Mededeling

Collapse
No announcement yet.

goede lamp soort gezocht

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

goede lamp soort gezocht

Korting op 420shop
    hallo,

ik ben opzoek naar een goede groei / bloei lamp die niet te duur is.
    mij werd verteld dat ik net zo goed een bloei lamp kan gebruiken voor de groei fase maar is dit echt zo?
    en ik heb gisteren een sylvania aquarium tl gehaald (ik had ergens gelezen daarmee moest men best ver komen).

ik ben voral op zoek naar iets rond de 50 euro totaal aan verlichting (voor 1 of 2 plantjes eens uitproberen)

alvast bedankt!

Re: goede lamp soort gezocht

Koop een klein HPS setje , bvb een philips son T pia van 100 of 250 watt , moet je hier maar eens kijken ====>http://growshopalien.com/onlineshop/...s/nl/d217.html Hou er wel rekening mee dat die warmte geven en dat je eventueel nog een ventilator moet kopen om af te zuigen of iets die dat ook kan . Succes

Grtz Hash
    Geniet nooit met mate !

Comment

ah bedankt ik zal het eens uit proberen, maar zeg klopt het dat men een bloei lamp ook om te groeien goed kan gebruiken?

Comment

Je moet een lamp hebben die het zonlicht benadert. Het verbaast me elke keer weer dat er boven aan de hemel verschillen "zonnen" staan..

Comment

klopt vond ik ook al een beetje raar maar ik dacht dat het voral was van de ene lamp is meer gericht op bijvoorbeeld groei terwijl die minder richting bloei gaat ofzo.
          net zoals bijvoorbeeld een auto (heb ik noch minder vertand van haha) maar daarbij heb je ze die snel gaan maar niets mee kunnen nemen (sport wagen) en dan ook noch iets dat niet snel gaat maar veel kan me nemen ( vrachtwagen)
          maar met die lampen is dat dus complete onzin om er 2 verschillende te halen als ik het goed begrijp?

en hoever zou ik komen met mijn huidige (sylvania grolux t-8 TL balkje) ??

Comment

Je aquarium lamp kan ook groei- of bloei zijn. Ook waterplanten hebben blauw en rood licht nodig.

Als je gelijk op 12/12 gaat kun je wel een bloeilamp gebruiken, echter je planten zullen dan wel meer gaan strekken.

Beste is in de groeiperiode ' groeilicht', dus blauw, te gebruiken.

Ga maar eens wat zoeken en lezen.

grtz
            B.

Comment

bob probeer is wat meer info te vinden over de t5 TL lamp dit is namelijk de opvolger van de t8.
              Het schijnt dat deze stukken beter is! wel ff goed op de kleurcode's letten als je ze aanschaft
              In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

Comment

ok bedankt ik zal eens kijken wat ik kan vinden

Comment

4x armatuur = 4x 6 euro || 24 euro
                  4x T5 coolwhite 4x daylight = 8x 6 euro || 48 euro ( groei en bloei)
                  4x starters = 4x 1.25 euro || 5 euro
                  4x stekkers = 4x 1 euro || 4 euro
                  1x stekkerdoos = 3 euro ?? || 3 euro
                  1x tijdschakelaar = 3 euro ?? || 3 euro

.... 87 pleuro's
                  en dan heb je mooi 4x 18 of 4x 36 watt
                  Klaar voor de groei en bloei....

Als je de ruimte/hoogte hebt zou ik overwegen om een HPS setje aan te schaffen

vertel ons is hoeveel ruimte je hokje is
                  In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

Comment

Voor ongeveer 80 euro heb je ook een 250 watt hps compleet. Een 250 watter kun je aansturen met een omnirex timer. Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan: dus dan kun je altijd nog uitwijken naar tl of sl.

Comment

Hey Extreme,

Als ik het goedbegrijp heb je dan geen relais meer nodig wanneer ik een Omnirex timer gebruikt in combinatie met een 250watt HPS?

GrZ Quattro

Comment

omnitrex kan piekspanning van 600 watt hps meestal wel hebben.dus 250 moet ie zeker aankunnen.koop wel een reserve erbij voor de zekerheid.

Comment

Een omnirex timer van zo'n 10 euro is bedrijfszeker. Bij die timers van Leen Bakker van 5 euro moet je maar afwachten. En, daarin geef ik tumble trimmert gelijk: reserve onderdelen voor storingsgevoelige apparaten, kunnen van pas komen. Net als reserve lampjes en zekeringen in je auto.

Comment

ik heb helaas niet echt veel ruimte (ik zit in een soort van zolder waar het hoogste als ik er een kastje maak ongeveer 120 hoog x 70 breed x 70-100 diep
                            kan gaan.

dan zit ik zeker vast aan een tl of niet?

en een "T5 coolwhite" krijgt men die alleen in speciale winkels of is er zo eentje van de karwei of gamma ook goed? aangezien ik zag daar vrijdag geloof ik daywhite? en coolwhite in iedergeval hangen.

en noch eens bedankt voor al de info!

Comment

Bezig...
                            X