Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED: welk van de twee?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: welk van de twee?

    Korting op 420shop
    aangezien ik in de helft van mijn eerste kweekje zit en ik naar volgende kweek toe graag zou willen overstappen van hps naar LED vraag ik me af welk van de volgende LED-panelen ik me zou aanschaffen?!

    Misschien zijn er mensen die al ervaring hebben met 1 van deze lampen...

    of wel 2 x

    240w Blackstar Ultra Violet LED Grow Light Cree 3 watt LED's

    This website is for sale! gothamhydroponics.com is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, gothamhydroponics.com has it all. We hope you find what you are searching for!


    of 1 x

    Hydroponics hut Pro-Grow 550 (Selective Switch)



    of 1x

    DGG spectra unit speciaal 348 watt



    als er medekwekers moesten zijn die ervaring hebben met andere panelen en deze zouden willen aanprijzen dan mag dat ook altijd

    Let wel: het verbruik van het paneel moet ongeveer overeenkomen met een 400 w HPS zodat ik er achteraf een vergelijkend verslag over kan schrijven
    Last edited by Formedcargo; 24 November 2010, 15:51.

    #2
    Re: LED: welk van de twee?

    Lastig te zeggen met de beperkte data die ze geven.

    Blackstar 240W: Als ik de photo's moet geloven, gebruiken ze een behuizing van 1w led's(lege ruimte tussen led's).
    Komt mij een beetje goedkoop over + koeling is bij led's nog een probleem, vandaar dat ik geen voorstander ben van dit model.
    Tevens is op de photo een 2 kleuren (rood/blauw) unit te zien???

    Pro-grow: 7 band spectrum, klinkt goed, ongeveer het zelfde wat ik gebruik.
    2 standen? licht is gewicht + emerson effect, zou graag willen weten welke ze uit schakelen.
    Hou rekening met de invoer rechten.

    Suc6,

    Grtz.

    Comment


      #3
      Re: LED: welk van de twee?

      invoer rechten?
      mag ik ook even vragen wat jij gebruikt?en wat zijn jouw ondervindingen?

      Comment


        #4
        Re: LED: welk van de twee?

        Bij importeren van buiten Europa, moet er BTW betaald worden.
        Je zou kunen vragen of ze het als een cadeau willen verpakken, dan mag het wel lol.

        Zelf gebruik ik:
        120w unit 7-1-1 (rood - oranje - blauw)
        2x 7w coolwhite spots
        7w uv-a spot
        DS08 7w 4-2-1 (uv-a - verrood - blauw) spot
        12w rood spot
        12w verrood spot

        Eerste kweek loopt nog (mico kweekverlagen), met spots is het lastig om het licht gelijkmatig te verdelen.

        Grtz.

        Comment


          #5
          Re: LED: welk van de twee?

          om die reden werk ik dus liever niet met spots

          Comment


            #6
            Re: LED: welk van de twee?

            Selective Switch
            Wat heb je daar aan als men niet eens weet welk spectrum je moet hebben..
            Ze bieden zoveel verschillende spectra aan dat jij mag vertellen door aan te kopen, welke de juiste is.

            En houdt er rekening mee btw en douanekosten ga je betalen..
            De overheid pakt je zo door ff in het afschrift van je Visa te kijken..Heb je ook nog een leuke boete.

            Comment


              #7
              Re: LED: welk van de twee?

              Met dergelijke bijkomende kosten had ik nog geen rekening gehouden en zal ik in de toekomst eens nader moeten bekijken

              en prestin, ik versta je maar de doelstelling bij deze topic is hulp krijgen bij het vinden van een universeel LED paneel om nadien daar dan een objectief verslag over te schrijven.

              Ik wens geen wetenschappelijke verklaringen te verkrijgen zoals spectra, golflengtes etc
              maar gewoon enkele voorstellen bij de aankoop

              of ondervindingen bij zulke panelen...

              Het LED paneel dat ik zoek zou moeten overeen komen qua verbruik met een 400w hps zodat ik een vergelijk kan maken met de kweek die ik nu draai...
              Last edited by Formedcargo; 24 November 2010, 15:53.

              Comment


                #8
                Re: LED: welk van de twee?

                iemand een suggestie?

                Comment


                  #9
                  Re: LED: welk van de twee?

                  @Mod:

                  Mag gesloten worden want veel reactie komt er toch niet op...

                  Comment


                    #10
                    Re: LED: welk paneel?

                    Ik wil hem toch graag nog even open houden. Je vraagt om mensen met ervaring met deze ledunits, nu ja die zijn er simpelweg nog gewoon niet zo heel erg veel maar ben me zeker dat die er wel gaan komen.

                    Grtz

                    Comment


                      #11
                      Re: LED: welk van de twee?

                      mja mijn vraag is niet enkel of er mensen zijn die specifiek met deze 2 units hebben gekweekt...
                      als er mensen zijn die met andere units hebben gewerkt en hun verhaal willen doen is dit ook goed maar dan geen negatieve verslagen, ik ben echt op zoek naar een goede unit...

                      Comment


                        #12
                        Re: LED: welk paneel?

                        prestin pietwiet poffertjesporum en nog een paar mensen hier zijn druk in de weer met led, neem eens contact op met hen via pm anders.

                        Comment

                        Bezig...
                        X