Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vreemd bladprobleem

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Vreemd bladprobleem

Korting op 420shop
    Ok ik zit nu ongeveer in de 2e week van de groeifase (big bang autoflowers) en ik constateerde het volgende bladprobleem:
    BkHyV.jpg
    Iemand zei dat het misschien door teveel water kwam maar dat leek me niet. De meest logische optie was dacht ik dat de potjes te klein waren dus heb ik ze verpot naar een grote bak (de gene waar ze nu opstaan). Het is misschien niet de perfecte oplossing is ten opzichte van zekerheid over ziektes en dergelijke maar het geeft wel de mogelijkheid om op een vrij kleine oppervlakte de plantjes toch de ruimte te geven om goed te groeien.

Vervolgens ben ik ook meteen begonnen met het geven van voeding (Canna Terra Vega) waar ik de verhouding 5ml/1l (voeding/water) heb aangehouden zoals wordt aangegeven op het kweekschema (50ml/10l). Ik heb de plantjes hiervan in de afgelopen 2.5 dagen ongeveer 1.75l van gegeven.

IMG007.jpg

Het probleem bestaat alleen nog steeds, je kunt zien dat de onderste blaadjes nog ernstiger geel worden/krullen en dat ook bij de 2e rij blaadjes hele kleine gele topjes ontstaan. Dus wat is nu het probleem? Is dit misschien nog het zelfde probleem als eerst en lag het dus niet aan de potten? Of is dit een nieuw probleem door de voeding of iets anders?

Ik heb geen PH meter of EC meter dus daar kan ik niet zo heel veel over zeggen. Voor de rest zien de planten er wel vrij happy uit eigenlijk dus ik vind het een hele vreemde zaak (maar goed, dit is ook mijn eerste kweek dus dat is al snel).
    Last edited by loki; 9 June 2011, 22:57.

Re: Vreemd bladprobleem

Lijkt overvoeding.

En het schema is voor planten in de volle groei.
    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Yep, zeker als je ze net weer in verse grond hebt gezet, hoef je minimaal twee weken niet bij te voeden.
      En 5ml/L Terra Vega is te veel. Begin over een week of twee-drie eerst maar eens met 1ml/L

Zo te zien is je grond ook te nat, en je zou misschien iets om die bak heen doen.
      Plantenwortels houden absoluut niet van licht. (anders zouden ze wel richting de zon groeien)
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Dank je wel voor jullie reacties, ik ga de genoemde problemen verhelpen!

Comment

Aangezien dit topic nog redelijk nieuw is kan ik hier net zo goed mijn nieuwe vraag stellen. Ik ben inmiddels een behoorlijk eind verder maar loop vervolgens we er tegen een probleem aan met gele bladeren. Dit is nadat ik de planten heb getopt en begonnen ben met bloeivoeding geven. Een probleem is dat mijn 2 grootste planten (die allemaal in de zelfde bak staan) wel al volop aan het bloeien zijn, maar de 2 kleinere planten nog niet. Ik weet dus niet helemaal of dit nu door de bloeivoeding komt of niet, maar de andere kleinere plant (die eigenlijk nog kleiner is) heeft helemaal geen last van gele bladeren. Ik moet zeggen dat ik het ook wel vreemd vind dat die vlekken er zo op zitten ipv dat ze omkrullen zoals de vorige keer. Ik heb al op aanraden van een andere post water verneveld door de kast maar ik zag geen spinnenwebben of sporen op de bladeren.

Weet iemand wat dit is? Ligt dit aan de voeding of misschien een infectie van het toppen ofzo?
          IMG122.jpg

Comment

ik denk persoonlijk dat het door aliminiumfolie komt... lees de tutorial maar eens van hoe je een micro kweek kastje bouwd
            >>> Loving The Green Herbs <<<

Comment

ja overvoeding of het kan ook dat de lamp er te dicht boven hangt maar dan zou je bovenaan

bladeren hebben die verbranden

zoiets denk ik?

Comment

Bezig...
              X