveer 120 watt. Dus als je al voor 1 lamp van 250 watt HPS gaat zit je aan de ruimte kant.
      - als je scrog net op 40 cm halverwege hangt, neem ik aan dat je kast dus 80 cm hoog is. Als je daar nog de pot, de lamp en de ruimte tussen de lamp en de planten (25 cm bij een 250 watt), dan wordt het wel passen en meten.
      - bij 5 planten zit je scrog net sneller vol als bij 3 planten, dus je hoeft minder lang te groeien.
      - de temperatuur in een kleine kast (micro ruimte) is lastiger onder controle te houden, je moet dus een goede afzuiging maken en voldoende inlaat. Ik snap dat de warmte van je kastje niet heel belangrijk is, maar de warmte in je kastje voor je plantjes is dat natuurlijk wel.
      - scrog is een techniek om de toppen gelijkmatig te krijgen en daarmee optimaal van het licht te profiteren, je hebt voor de techniek op zich dus geen speciale voeding nodig. Je kunt dus gewone cannabisvoeding gebruiken.
      - de Milwaukee PH600 schijnt een goede PH meter te zijn voor het geld.
      - ik snapte niet helemaal hoe je het drogen voor je ziet, maar bedoel je dat je in de kast wilt gaan drogen als je lampen aan staan? Want volgens mij breekt licht de THC af.

      Lees nog eens de eerste paar posts rond in deze thread

      Comment


        #4
        Re: Jullie mening over mijn idee voor een opzet.

        Hey Catseye,

        Bedankt voor je snelle reactie.

        Was net met men broer aan het praten en hij zij inderdaad ook dat 1 x 250W voldoende zal zijn, ik vraag me alleen nog steeds af wat meer Lummen/m2 met de opbrengst doet(hoeft niet alleen bij micro kweek, maar gewoon bij kweek in het algemeen.).

        Voor de hoogt van mijn kast, die is 1m hoog, met de potten en de lampen ruim genomen heb ik 80cm om in te groeien. Had er bij moeten vermelden dat het vanaf de potten was.

        Mijn broer zij ook dat de EC bij zo'n kleine opzet opzich niet belangrijk is en dat voeding opzich ook overbodig is als je goeie compost hebt, nu ben ik het daar mee een maar heeft voeding bij goeie compost nog veel effect?

        Voor het drogen bedoelde ik eigenlijk boven op men lampen, zodat ik eronder al weer nieuwe plantjes kan zetten.

        Ik zal is even die thread gaan bekijken.

        Comment


          #5
          Re: Jullie mening over mijn idee voor een opzet.

          Plagron Bat-mix is denk ik een goede grond met heel veel voeding. Plagron beweert dat het de plant voor zijn hele cyclus van voeding voorziet. kijk anders even op hun site.

          ook denk ik dat de temp. van je kweek kasje wel belangrijk is want met een HPS kan de temp. flink oplopen!

          over het automatisch water geven hier zijn wat tips voor druppelaars

          verder veel plezier mogen je plantje gaan groeien! weet je al welke soort je gaat nemen?
          ik ben maar nog het begin...

          Comment


            #6
            Re: Jullie mening over mijn idee voor een opzet.

            Hey Joosie,

            Ik zal is kijken naar die Plagron Bat-mix, moet alleen ook nog kijken hoe ik uiteindelijk men potten wil gaan spoelen en of dat dat wel nodig is als je gewoon goeie compost gebruikt.
            Voor men temperatuur kan ik een 120mm fan pakken als het toch te warm gaat worden met die 250 W lamp.
            Die post over het automatisch water geven ken ik
            Ik zit te denken om er 5 x White Widow in te zetten, misschien zelfs 6 of zou dat te veel zijn?

            Comment


              #7
              Re: Jullie mening over mijn idee voor een opzet.

              ik weet niet of je me voor bent met dit idee maar misschien moet je de hydro sectie even doorkijken voor automatische watergeef systemen.

              als je het geld hebt kan je ook een 400watt HPS met cooltube met afzuiging kopen, kost je wat meer maar vergeet niet het motto LICHT=GEWICHT
              maar met een 250 HPS kan je ook heel goed kweken.
              ik ben maar nog het begin...

              Comment


                #8
                Re: Jullie mening over mijn idee voor een opzet.

                Heb inderdaad zitten denken om het helemaal hydro te doen(oa. met ander substraat) maar dan wordt het nog net wat ingewikkelder, al vind ik het wel een heel leuk idee om te doen. Zal er is met men broer over praten en kijken wat hij er van zegt XD

                Ja ook maar als 250W genoeg is dan ga ik net extra geld uit geven voor 400W als het men opbrengst niet verhoogt want dat is de indruk die ik had.

                Heb vanavond lekker wat gelezen in men boekje "Gewoon op Grond" ga niet het hele boek lezen alleen de dingen waar van ik denk dat ze belangrijk zijn, is toch nog best veel dus XD

                Comment


                  #9
                  Ik denk niet dat het drogen zoals je je het voorstelt een heel groot succes gaat worden. Een paar richtlijnen van $ir_smokerig_alot:
                  - pikdonkere ruimte
                  - temperatuur 18 graden
                  - luchtvochtigheid > 55%

                  Ik denk niet dat je in de buurt komt van deze waarden boven je lamp als je met je nieuwe lichting bezig bent. Dus of een andere droogplek zoeken of twee weekjes rust nemen tussen je kweekjes.

                  Comment


                    #10
                    Re: Jullie mening over mijn idee voor een opzet.

                    Hey Catseye,

                    Ik denk dat ik het met je eens ben, zal nog even goed na moeten gaan denken over het drogen. Kom ik nergens op dan neem ik gewoon 2 weekjes rust tussen 2 kweekjes.

                    Bedankt voor al de hulp

                    Comment


                      #11
                      Re: Jullie mening over mijn idee voor een opzet.

                      Zo'n minikastje is veel te klein voor HPS licht. Zelf zou ik gaan voor zo'n 150 watt aan spaarlampen en wat lowriders. I.v.m. de beperkte ruimte zul je zelfs dan je filter buiten de kast moeten plaatsen.

                      Comment


                        #12
                        Re: Jullie mening over mijn idee voor een opzet.

                        Ik sluit mij eigen aan bij het voorstel van Xtreme,waarom
                        niet 2 x een 105w sl,nemen,blijft het met je tempratuur ook
                        binnen de perken en is voldoende voor 4a5 plantjes....en ook ik had in
                        eerste instantie zoiets van alleen de aarde moet voldoende zijn,maar
                        aangezien de hoeveelheid planten beperkt is kan je met goede voeding
                        toch nog net iets verder komen,mbt opbrengst en kwaliteit....Voor de rest
                        zeg ik suc6,ga je zeker volgen....

                        Comment


                          #13
                          Re: Jullie mening over mijn idee voor een opzet.

                          Hoe staat het hiermee hookah?

                          Comment


                            #14
                            Re: Jullie mening over mijn idee voor een opzet.

                            hi,

                            Heb je al een keuze gemaakt voor je verlichting? ik ben benieuwd wat je gaat gebruiken voor deze afmetingen, ben zelf met een gelijkwaardige afmeting kast bezig maar heb nog niet bepaald wat voor verlichting ik ga gebruiken, dus was ff benieuwd,

                            Ltrz



                            warmte, Spaanplaat en vocht,.. gaat het kastje opzwellen? that's the Questione!

                            Comment


                              #15
                              Re: Jullie mening over mijn idee voor een opzet.

                              Hey Jizzle,

                              Ik hoop morgen mijn zaadjes binnen te krijgen en vrijdag heb ik de case fans die ik nodig heb, ik zal even uitleggen wat ik nou uiteindelijk heb gedaan.
                              Verlichting: 250W hps, zonder cooling heb ik een top gezien van 55 graden. Dit was echter nog voordat ik de gaten had geboord voor de cooling, nu komt hij op 40 - 45 dus met de coolers er in zou dat wel goed moeten komen.
                              Medium: 50 liter bat-mix in een bak.

                              Weet nog niet precies hoe dat ik men kweek verslag ga maken, maar dat komt wel goed.

                              Comment

                              Bezig...
                              X