Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

envirolite lamp rood of blauw?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    envirolite lamp rood of blauw?

    Korting op 420shop
    Hey,

    Ben nieuw hier, dus ff voorstellen, mijn naam is anno, mijn leeftijd telt 23 levensjaren en ik kom uut Almelo
    Ik las in de vorige Higlife over envirolite lampen, stond vrij weinig info maar genoeg om nieuwschierig te worden, ik zit zelf met een klein budget, en gebruik een inbouw kast als kweekruimte, 2 bij 3m ongeveer, hier heb ik al een 600watt lamp in hangen, maar durf de stekker er niet in te steken omdat ik "bang" ben voor een groote verassing aan het eind van het kwartaal, dus leek mij de envirolite lamp een goede oplossing, alleen was ik nu een beetje aan het zoeken op google, alleen er blijken meerdere kleuren te zijn, je hebt een roode en een wit/blauwe, de blauwe kom je het meest tegen, maar ik had ergens gelezen over led lampen dat de kleur rood een betere opbrengst geeft, heeft iemand hier ervaring mee?? en dan heb je de wats nog, je hebt 125w (die mij het meest aanspreekt) de 200w en de 250w, welke is het best .
    Groet,

    Anno

    Iets meer info over de warmte van de lampen, waar ik geen verstand van heb;

    6400K - White/Blue Spectrum [Daylight] (Propagation & vegetative growing)
    2700K - Red Spectrum [Warm white] (Flowering stage growing)
    als ik het goed bergrijp is de roode voor de eerste stadia van de groei en de blauwe voor de verdere groei?

    Je hebt zelfs paarse spaargroeilampen die schijnen nog beter te zijn, nu raak hellemaal harrie in de warrie;
    http://www.lampbank.nl/kk_4000004.html
    Last edited by ganjaxl; 11 December 2010, 10:42.

    #2
    Re: envirolite lamp rood of blauw?

    FF op helderen:

    2700k licht wordt gebruikt in de Bloei periode
    6400k licht wordt gebruikt in de Groei periode

    Verder Licht is gewicht! Dus hoe zwaarder je wattage des te grooter en zwaarder je toppen worden.

    Enviro lampen zijn der inderdaad in verschillende grootes en prijzen dit heeft veel al met de kwaliteit van de lamp te maken denk aan bijv zijn levensduur.
    Ook zijn der combinatie vormen van deze lampen, deze bevatten groei en bloei kleuren in 1.

    mits alles goed gaat, gaat die 600w hps zijn geld makkelijk terug verdienen...

    evt een tip op marktplaats staat ook aanbieder van deze lampen.

    greetz maffy,

    Comment


      #3
      Re: envirolite lamp rood of blauw?

      hoi,

      oke intressant van die licht waarde, daar wis ik nog niks van, direct ff in mijn kop opgeslagen [saved], dat van die wats had ik al ergens een vermoeden, dan ben ik al aardig uit welk lampje ik het best kan bestellen, ga voor een blauwe 6400k 200w, zal ff koeken op marktplaats, ben bang dat die 600w nooit zijn centen op levert, ik kan er max 5 plantjes onder gooien, vanwege dat ik mijn woning huur, en je weet van woningbouw stichtingen, vooral hier in almelo is het net de moderne gestapo, 3 plantjes meer kan al lijden tot een uithuiszetting, en dan mag je 5jr niet meer huren, en daar hek geen zin an, ben al eens eerder dakloos geweest, niet nog eens en wat ik er hellemaal snue aan vind is dat bijstands moeders die een extraatje bij willen verdienen er vooral de dube van zijn, Humanitas daklozen opvang zit vol met deze moeders, maja goed dat is een ander onderwerp, holland; welcome 2 the new usa.
      ps; mooie hond, husky? was tot gister nog eigenaar van een friese stabij.
      groet,

      Anno
      Last edited by ganjaxl; 11 December 2010, 14:20.

      Comment


        #4
        Re: envirolite lamp rood of blauw?

        heeft interesse in je 600watter
        sigpic

        Comment


          #5
          Re: envirolite lamp rood of blauw?

          ey,

          waar kom je vandaan?
          en wat wil je er voor geven, is met travo alles erbij, lamp is nog nooit gebruikt geweest, doosje heb ik ook nog wel liggen voor het vervoer, kap is wel gebruikt.
          groet,

          anno

          Comment


            #6
            Re: envirolite lamp rood of blauw?

            pm me ff,.
            sigpic

            Comment


              #7
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: envirolite lamp rood of blauw?

                precies,...laat hem mij die 600w verkopen
                sigpic

                Comment


                  #9
                  Re: envirolite lamp rood of blauw?

                  dat was ff een vlugge schating, was te stonend om op te staan, heb zojuist even gemeten de kast is 110 in de breedte en 65 in de lengte, dus een stuk kleiner

                  Comment


                    #10
                    Re: envirolite lamp rood of blauw?

                    Dan heb je zeker 2 enviro's nodig, misschien meer.
                    Ik weet niet exact wat het effectieve oppervlak van een Enviro 200W is. Kon het zo snel niet vinden.
                    40x40 of daar in de buurt ?
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: envirolite lamp rood of blauw?

                      als ik 2 lampen zou laten draaien in dat hokje dan zit ik al op 400w, dan kan ik net zo goed de 600 watt laten draaien, en dat ik zeker weet dat ik goede kwalitijd heb, en denk dat ik dat ook doe, nog wat, de totaale oppervlakte is ongeveer 3 bij 150, is verdeelt in 3 kast ruimtes met 3 kwart muur in de hoogte, is dit genoeg voor de ventalatie van de 600w lamp
                      groet,

                      anno

                      Comment


                        #12
                        Re: envirolite lamp rood of blauw?

                        totaale oppervlakte is ongeveer 3 bij 150, is verdeelt in 3 kast ruimtes met 3 kwart muur in de hoogte
                        Excuseer dat ik me daar geen voorstelling van kan maken.
                        Het best zul je de mogelijkheid van een raampje hebben, of een pijp naar buiten of naar andere ruimte.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Re: envirolite lamp rood of blauw?

                          ik heb nog wel een plattegrond, een raam is er niet, ik heb een dichtgemaakte deur, waar een ventilator in zit en die is aangesloten op een Rino filter, en met de 3 kwart muur bedoel ik dat de muur niet tot het plafond rijkt, zoals je zult snappen verwijder ik morgen aaf het plattengrondje weer.
                          groet,

                          anno
                          Last edited by ganjaxl; 14 December 2010, 14:43.

                          Comment


                            #14
                            Re: envirolite lamp rood of blauw?

                            ------
                            Last edited by ganjaxl; 14 December 2010, 14:43.

                            Comment


                              #15
                              Re: envirolite lamp rood of blauw?

                              Als je in de kweekruimte een 600W hangt, zou je kunnen circuleren van 1 naar 2 naar 3 en weer naar 1, maar plantjes hebben ook verse lucht nodig.
                              Het mooist zou zijn om een simpele dakdoorvoer te maken, dan kun je daarna nog zien of je die voor inblaas of uitblaas gaat gebruiken.
                              dakdoorvoer.jpg

                              Linkje naar een shop die dat soort dingen verkoopt.
                              Wellicht zijn er nog wel goedkopere.
                              Last edited by QnQ; 14 December 2010, 13:35.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X