Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraag ivm de behuizing van spaarlampen.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Vraag ivm de behuizing van spaarlampen.

Korting op 420shop
    Dag,
    ik ben niet echt heer en meester wanneer het op elektriciteit aankomt dus wou ik voorzichtig zijn bij het op zoek gaan naar een manier om mijn lampen op te hangen.
    Volgende aluminium kappen ben ik tegengekomen in ikea, ong 9€/stuk, denk je dat dit een goed idee is, of zaag ik de kappen er beter af?
    Wanneer de tornado spaarlampen 23v erinzitten komen ze er wel een stukje uit.
    Ik denk dat dit 'n hete boel zal worden, maar wou toch eens luisteren wat jullie denken.
    Aangezien de wanden reflecteren, reflecteerd dit aluminium toch ook,
    of zie ik dat verkeerd?

Alvast bedankt.
    Attached Files

Re: Vraag ivm de behuizing van spaarlampen.

Heel effectief zal dat niet werken, en bovendien is het veel te duur (9 euro voor 1 lampje te kunnen plaatsen).
    Wil je het toch op die manier doen en gaan dingen verzagen ga dan naar de kringloop daar vind je dat soort
    dingen met hopen, vaak in balkvorm met 3/4 lamphouders en een stuk goedkoper.
    Beter gewoon bij Gamma of Brico fittingen gaan halen en zelf een grote reflector maken waaronder je er meerdere
    kan plaatsen.

Comment

Bedankt, ik had al zo'n vermoeden..
      Maar heb ze al gekocht, het zal zagen worden.
      Je kan die 9 duur vinden maar daar lig ik niet meteen van wakker,
      het voordeel is dat ik het licht zo wat meer kan verplaatsen..
      Groeten, en nogmaals thx!

Comment

Lol.

Persoonlijk zou ik dan de kap over de lengte (tot een cm voor de fitting) inzagen.
        Zit de kap achter de fitting geklemd kun je hem zelfs volledig in 2 zagen en zo 2 lampen voorzien van een halve richtkap.
        Wellicht dat je de halve cilinder dan nog iets kan uitbuigen tot hij meer op een kwart cilinder lijkt.

Comment

Bezig...
        X