Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

brandveiligheid tijdens het kweken van wiet.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

brandveiligheid tijdens het kweken van wiet.

Korting op 420shop
    beste mede draaiers,

ik had een vraag over de brandveiligheid van de hokken die wij gebruiken,
    ik ben bezig met een pc kweek en dacht aan het volgende: als behuizing van bijv metaal is, en er ontstaat brand in de kast, dan zie je dat niet aan de buitenkant.
    eenmaal als je het door zou hebben, zou je de kast niet kunnen openen of uit je raam kunnen flikkeren omdat het metaal door de warmtegeleiding veel te heet is geworden.
    wat moet je dan doen?

ik maakte me zorgen over dat omdat er binnenkort ook een pc kweek op me kamer heb!

hoe doen jullie dat dan?

Re: brandveiligheid tijdens het kweken van wiet.

Gevaarlijkste factor is de mens zelf, zorg ervoor dat je de draden goed aansluit & stript en liefst een koperen adereind(huls)
    In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

Comment

oke, bedankt voor de tip!, iemand nog suggesties wil namelijk niet wakker worden met een grote rookontwikkeling in me kamer, maar kans dat er planten in de brand vliegen lijkt me zoiezo klein als je je luchtvochtigheid goed bijhoudt?

---------- Post added at 14:17 ---------- Previous post was at 14:00 ----------

of speelt dat geen rol?

Comment

rookmelder ?
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

ja maar dan lijkt het me telaat, omdat je kast dan zo heet is dat openmaken niet lukt, en hij zet uit (ervaring) blussen in geval van nood kan ook niet, stroom?

Comment

temperatuursensor anders ?

als je zo'n kast netjes en correct in mekaar sleutelt, en je draait zonder planten een tijdje proef om temp en ventilatie te checken kan er denk ik niet erg veel mis gaan (hell, je zal als er eenmaal een plantje in zit er toch wel dagelijks met je snufferd boven hangen nietwaar...
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

haha ik denk dat ik de pc elk uur even open maak om de geur even op te snuiven en naar de dames te kijken haha!

Comment

ahaaa! je wilt dus gewoon een kinky luchtverfrisser ! rofl, veel plezier man

Comment

@moreweed haha ja maar wel een brandveilige

Comment

Ikzelf heb een temperatuur-beveiliging in mijn kast - maar zover ik weet ben ik de enige op dit forum die zo paranoide is. Zo'n schakelaar kost een euro of 4. De mijne schakelt de lamp uit zogauw de temperatuur boven de 50 graden komt, en weer aan als de temperatuur daalt naar minder dan 35.

Een kweek in een PC-kast heeft maar heel weinig brandbaar materiaal. Dat kun je volgens mij veilig laten uitbranden, als de electra maar uit is. Zet 'em eventueel op een paar stoeptegels, zodat 'ie niet door de vloer heen brand.

Comment

oke bedankt blani!, waar heb je die gekocht, en hoe duur was die als ik vragen mag, ik weet veiligheid vanjezelf is onbetaalbaar maartoch

Comment

[QUOTE=Blani;218284]Ikzelf heb een temperatuur-beveiliging in mijn kast - maar zover ik weet ben ik de enige op dit forum die zo paranoide is. Zo'n schakelaar kost een euro of 4. De mijne schakelt de lamp uit zogauw de temperatuur boven de 50 graden komt, en weer aan als de temperatuur daalt naar minder dan 35.

Ik maak ook gebruik van hitte beveiliging maar dan op me afzuiging boven de 70GR valt me afzuiger uit en springt me brandblusser in werking
                        Geeft een mooie vlam als je afzuiger voluit gaat draaien , soort blaasbalg effect

Ajo
                        Ventje
                        Living in Second live for real

Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

Comment

@Martenb: Je kunt ze krijgen bij Conrad (online electronica shop): www.conrad.nl . Zoek op "bimetaal schakelaar". Ik kan geen link geven: Links van conrad komen niet goed door op dit forum.

Je kunt ze ook krijgen bij verkopers van witgoed (de meeste wasdrogers hebben 2 van dit soort schakelaars) maar dan zijn ze opeens 10 keer zo duur. Ik heb de mijne cadeau gekregen bij mijn locale electro-shop.

@Ventje: Laat jij je lamp gewoon branden als de ventilatie uit gaat en de brandblusser begint? Mij niet gezien... Ik voorkom liever brand, door het enige dat brand kan veroorzaken bijtijds uit te schakelen.

Comment

@ventje dat bedoel ik dus dat is te gevaarlijk voor een kweekkast vooral als er stroom op staat en je blust het met een brandblusser dan krijg je een schock neem ik aan, of je moet een poederblusser gebruiken maar die zijn redelijk duur.

maar @Blani bedankt voor de tip!

Comment

Ach, dat stroomstootje... Tjsa... Verder is een plons water een prima manier om je lamp uit te zetten.

Comment

Bezig...
                              X