Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Paar vragen omtrent afzuiging microhok.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Paar vragen omtrent afzuiging microhok.

Korting op 420shop
    Beste JDers,

Ik ben van plan een micro kweek te gaan beginnen. Ik heb al een ontwerp klaarliggen, maar voordat ik dit presenteer wil ik graag mijn laatste vragen beantwoord hebben.

De ruimte: 25 x 60 x 65 (D x B x H)
    Verlichting: Tneon 2 x 36watt

Nu is mijn vraag: wat is hiervoor de beste oplossing qua filter/afzuiging...
    Ik heb al veel opgezocht, maar dit is iets wat ik niet helemaal duidelijk krijg.
    Heb zelf dit nu in het ontwerp verwerkt:
    Filter:http://www.hg-hydroponics.co.uk/ikon...150-2155-p.asp
    Afzuiging: http://shop.conrad.nl/huis-en-tuin/k...en/538801.html

Heb sterk het idee dat dit overkill is...

Eisen:
    Compact (een Ruck of Slak gaat niet passen)
    Stil!!! (wordt een nachtkastje, dus ik lig er naast )

Wat zouden jullie het doen qua afzuiging?

Re: Paar vragen omtrent afzuiging microhok.

PC fan met filter:

en
    http://www.desjop.nl/index.php?item=can-1500-koolfilter-75m_sup3_-_oslash_15cm-25h-125mm-flens&action=article&group_id=20000035&aid=1831〈=N L

Een Gentle Typhoon met hoge statische druk i.c.m. de kleinste filter die ik kan vinden (degene in m'n eerste post is ook erg klein, maar duurder en niet in NL verkrijgbaar lijkt het wel).
    Is deze optie beter/voldoende?

Comment

inactief forum of wat?

Dit is wat ik tot nu toe heb:

kastje2.jpgkastje.jpg

Blauw = tochtstrip
      Oranje = geluidsisolatie (noppenschuim)

Onderin een aardebakje met 2x passieve inlaat. Tneon 2x36 watt met een pc fan voor verkoeling/luchtcirculatie.
      Links bovenin de elektra (niet helemaal goed geplaatst in het model) bestaande uit 3x wandcontactdoos. (dit kan uiteraard verandert worden)
      Afzuiger en filter zoals in m'n eerste post vermeld. Blaas door de filter heen zodat deze ook als demper dient.

Wat zouden jullie anders doen? tips graag!

Comment

Ziet er goed uit je ontwerp al vraag ik me af of die pc fan genoeg druk kan opbouwen om de lucht door de filter te blazen. Zal kwestie van uitproberen zijn. Een t-neon geeft maar weinig warmte dus je hoeft niet zo vreselijk veel af te zuigen. succes met de bouw.

Comment

Een reactie

Ik heb nog wat meer gelezen de afgelopen dagen (icmag etc.) en dat lijkt inderdaad de consensus te zijn; pc fans bouwen geen druk op...
          In het ontwerp wat ik heb geplaatst heb ik ook een buisventilator (180m3) zitten, die ik dan ga dimmen. Bouwt denk ik wat meer druk op dan een pc fan.

Maar net wat je zegt; Tneon geeft weinig warmte af.
          Afgaande op verversings ratio van de kast = 0,1m3 x 20 = 2m3
          Afgaande op het wattage = 72 watt = 72m3 afzuiging
          Rekening houden met zomerse temperaturen (zit op zolder) = 72 x 1,5 = ~110m3

Het ligt nogal ver uit elkaar allemaal, vandaar dat ik hier zoveel over twijfel....
          2m3 -> 72m3 -> 110m3 ???

Comment

Met een gedimde 180 M3 buisafzuiger moet die opstelling wel werken. Zoon buisventilator krijgt idd wel voldoende lucht door je filter. Voor je co2 verversing moet je je hok drie maal per minuut verversen met lucht. Alles wat we meer afzuigen is enkel voor de temperatuur. Met je dimmer kun je dat dan mooi regelen en je zal waarschijnlijk niet op volle toeren te draaien. Dim je afzuiger echter niet meer dan 40 %. Dim je meer dan draait die snel kapot. als je meer zou moeten dimmen is de beste oplosing een kleinere afzuiger buisafzuigers zijn er ook in 75 100 125 enz

Comment

Even iets heel anders

Ik zit te denken om voor een hps te gaan. Zo kan ik m'n kastje anders/beter indelen heb ik het idee. Ook omdat ik enkel voor de fun kweek (rook al een jaar niks meer ) hoef ik niet veel te kweken.
              HPS 35w
              of
              Mini TL (6w of 8w) vanwege de maat.

Ik kan weinig vinden over de hps, maar wat ik wel vond:
              America's Largest Online Light Bulb Retailer! Find thousands of LEDs, light bulbs, Christmas lights, and commercial light fixtures at unbeatable prices!

Find 35 Watt HID High Pressure Sodium Bulbs at 1000Bulbs.com. We carry a wide variety of electrical and lighting products.

Wat is een beter idee ? hps of mini tl? HPS als bloei lamp (~ 25x30cm opp) en dan ernaast met 2 of 3 mini tl voorgroeien?

Comment

hps is een stuk beter om onder te bloeien. wel oppassen met amerikaanse electronica. die gebruiken volgensmij 110 volt en kan je dus niet op ons 230 volt netwerk aansluiten

Comment

Dat weet ik. Ik heb al gezocht naar iets uit Nederland, maar tot nu niks kunnen vinden.

Met zo'n 35 watter zou ik dan 25x40xtot 85 (dxbxh) willen belichten. Dit kan breder of smaller, maar de rest staat vast (zie ontwerp). Genoeg voor een plantje of 2 leek mij zo, toch?

Ben al bezig met sketchup om een nieuw ontwerp te maken.

Comment

Bezig...
                  X