Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waar hang ik de temperatuurmeter die de ventilator aanstuurt?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Waar hang ik de temperatuurmeter die de ventilator aanstuurt?

    Korting op 420shop
    Hallo forumleden,

    Ik heb een vraagje over de positie van mijn temperatuurmeter die de ventilator aanstuurt. Ik denk erover na om de volgende meter te installeren:

    https://www.growshoponline.nu/index....mart&Itemid=14

    Deze komt op een vaste plek in mijn kweekkast (125x95x200cm) en moet bij een te hoge temperatuur de ventilator aansturen. Kan iemand mij helpen met het bepalen van de positie.

    Zelf zat ik te denken aan hoog in de kast (warme lucht stijgt). Dan heb ik ook geen problemen met mijn in hoogte te verstellen lampen (ze kunnen anders te dicht in de buurt komen).

    Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
    Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

    #2
    Re: Waar hang ik de temperatuurmeter die de ventilator aanstuurt?

    doorgaans meet je je temp op tophoogte en verplaats je dus de tempvoeler met de groei van de plant mee omhoog.

    Comment


      #3
      Re: Waar hang ik de temperatuurmeter die de ventilator aanstuurt?

      Bedankt voor je reactie.

      Ik wil het liefst een regelbare unit kopen die de temperatuur meet en daarmee de juiste snelheid voor de ventilatoren bepaald. Dit is een kastje dat ik het liefst op een vaste plek hang, omdat deze geen aparte voeler heeft (die zijn er wel, maar boven mijn budget). Is dat mogelijk, of moet ik altijd bij de toppen meten?
      Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

      Comment


        #4
        Re: Waar hang ik de temperatuurmeter die de ventilator aanstuurt?

        Bij 123 tuintechniek is een fancontroller met losse thermostaat te koop voor 27.36 euro

        Comment


          #5
          Re: Waar hang ik de temperatuurmeter die de ventilator aanstuurt?

          Mooi, die had ik nog niet gevonden. Alleen zie ik dat deze aan gaat als het een bepaalde temperatuur heeft bereikt. En schakelt deze zich uit als de temperatuur goed is. Bestaan er ook regelaars die zacht door blijven draaien en als de temperatuur te hoog wordt dat hij dat harder gaat?
          Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

          Comment


            #6
            Re: Waar hang ik de temperatuurmeter die de ventilator aanstuurt?

            Die zijn er ook. Er zijn controllers die altijd op een vooraf ingestelde ondergrens blijven doordraaien. Reken dan op zo'n 30 euro extra.

            Comment


              #7
              Re: Waar hang ik de temperatuurmeter die de ventilator aanstuurt?

              Voor de aanvoer van frisse lucht zou ik gewoon een pc ventilator gebruiken. Zo krijgen je plantjes snachts ook schone lucht en als je lampen aan gaan, springt je andere ventilator aan.
              Dit lijkt mij het makkelijkst en het voordeligst aangezien het stroomverbruik van zo'n 12v ventilator te verwaarlozen is.

              succes iig

              Ciao TJ
              "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

              Comment


                #8
                Re: Waar hang ik de temperatuurmeter die de ventilator aanstuurt?

                hallo justforfun

                ik werk zelf met een davin dv11t
                is wel wat duurder
                maar je ken de min snelheid regelen
                die hij mininaal moet draaien als het licht uit is of als de temp gewoon goed is
                en je kan een max emp instellen die hij gaat draaien als de temp boven de ingestelde temp komt

                werkt er goed mij hij schommelt maar 2 tot 3 graden bij licht aan en bij licht uit

                en ik heb hem gewoon om 1 hoogte hangen en dat is halveren wegen de toppen

                succes verder met je kweek

                mazzels

                pekaak

                Comment


                  #9
                  Re: Waar hang ik de temperatuurmeter die de ventilator aanstuurt?

                  Hallo Allemaal,

                  Dank jullie voor de hulp. De pc-ventilatoren wil ik niet als aanvoer, want dat houdt in als de grote afvoer ventilator uitstaat de lucht uit alle kieren komt. De geur van de plantjes komt dan ook mee en dat is niet zo wenselijk. Maar toch bedankt voor je antwoord.

                  Ik heb net de Davin dv 11 t gegoogled en dat is wel wat ik zoek. alleen hangt die in de kast en dat wil ik eigenlijk ook niet. Ik wil dat ik alles kan aansturen vanuit de buitenzijde. Weet jij of iemand anders daar geen betaalbare optie voor?

                  Groetjes
                  Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

                  Comment


                    #10
                    Re: Waar hang ik de temperatuurmeter die de ventilator aanstuurt?

                    Bij 123 tuintechniek hebben ze een fancontroller van G-tools met een aparte sensor. Kost 68.43 euro ex btw.

                    Comment


                      #11
                      Re: Waar hang ik de temperatuurmeter die de ventilator aanstuurt?

                      Beste Xtreme,

                      Bedankt voor je reactie. Zojuist gelijk gekeken en dat is inderdaad precies wat ik zoek.

                      Bedankt iedereen voor het meedenken, mijn vraag is perfect beantwoord.

                      Groetjes
                      Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

                      Comment

                      Bezig...
                      X