Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lowryder #2

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Lowryder #2

    Korting op 420shop
    Dag iedereen,

    Ik heb een paar dagen 3 Lowryder #2 zaden laten ontkiemen tussen 2 vochtige doekjes.
    Geen problemen gehad daarmee. Maar nu, de worteltjes waren ongeveer 1cm lang toen ik ze in mijn potjes deed met gewone potgrond. Nu zitten ze er al 5dagen in, en nog zijn ze niet boven gekomen, ook heb ik net eens gekeken (aarde wat weg gedaan), en de worteltjes zijn bijna nog niet gegroeid, wel zijn ze al wat verkleurd (eerst wit, nu al wat groen/rood achtig aan de kant van het zaadhoesje). Moet ik mij nu zorgen maken?
    Btw, de potjes staan op een donkere plaats.

    #2
    Re: Lowryder #2



    lees dat maar eens door en kijk wat je fout hebt gedaan
    wij hebben geen kristallen bol waarin wij kunnen zien hoe iets bij jouw er momenteel uitziet
    zorg dat je alle factoren op orde hebt om te ontkiemen en ga niet teveel rotzooien en peuteren

    grtz angel777
    HOE MOET IK ONTKIEMEN
    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

    Comment


      #3
      Re: Lowryder #2

      Heb alles gedaan zoals daar beschreven staat.

      2 Wiet zaden ontkiemen tussen keukenrol.
      Leg een vochtig(velletje) keukenrol op een schaal en leg de wietzaden daarbovenop, leg daar weer een vochtig velletje keukenrol overheen en plaats hier een schaaltje(ondersteboven) overheen zodat de luchtvochtigheid hoog blijft.
      - Gedaan zoals het beschreven staat.

      Na het ontkiemen:
      Zet de zaailingen in het medium, voor beginners word stekgrond aangeraden.
      De eerste dagen geen voeding geven, alleen water eventueel met wortelstimulator. (zie advies producent)
      - Ook gedaan zoals beschreven staat.

      Het duurd dan normaal toch geen 5dagen of langer vooraleer het haar kopje boven aarde steekt?
      En ik had het zaadje 0.5cm onder de aarde gestopt.

      Comment


        #4
        Re: Lowryder #2

        je houd jezelf voor gek of je info klopt niet

        Oorspronkelijk geplaatst door Greengrass View Post
        Heb alles gedaan zoals daar beschreven staat.

        - Gedaan zoals het beschreven staat.

        - Ook gedaan zoals beschreven staat.

        Het duurd dan normaal toch geen 5dagen of langer vooraleer het haar kopje boven aarde steekt?
        En ik had het zaadje 0.5cm onder de aarde gestopt.
        Maar nu, de worteltjes waren ongeveer 1cm lang toen ik ze in mijn potjes deed met gewone potgrond

        goed lezen helpt misschien ook


        Het ontkiemen van wietzaden kan van 1 tot 7 dagen duren.


        HOE MOET IK ONTKIEMEN
        JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

        Comment


          #5
          Re: Lowryder #2

          Niet gaan peuteren zoals Angel zegt. Eigenlijk zou die moeten bovenkomen in om het even welke grond. Zaaigrond bij voorkeur maar een zwaardere batmix lukt ook. Normaal zou die binnen de 4-5 dagen helemaal boven moeten zijn (is bij mij het geval als ik ze zonder voor te kiemen direct in de coco's steek). Laat vooral je potjes en aarde gerust, anders komt er licht op je wortelpen. Wat je ook moet weten is dat vanaf ze gekiemd zijn (dus vanaf je een wit worteltje uit je zaadje ziet komen) dat ze de grond in moeten. Wortelpen van 1cm vind ik al redelijk lang... Kans is ook groter dat ie afbreekt als je hem in de aarde gaat steken. Kans lijkt me klein dat jij alles mooi hebt opgevolgd wat in dat topic staat, anders zouden ze toch al wat boven moeten komen stilaan

          Greetzzz

          Jona

          Comment

          Bezig...
          X