Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hps lamp in pc kast

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Hps lamp in pc kast

Bomen groeien te langzaam. We moeten enorme hennepvelden aanleggen, de toppen oproken en de rest afzinken. En natuurlijk de rook van de toppen verzamelen en terugpompen in de gasvelden.

Comment

@blani hahah en wat doen we met de hasj die we ermee kunnen maken?

Comment

Een hps en een set spaarlampen van 100 watt gaan idd evenveel warmte geven. De temperatuur daar tegenover gaat bij een hps veel hoger liggen.
        Waarom? omdat een hps x aantal keer minder oppervlakte heeft om die warmte af te voeren. Waardoor er dus een groter temperatuursverschil moet zijn tussen lamp en omgeving om dezelfde warmteflux te bereiken. Door die hogere temperatuur wordt ook meer warmte af gegeven door straling ipv door convectie.

Dus uiteindelijk is het enige verschil tss hps en spaar de straling in het infrarood(warmte) gebied. Ik vermoed dat onze plantjes die van een 100 watter wel kunnen verdragen op zo'n klein oppervlak. Maar dat heb ik nog niet getest..

prijs en beschikbaarheid zijn dan nog de enige andere drempels...

grtz

Comment

hey, waarom niet 70watt Hps. 6300 Lumen. 100 watt sp (92 daadwerkelijk bij 4 x 23 watt), vier spaarlampen geven (philips tornado) 5800lumen. Met de 70 watt HPS heb je minder energieverbruik en meer Lumen. De warmte is nu ook een stuk minder dan bij de 100W HPS. Tevens neemt de 70 watt HPS veel minder ruimte in dan 4 complete spaarlampen.

Comment

---------- Post added at 10:33 ---------- Previous post was at 10:28 ----------

De zaadjes zijn nog aant uitkiemen dus heb nog effe.
            Naam plantje ROyal dutch seeds Little dwarf. Goeie keuze? Hoogte 50 cm 35g opbrengst 9weken tot oogst
            Omdat ik in zo een beperkte ruimte werk zou ik dan splitten? enzo ja hoe doe je dat ?

Mvg,Newbie

Comment

Ja, waar heb je in godsnaam die 70 watt en ballast gevonden?
              Stap voor stap geraken we er wel.

Comment

Eindhoven-de sjop

Comment

Bezig...
                X