Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hulp bij micro hokje aub

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

hulp bij micro hokje aub

Korting op 420shop
    hallo,

ik wilde een micro hokje bouwen van ongeveer 70x70x120 (L x B x H) (max heb niet meer ruimte haha)
    of 60x60x130 (L x B x H) dat hangt van het materiaal af wat ik het beste kan nemen.
    ik dacht aan dit idee als ik planken zou nemen : De Bouw Van Een Micro Kweekkast
    en als er een betaalbaar (acceptabel) plaat materiaal is gewoon daar uit een kastje te maken.

en van binnen mat wit verven of zwart wit folie gebruiken.

en erin spaar lampen (ik dacht aan 1 of 2 plug and grow (groei) 250 wat) en als dat kan / moet de rest met philips tornado (persoonlijk heb ik geen idee warom tornado maar ik heb vaak die naam hier gezien dat het ervoor gebruikt word dus ik dacht mischien is het een slim plan)

en daar dan "normaal" aarde in te doen en te dwarfen.

maar hier heb ik dus de vragen:

-hoeveel plug and grow lampen kan ik het beste gebruiken en hoeveel tornado's (voral in combinatie tot de warmte zou ik zeggen aangezien het toch een best klein ding is)??

- kan ik het noch doen met 12cm pc fans doen? of zou ik dan al wat sterkers moeten gebruiken? en als wat sterkers wat?

- hoeveel groeien sativa planten door tijdens de bloei ongeveer? (Dus hoelang worden ze ongeveer als ik zou dwarven)

- is dit genoeg voor 4 planten? of is dit te weinig ruimte of zou ik dan veel ruimte over hebben?

- moet ik van de philips tornado als ik ze zou nemen een speciaal soort hebben? aangezien ik was laatst bij de karwei waar ze er een VEEL verschillende hadden.

en alle tips zijn natuurlijk welkom

Alvast bedankt tot nu toe heeft dit forum me al veel geholpen en ik hoop dat het dat noch steeds zal doen in de toekomst.

-Bob
    Last edited by Jointjedraaien; 13 May 2011, 06:07.

Re: hulp bij micro hokje aub

Hou de fosfor laag en de kali hoog. Dat houd de plant kort.

En niet teveel jagen met stiksof natuurlijk.

Of................................geef alleen bloei voeding.

Ik gebruik voor dit doel Osmosol 215R for Soft Water 13+7+24+4CaO+3MgO+Sp.

Grtz, HJM
    Last edited by Jointjedraaien; 13 May 2011, 06:08.
    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

bedankt voor de tip ^^ ik zal het proberen te onthouden.

Comment

Beste BoB,

60x60 is goed voor een 250HPS vooral met de hoogte die je wil gaan gebruiken. Gebruik ik ook in mijn 60x60x140 tent. Ik mijn micro kast begruik ik 10 x 23 watt spaarlampen. Wel de warm witten van de gamma (bloei). Deze zijn bijna 2 euro goedkoper. Ik denk wel dat wanneer je PC fans gebruikt je de lampen schakelbaar moet maken. Hier bedoel ik mee dat wanneer je plantjes klein zijn ze makkelijk onder 5 lampen kunnen staan i.p.v. 10. Anders ga je je temperatuur niet op orde houden. Wanneer de planten groter worden schakel je steeds meer lampen aan. Hoe groter de plant hoe meer warmte ze opnemen dus is het bij grote planten makkelijker je temperatuur in orde te houden.

Vier planten is prima. Maar ook echt niet meer. Ik heb er 5 in staan en dit is te veel van het goede. De volgende kweek ga ik voor maximaal 4 planten.

Kast kun je maken van 18mm MDF. Zeer stevig en kost 7,90 per plaat (maat plaat is 61X121 cm bij gamma) Koop er 5 en je hoef alleen een deur, bodem en plafond te maken de overige 3 planten schroef je meteen aan elkaar aangezien de plaat de maat heeft van je kweekruimte. Wanneer je die in elkaar hebt gezet de naden netjes afkitten en bekleden met bijvoorbeeld radiator folie. Kosten 8 euro voor 5m2 dus meer dan genoeg. Gaten voor de ventilatie en klaar. Draaien maar. Kosten totalekast nog geen 50 euro exclusief verlichting. Oja 2 x schanier en 2 keer kofferklem voor je deur. Tevens een tochtstrip om het deurtje lucht en licht dicht te maken. Kosten ongeveer 7 euro. Dus het kastje was ongeveer 57 euro

Zie foto's, ik heb namelijk hetzelfde gedaan Wel is mijn kastje iets kleiner 60x60x85. Ik gebruik een 250M3 afzuiger met koolstoffilter die ik aan de zijkant an de kast heb gemonteerd.

Succes met het buwen van je kast.
        Grtz Quattro

Afbeelding 043.jpgAfbeelding 049.jpg
        Last edited by Quattro; 5 March 2011, 08:22. Reden: Vergeten!

Comment

bedankt voor de hulp hoeveel lampen zou ik ongeveer in totaal in die kast kunnen doen?
          enwat voor afzuiging gebruik jij?
          en aangezien ik op een zolder zit (en ik het in mijn slaapkamer doe) dacht ik dat het mischien niet zo handig is om radiator folie te nemen aangezien dat noch eens isoleert(dus dan zou ik een noch sterkere ventilator nodig hebben om de warmte af te voeren)

en je hebt zeer mooie kast Quattro!

Comment

Comment

Oja, een 250m2 buisventilator
              Last edited by Quattro; 5 March 2011, 12:07.

Comment

Gelieve niet te dubbel posten!!

Comment

hmm... dus aangezien jij 10x 23 wat hebt zou ik dan niet al genoeg hebben aan 1x 250? of is mijn logica daar niet correct?
                  of zou ik dan te weinig licht hebben?
                  (ik bedoel een plug and grow (bloei) spaarlamp)

afgezien van de logica : meer licht is altijd beter
                  Last edited by bob159; 5 March 2011, 12:40. Reden: te vroeg op posten gedruckt :P

Comment

Om eerlijk te zeggen, ik heb geen idee. Ik heb een kast met spaarlampen en een tent met hps. Met de plug en grow heb ik nooit gewerkt. Zoek een verslag met een 250 sp. Die zijn er genoeg. Lees deze eens dan heb je een goed referentie punt.

Grtz Quattro

Comment

bedankt noch eens quattro,

ik dacht net er aan dat MDF hout van dat soort van aan elkaar gelijmde zaagsel is.
                      geeft dat geen giftige dampen af ofzo als dat warm word? of moet men dat speciaal bewerken?
                      sorry ik weet bijna niets van hout haha.

-Bob

Comment

Prachtig hokje Quattro , ben van plan om zelf ook eentje in elkaar te steken, vanaf dat ik genoeg informatie gevonden heb omtrent verluchting en verlichting begin ik er aan

Kan je misschien een foto van je 10 lampen tonen, heb je dan 10 aparte stekkers? ik weet helemaal niets van electriciteit , dus kan iemand mij er een beetje uitleg over geven?
                        Last edited by Vinny; 7 June 2011, 20:49.

Comment

Bezig...
                        X