Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mannetje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Mannetje

Watergeven volgens een schema en dan verklaren dat het daar dus niet aan kan liggen klinkt mij ook vreemd in de oren hoor.
    En als je temperatuur inderdaad 40 graden was, zou ik toch zorgen dat je die 12 graden naar beneden krijgt voor de volgende keer.

Comment

40 graden is het continu in de kast, ik had ergens gelezen dat dit de ideaale tempratuur was, maar jullie zeggen dat ik dus voor niks er een extra kacheltje heb staan, en hoezo is water geven volgens schema raar? ik heb alles over geschreven van een maat van mij, het is wekelijks schema waarop staat hoeveel water en hoeveel voeding die week de planten moeten krijgen.
      heb nog even snel foto's gemaakt van de overlevende dames.
      groet,

ganjaxl

Comment

40 graden....
        Jij drinkt ook als je dorst hebt en niet wanneer het moet, geldt voor een plant ook, weg met die schema's.
        Vinger in de grond of je pot wegen voor en na water geven.Ik heb sowieso niks op met schema's, je moet water en voeding aanvoelen >>> niet klakkeloos geven......

Comment

nouja zeg, klakkeloos? komt nog wel heel wat denk werk bij zetten heur, kacheltje heb ik uitstaan nu hek ik het rond de 27-30 graden onder de lamp, hoop niet dat mijn dames het nu opeens te koud krijgen... tijdt zal het zeggen, nogmaals bedankt iedereen.

Comment

Schema's zijn een richtlijn, geen exacte wetenschap... gewoon geven zonder nadenken noem ik dat, daar komt niks bij kijken....
            Je geeft water wanneer ze het nodig hebben, daar komt meer bij kijken!
            Hetzelfde geldt voor de voeding.

Maar nu de temperatuur naar beneden is gegaan zul je snel met een ander gezicht naar je plantjes kijken. Ik wens je veel succes

Comment

Als ik naar die foto's kijk zie ik planten die overwaterd zijn (bladkleur), veels te warm staan (zelfs de steel is rood), en ook nog eens te weinig frisse lucht krijgen (bladstructuur, al kan dat ook door de temperatuur komen).

Ik ben benieuwd hoe het zich verder ontwikkelt nu je het klimaat gecorrigeerd hebt.

Comment

opzich hek wel groene vingers, heb groen techniek niv 1 & 2 afgestuurdeert, dus kwa aanvoelen van water is geen probleem, maar om te zien welke kleur het blad heeft hek wel problemen mee, ben namelijk kleurenblind, dus voeding geven wordt dan een probleem, frisse lucht zou geen probleem moeten zijn, de frisse lucht wordt toegevoerdt met een badkamer ventilator vanuit een open staant raam, dat rooie viel mij ook al op, ik ben zelf ook benieuwdt wat de afloop wordt, ze moeten nog 18 dagen ongeveer staan, en dan laat ik jullie de afloop weten.

Comment

Ik denk dat het slecht gaat aflopen, de dames krijgen zwarte vlekken op hun bladeren, lijkt op een ziekte.

Kan ik ze nog reden?? Of kunnen ze naar de compost?

Comment

Dit is toch niet van iemand met groenevingers ? eerder gele vingers die plant is echt mega ziek ik zou da niet eens durven roken sorry hoor
                    God was never on your side..

Comment

ja uhh geeft niet, hoe wordt een plant ziek dan? kan het aan de omgeving liggen, na mijn idee is die kast te stoffig, de dames staan in een kast met daarvoor en daarnaast nog een kast, de wanden die de kast ruimtes schijden rijkt niet hellemaal tot aan het plafond, dus de stof van de andere kasten kunnen ook naar de planten toe gaan, dit heb ik proberen te verhelpen door die bovenkant dicht te maken met zeil aan de ene kant en glasvezel behang aan de andere kant, ik denk dat ik voor mijn volgende plantjes een apart hok ga maken, zijn er ergens bouw tekkeningen beschikbaar?

Comment

jij niv 1&2 op welke school jonge je kunt het zelf toch ook zie dat het er niet best uit ziet

elke mongool weet dat 40 graaden veelste warm is kom op jij moet niv 3&4 gaan doen en dan zouw ik oplete

(sorry) (voor de taal gebruik)

Comment

he hallo randdebiel, hoe moet ik het weten hoe warm het is in die afrikaanse landen waar die planten vandaan komen, ik heb een tijdtje in frankrijk gezeten en daar werdt het in de zomermaanden 32-34 graden dus daarop gebaseert leek mij 40 graden wel een logische optie, enne klanten waar ik voor werk die hebben geen wietplantages in de schuur staan ofzo, niv 1&2 is gewoon tuin onderhoud, straatje leggen op zijn hoogst.

en ook sorry voor het taal gebruik

Comment

Vroeger groeide die planten daar....
                            Lees eerst het forum is goed kijk bij andere mensen hoe hun het doen al voor je begin.

groetjes bella
                            God was never on your side..

Comment

ja prima komt goud, dacht dat ik wel mij aardig in verdiept had, maar niet genoeg dus, bedankt iedereen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ganjaxl View Post
                                niv 1&2 is gewoon tuin onderhoud, straatje leggen op zijn hoogst.
                                Wat is er mis met straatje leggen?
                                Ik doe dat al 25 jaar, is een echt vak met kerels van staal.... niet iedereen kan dat

Comment

Bezig...
                                X