Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Microkweek in "teak" houten"computer"kast

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Microkweek in "teak" houten"computer"kast

Korting op 420shop
    Hey hallo.....
    Ik heb plannen om 3/4 planten te kweken en het moet een beetje lowbudget moet zijn en het is voor eigen gebruik.
    Ik heb een "teak"houten "Computer"kast staan die ik ga gebruiken (zie foto) LxBxH = 100x60x130 (maten van binnenkant)
    De kast komt in huis te staan in een soort doorloop naar een (logeer) slaapkamer.
    Ik was al gestart op de leden itroductie forum en kreeg daar al een tip over de houtsoort van mijn kast, dat het behandelde hout schadelijk voor mijn planten kan zijn als de kast te warm wordt straks. Hier had ik nog niet aan gedacht, nu ga ik mijn kast zoiezo nog bekleden van binnen zodat hij licht dicht,geisoleerd en "lucht"dicht is .....
    Mijn eerste vraag is dus; is dit gevaar geweken als ik dus me kast helemaal bekleed heb.

Alle tips zijn welkom ( ik ga op spaarlampen kweken)
    Groeten Sntmn

Re: Microkweek in "teak" houten"computer"kast

Je temperaturen in de kast zullen (als het goed is) niet boven de 30 graden uit komen. Als die lak dan al een bepaald stoffen zou afgeven dan zou zo'n lak nooit door de keuring komen want dan is het immers ook niet gezond voor de mens. Tevens ververs je de lucht continu. En wanneer je hem isoleerd is er al helemaal niets aan de hand. Ons hele huis staat vol met dit soort kasten. In een goede zomer wordt het bij ons binnen ook 30graden en meer. Mijn kamerplanten gaan er ook niet dood aan.

Maak er wat moois van.

Gr Q

Comment

Re: Microkweek in "teak" houten"computer"kast

Dat dacht ik dus ook al...thanks ik ben nu weer wat zekerder van mijn zaak ...
      Gaat zeker wat moois worden maar eerst even goed rond kijken op forums hoe en wat...

Comment

Bezig...
      X