Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraag bij de inrichting van een DR 40/40

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Hulp gevraag bij de inrichting van een DR 40/40

Korting op 420shop

Re: Hulp gevraag bij de inrichting van een DR 40/40

Hey Tinuz,

Ik zou voor een 100watt HPS gaan. Deze belicht mooi je hele 'ruimte'. Ik heb als voorgroei een DS60 met een 250 HPS. Jou ruimte is meer dan de helft kleiner vandaar de 100Watt.

Zelf blaas ik ook uit door het filter. Deze ligt naast de tent. Bij mij werkt dat prima. Al heb ik wel een 330m3 buisventilator erop aangesloten (filter van 350m3 meen ik)

Voor jou afzuigcapaciteit het volgende. Gebruik volgende formule (formule van Monty geleend)
    Neem de helft van het wattage van je lamp (HPS) en tel daar 20 % van het wattage bij op oftewel. 100watt/2x20% dat maakt 70m3/uur

Ik weet alleen niet of een pc fan genoeg zal zijn. Je hebt al een 250m3 afzuiger voor 44 euro (Buisafzuiger BK 100 250m3 (kunststof)) Zet er een can 75 of liever een can 150 op je buisventilator en je kan op halve kracht afzuigen. Wanneer je de overige ventilatieopeningen openzet dan heb je geen actieve inlaat nodig. Door een kleine onderdruk zal er geen geur kunnen ontsnappen en zal alles goed gefilterd worden. Ik zelf had de buisventilatie en filter op een plank gemonteerd en deze naast de tent staan. Ideaal. Zo kun je je maximale hoogte gebruiken.

In de winter zal het wel koud worden. Dan zul je moeten bij verwarmen. Dit kan door een verwarming of door nog een dr40 . Wanneer bij de ene de lamp uit is gaat bij de andere de lamp aan. Zou heb je een verwarming die je ook nog wat opleverd.

Wellicht heb je hier wat aan. In ieder geval succes.

Gr Q

Comment

Hey Quattro,

Bedank dat je de moeite hebt genomen om zo uitgebreid te reageren

Zo'n buisventilator. Maak dat niet ontzettend veel kabaal? Ik bedoel, dat ding wat wij hier in de douche of keuken hebben hangen lijkt me niet echt handig om in de schuur aan te sluiten haha.

En de lamp. Moet daar nog extra electronica bij of heb ik aan een vsa, lamp en stekker genoeg?

Tweede tentje gaat em niet worden i quess..

GR. martijn

Comment

Hey Martijn

Wanneer je de ventilator verbind met een sonoconectslang valt dat ruize mee. Maakt veel minder geluid dan zo'n badkamer ventilator. (bij mij in ieder geval) Daarnaast zijn je muren ook iets geluidsisolerend. En doordat je overcapaciteit hebt hoeft je afzuiger niet maximaal te blazen. Om dit in te regelen neem je een fancontroler.

Lamp, vsa, stekker,kabel en een tijdschakelaar. Een lamprefector met fitting is ook handig.

Gr Q

Comment

Ok, dank. Maar dus geen relais ofzo?

Comment

Nope niet nodig. Ik duw de 250 HPS via een VSA en tijdschakelaar direct op het net. Dus maak je geen zorgen met 100watt HPS.

Comment

ok. Scheelt weer
              Dan een ander 'probleem': een lampekap. Ik heb lopen zoeken maar wat ik zo in kan schatten zijn alle reflectoren te groot voor een 40-40 tentje. Weet iemand waar je reflectoren kan kopen binnen die afmetingen?

Comment

iemand?

Comment

Gewoon een gladde of hamerslagkap kopen en met een (blik)schaar op maat knippen of met een slijptol op maat slijpen. Terzijde: ik kan makkelijk lullen, want ik bezit dat soort gereedschap.

Comment

hmmzz... Ik had eigenlijk gehoopt dat ik dat niet hoefde te doen. Ben nogal ijdel. Nou ja ijdel, ijdel, ik ben een man. En mannen willen nu eenmaal mooi speelgoed hebben. Mooi speelgoed is iets waar je zelf niet aan hoeft te knutselen. (eigenlijk zeg ik dat ik gewoon twee linker handen heb en bang ben dat het er niet al te mooi uit gaat zien hehe).

Maar zijn er geen lampekappen/reflectoren die binnen de 40-40 blijven?

Bijvoorbeeld een kap van een bouwlamp. Heeft iemand daar ervaringen mee?

Comment

hey Tinuz,

Als je een kap van een bouwlamp pakt moet je hier veel meer aan beunen als dat je van een gewone kap een randje afknipt.
                      De normale spiegelkap reflectoren kun zelfs gewoon knippen met een papier schaar. Er zit in de kap een versteveging in het midden. Deze kun je door zagen of slijpen. T is ook maar dun dus is zo door.
                      Als ge het een beetje secuur doet dan zie je niet eens dat hij wat korter is gemaakt.

Iig veel succes. Ben benieuwd wat het gaat worden.

Ciao TJ
                      "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

Comment

Hoi Tom.

Dank,

ga nu op vakantie en na de vakantie kijk ik wel wat het gaat worden. Ik hoop nog steeds op een mooie kant klare kap maar als dat hem niet word dan moet ik maar aan de knutsel

al vast bedankt voor zover.

Comment

En, al een kap gevonden?

Goede vakantie gehad?

Comment

Hoi, Jep, deze week teruggekomen. Wat een prachtig eiland is Mallorca... Als je daar zou wonen heb je geen dilemma's over welke lamp of kap je zou moeten halen. Wat een zon

Maar nee, heb nog geen kap.

Ik hoop nog steeds of iemand me kan helpen aan eentje die in mijn tentje past...

En anders moeten we de knutselmodus maar aanzetten.

Comment

Kleine kappen ben ik nog nooit tegengekomen.Ik denk dat je Extreme zijn advies beter kunt opvolgen. Zo hamerslagkapje heb je al voor een kleine 10 euro.

Gr Q

Comment

Bezig...
                              X