Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Iemand enig idee hoe ik dit oplos? Bij mijn buitenplanten heb ik een stuk keukenrol over de gaten gelegd zodat de aarde er niet direct uitvalt maar hoe lossen jullie dat op???
Bitterbal omdat keukenpapier na enkele waterbeurten ook scheurt en buiten maakt het niet uit dat er wat aarde uitvalt maar daar prik ik de gaten ook zelf een stuk kleiner dan de gaten die in deze bak zaten. Echt overdreven, het is dat ik het zo op kon lossen maar ideaal is het natuurlijk niet.
Je kunt denken aan een dun maar dicht kokosmatje of anders van die terracotta korrels. Die laatste lopen er oegm ook uit, maar dan blijft de aarde er
wel in. Overigens heb ik daar nauwelijks last van gehad toen ik dezelfde potten gebruikte, ook zonder terra cotta korrels
wat is jullie mening over 2 planten in de MGB in 1 pot (19L)? En dan voor AF’s? Niet doen, neutraal, wel doen? Gaat mij logischerwijs om de hoogste opbrengst. Hoe zijn jullie ervaringen?
Dat strekken herken ik wel van mijn 4(!) Apple Fritter AF’s die ik nu in 1 MGB heb 🤣. Ik kan soms iets te enthousiast zijn (en zit nogal met een zaadjesoverschot, zeker van die soort).
Maar julie hebben mij overtuigd. Zal iig de ronde één plantje per box doen. Natuurlijk zal ik ook netjes kweekverslagen maken.
Maar ik sluit niet uit dat ik het toch nog een keertje probeer hoor, is gewoon te leuk om niet te experimenteren. 😉
Of misschien in aparte potjes ofzo.
Deze ronde is tot nu toe nog steeds vliegjes vrij. Hoe? Door de inlaat aan de achterzijde van de MGB te voorzien van een panty.
Simpel ding, goedkoopste bij de AC-tion. 1 versie had ik nog klitteband op zitten van een eerder probeersel met horgaas, de andere heb ik met nanotape vast gemaakt. Maar in beide gevallen werkt het 't zelfde: alle troep blijft buiten de box
Plaatjes bij de praatjes, zoals te zien blijven ook de katten haren er buiten. Af en toe even met de stofzuiger er langs om alles goed doorlaatbaar te houden
Comment