Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste Micro - Kweek (scrogmethode)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

1ste Micro - Kweek (scrogmethode)

Korting op 420shop
    Hallo,

Ik van plan om kort in de toekomst een Micro - kweekje te doen, en ik probeer me zo goed mogelijk voor te bereiden ----> Dat alles vanaf de 1ste keer "Correct" verloopt !!

Ik heb alleen nog paar vraagjes, dus ik zou graag wat verduidelijking hebben

- Ik heb een Micro - kast gebouwd en die is bijna zo goed als af !!!
    Afmetingen---> L * B * H ---> 60 x 60 x 120

+ Ik heb gekozen om het als volgend te doen =

- De kast gaat vanbinnen volledig wit zijn ----> En gaat voldoende reflecterend zijn voor de plantjes !
    - Ik ga kiezen om een "passieve" inlaat te maken m.b.v een labyrint ----> Dit moet 3 x de grootte zijn van je uitlaat ---> Dus ik ga rechtsonderen 3 gaten boren, en daarop een LICHTDICHT labyrint plaatsen !!!

- De oppervlakte van mijn kast = 0.36m2 ----> Dus heb ik gekozen om een 250 W HPS aan te kopen !
    - Als afzuiging zou ik een Buisventilator prima klima 2 standen 220/360m3 125mm nemen !!!
    - Aangezien mijn koolstofilter een 25 % overcapaciteit moet hebben (25% op 360 = 90 = 360 +90 = 450 m3) op de afzuiging zou ik een ----> Wilco Carbon filter 500m3 ---> dat zou genoeg moeten zijn !!!
    - En als schakelkast ( dat het brandveilig is ) neem ik een Davin DV 12

Alles samen zou ---> 270 EURO moeten kosten ---> exclusief accessoires, potten, voeding, pk13/14,wortelstimulator, enz..... ---> wat nog redelijk meevalt voor een degelijke Micro setup !!

Mijn vraag is nog i.v.m afzuiging of dit niet te groot is -------------------------> WANT ALS IK

m3 bereken ----> kom ik op 0.43 m3 voor mijn kastje !!

Als ik dan bereken hoeveel keer de lucht van verse lucht wordt voorzien in een uur -----> 360 / 0.43 ---> kom ik aan 849 keer per uur ---> of 14 keer per minuut !!!!!
    op stand 2 --> 220/ 0.43 ---> kom ik aan 512 keer per uur ---> of 8.5 keer per minuut !!!!

Klopt dit ??? Zijn al deze berekeningen correct ??? Is dit dan niet wat veel ---> zou ik dan een afzuiger kopen met minder capaciteit ??

Of moet dit zo gebeuren ---> en heb ik gekozen voor een correcte setup ??

Graag wat Professioneel input A.U.B !!!! ---> Eigen ervaringen, dingen dat ik beter zou veranderen ----> enz... kom maar op

Mvg r3lentleSs

Re: 1ste Micro - Kweek (scrogmethode)

Hey, kun je me even helpen met het maken van zulke berekeningen?
    Ik vrees dat ik daar wel wat hulp bij kan gebruiken..
    Thx.

Comment

ja als je mij jouw afmetingen geeft van je tent / of kast + welke lamp je zou willen gebruiken

Grtjes

Comment

Volgens mij zit je best aarding in de richting.

Mijn micro; 1.60*0.30*0.50 = nog geen kwart kuub
        wordt afgezogen door een 100 mm buisvent 100m3/hr
        Dat is in theorie over de 400 luchtverversingen per uur.

Echter
        in de praktijk heb je te maken met lucht(stromings)weerstand.
        Daarnaast heeft de lucht in je kast niet overal een uniforme stroomsnelheid.
        De overcapaciteit zorgt mede voor verversing in luwteplekken.

Mocht je echter in de laagste stand nog te veel luchtvochtigheid / temperatuur verliezen kun je er altijd nog voor kiezen je vent te dimmen.
        (Mits mogelijk!!!)

Mij lijkt je opstelling in ieder geval best ok.

s6!

Comment

Ervoor zorgen dat je scrognet 20/25 van de rand van je pot zit...
          ik had hier 35/40 cm tussenzitten en heb op deze manier mijn hoogte verspild
          In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

Comment

Ja,

Bedankt voor de info SFP
            En mito ---> ja was van plan om het net 20 cm boven de rand te plaatsen ---> Pothoogte is 22 cm --> scrognet op 20 cm ---> hoogte tussen lamp en planten --> 48 cm ---> mss iets minder met voldoende ventilatie

DAN ---> 20 + 22 + 48 ( give or take ) --> 90 cm ( give or take ) --> 30 cm toppen die in bloei zullen staan --> hopelijk levert dat iets leuk op

Grtzz ^^

Comment

Bezig...
            X