Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hps lamp in pc kast

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Hps lamp in pc kast

Korting op 420shop
    beste mensen

is een 100 watt hps lamp te doen in een kweek pc? want licht is gewicht en moet ik er dus meerdere hebben?
    word dat niet te warm

graag hulp van kenners

Re: Hps lamp in pc kast

Zal erg warm worden vrees ik. Beter denk je eens na over TL, T-neon, SL of led.

Grtz

Comment

dat led is wel duurder in prijs, is het zo als ik een autoflower heb datik dan maar 1 soort licht nodig heb, en geen groei bloei licht etc?

Comment

Bekijk eerst eens de topics over leds: dan kom je van zelf tot de conclusie dat je beter je geld op zak kan houden. Behoudens Dokkie, met ledsystemen van 600 watt of meer, is er tot op heden niemand in geslaagd iets behoorlijks onder leds te kweken. Er was zelfs een dwaas, die op voorhand garandeerde 3 gram per watt onder leds te halen. Lees het topic van Jayman er maar op na: het was twee keer niks. Gewoon zoveel mogelijk spaarlampen in je kleine kastje stoppen: dat levert nog het meeste op in jouw situatie. De spaarlampen van Ikea (Sparsam) hebben een kleurtemperatuur van 2700 Kelvin: ze zijn goedkoop en je kunt er onder groeien en bloeien. Neem dan wel het type met het hoogste aantal watts (minstens 10 lampen als ze in je kastje passen)
        Last edited by Xtreme; 22 August 2011, 16:45.

Comment

je autoflower zal in de eeste 2 weken beter groeien met blauw licht en zodra de bloeii zichtbaar is beter rood licht nemen.
          met alleen blauw krijg je geen mooie toppen.

beter zet je hem in de zon zolang hij groeit en dan onder je rode bloeilamp.
          dan hoef je er maar 1 te kopen.

succes!
          sigpic

Comment

TL lampjes, bloei en groei tl. dan komt alles goed. 1x840 en 1x830

Succes
            __________________________________________________ ______________

When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.

sigpic

Comment

Een beetje processor trekt ook al tegen de 100 watt. Met een grafische kaart en wat harde schijven trekt een normale computer gauw 200 watt. Logisch gezien moet de kast dat dan ook aankunnen. Een 100W HPS zou geen probleem mogen zijn, met de juiste ventilatie.

Comment

Wat is eigenlijk het nut van afzonderlijke groeilampen voor autoflowers, merientje en HR83? Auto's schieten immers gelijk in de bloei onafhankelijk van de fotoperiode. Kunnen jullie wellicht een literatuurverwijzing geven waarop deze zienswijze is gebaseerd?

Comment

@blani die redenering maakte ik ook maar wist het niet zeker, het is een pc kast he mensen en over het algemeen zie je in alle pc kweekverslagen meestal 3 of 4 lampen of 3 lampen en een kleine tl buis of iets dergelijks tussen 2 planten bungelen, zijn er mensen die ook een pc kweek hebben gehad en advies kunnen geven?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
                    (minstens 10 lampen als ze in je kastje passen)
                    Tien van deze lampen in een klein kastje is ook niet te doen Extreme. Ik had 10 van 23watt lampen in een tent van 60x60x140 en de temperatuur werd ruim 30 graden in de groei. Bloei was wel prima te doen met 28 graden. (buisfan van 250m3 en filter van 350m3 in maand mei/juni.) Er komt toch een hoop warmte van af.

Ook ik ben met Led begonnen MartenB. Zoals Extreme ook al aangeeft. Zonde van mijn geld geweest. Heb de led lamp uiteindelijk de deur gewezen en ben overgestapt op spaarlampen. Doordat ik er dus 10 had verbruikte de lampen 230Watt per uur. Een 250watt HPS geeft vele malen meer licht en verbruikt maar 20 watt meer. Dus ook de spaarlampen in de schuur gegooid en overgestapt op HPS.

Haha. Zo eigenwijs als ik was, wilde ik toch mijn eigen ding doen. Uiteindelijk gewoon aan de HPS gegaan.

Gr Q

Comment

Comment

Onderstaande tabel geeft anders aan. Ik vind de verschillen aanzienlijk met een spaarlamp en al helemaal met de huidige led techniek. En ik ben het met je eens dat Led verlichting steeds beter wordt. Maar zolang de tuinbouw niet overstap blijf ik nu bij de HPS. Die paar honderd euro is het me nu niet meer waard.Tabel: Rendement per Lamptype in Lumen per Watt

Lamptype Lumen per Watt
                        [lumen]
                        Gloeilamp 12 tot 15
                        Halogeen 20
                        Hoog vermogen LED 20 tot 30
                        Spaarlamp 55 to 60
                        Laag vermogen witte Led (2010) 60 tot 100
                        Hoge druk sodium lamp 100 tot 200
                        Laag vermogen witte Led (toekomst) 200 tot 300 (300 is theoretische maximum)
                        Ideaal licht (100% rendement) 683
                        Bron vermelding. www.tabellenboekje.be

Gr Q

Comment

Daar hebben we wat aan Quattro, verdomd correct "in a nutshell" weergegeven. De HPS geeft nog steeds het dubbele aantal lumen in vergelijk met de sl of de tl.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
                            Wat is eigenlijk het nut van afzonderlijke groeilampen voor autoflowers, merientje en HR83? Auto's schieten immers gelijk in de bloei onafhankelijk van de fotoperiode.
                            Dat zijn denk ik twee verschillende zaken die je nu aanhaalt Xtreme, enerzijds heb je het aantal lichturen, anderszijds heb je de lichttemperatuur of kleur. Of een plantje nu autoflowering is of niet, er zijn duidelijk te onderscheiden fasen in haar levensloop, en van die fasen weten we al lang dat daarbij ook verschil optreedt in wat nu de efficientste lichtkleur is. In eerste instantie ging ik meteen mee met je redenering(mijn LR#2-tjes zullen me keihard uitlachen als ik anders deed), maar toen dacht ik aan bv dat monster-AF-ding wat Vale heeft staan dit jaar. Het is dus erg afhankelijk van de soort autoflower of daar nog wat winst mee te behalen is...
                            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Het gaat over een pc-kweekje Moreweed. Ook ik heb Big Devils staan. Inderdaad, grote auto's zullen in de groei wellicht beter gedijen onder 6000 K en in de bloei onder 2100 K. Nochtans, niet elke kweker groeit voor onder kwikjodide en bloeit af onder HPS. Vandaar dat ik spaarlampen van 2700 K een redelijke en goedkope oplossing vind voor een pc-kweek. De meeste systeemkasten zijn niet hoger dan zo'n 60 cm: dus Big Devils komen daarbij gewoon niet aan de orde. Buitendien, jij en ik zien op dit moment de bomen door het bos nog wel, maar een beginnend kweker wellicht niet.

Comment

Bezig...
                              X