Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hulp microkweek royal dwarf

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    hulp microkweek royal dwarf

    Korting op 420shop
    eey ik ga beginnen met een micro kweekje met royal dwarf zaden... ze zijn nu bezig met ontkiemen en ik wil er 1 mischien 2 planten.
    alleen heb ik een paar vraagjes hier over...

    1. hoeveel wattage zou ik ongeveer moeten hebben voor 2 van deze planten?
    2. hoe groot zouden de potten moeten zijn voor deze autoflower?
    3.kun ik ze ook goed laten groeien&bloeien zonder voedingstoffen uit een growshop?
    4. zijn er mensen met ervaring van deze autoflower die mij mischien nuttige informatie kunnen geven?

    alvast bedankt

    #2
    Re: hulp microkweek royal dwarf

    Hey t-men,

    Je hebt toch alles al klaarstaan mag ik hopen?

    1: Dit kan je in feite zelf kiezen, hoe meer hoe beter. Ik heb me aan de regel minstens 25.000 LUMEN per vierkante meter gehouden, dit heb ik hier op het forum gelezen.
    2: Dit kan je weer zelf kiezen, maar sinds je geen voeding wil gebruiken zou ik beginnen met een kleiner potje (maakt niet zoveel uit hoeveel liter) & dan overpotten naar een 12 liter ofzo.
    3: Dit is mogelijk, maar ik heb mijn Special Kush 2x moeten verpotten, dus het is eigelijk beter om ze toch voeding te geven... Volgens mij alleen bloeivoeding, want zo een AF zit maar 3 weken in de groeifase dacht ik.
    4: Ik heb er geen ervaring mee & wil ook zeggen dat ik zo goed als geen ervaring heb maar dit lijkt me zo de basis van het kweken.

    Ohja, bespaar zeker niet op de potgrond, dit kan bij mij de reden zijn waarom ik mijn Special Kush al 2x heb moeten verpotten. Ik had deze potgrond nog liggen...
    Pak Plagron ofzo.

    Peace and love,

    Davy

    P.S. Mensen met meer ervaring mogen mij gerust verbeteren en/of aanvullen

    Comment


      #3
      Re: hulp microkweek royal dwarf

      jaa ik heb alles al klaar staan hoor maar wilde toch nog even bevestiging... maar thanks voor dat met die potgrond... strax toch nog even naar de winkel dan... qua potten zit ik ook in de buurt... alvast bedankt en als er nog mensen zijn met meer informatie laat maar horen alles is welkom aangezien dit mijn eerste kweekje word.

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Re: hulp microkweek royal dwarf

          Hoi,

          Ben zelf ook begonnen met royal dwarf.
          Welk soort licht ga je gebruiken?
          Ikzelf gebruik nu (ze zijn 1 weekje oud) per plant: 1 spaarlamp, 34 W, 2400 lumen.
          De bedoeling is om nog 3 lampen te zetten als ze wat groter worden.
          IMG_0187.jpg

          Ook het 'kleur' van licht die je gebruikt zal grote invloed hebben op de groei, dus staar je niet blind op lumen
          Wat is de ideale opstelling voor het kweken van wiet, lees hier over de ervaring van andere gebruikers of stel je vraag!


          Grtz!

          Comment


            #6
            Re: hulp microkweek royal dwarf

            heey ik begin nu met 2 spaarlampen van 34W later zullen hier nog bij komen.. met kleur pak ik op het begin in wittere en later meer gelere kleur.. zal dit weekend wel een foto posten. enja ik zal dan wat van de duurdere potgrond pakken!! p.s thanks voor de link

            gr

            Comment


              #7
              Re: hulp microkweek royal dwarf

              Oorspronkelijk geplaatst door w1c View Post
              Ook het 'kleur' van licht die je gebruikt zal grote invloed hebben op de groei, dus staar je niet blind op lumen
              Das waar, maar ik heb alleen maar 2700K lampen en ik moet zeggen dat mijn plantje het prima doet... Maar als je het geen erg vind om het dubbele aantal lampen te kopen (4x groei & 4x bloei bv) dan zou ik het zeker doen, is altijd beter =)

              Maar denk dus dat het niet zoooo veel uitmaakt, zeker bij autoflowers...

              Ale ja, veel succes nog t-men! en jij ook natuurlijk, w1c

              Peace and love,

              Davy

              Comment


                #8
                Re: hulp microkweek royal dwarf

                thanks

                Comment


                  #9
                  Re: hulp microkweek royal dwarf

                  Ik vind de lampen eigenlijk een beetje weinig maarja dat is smaak. Niet iedereen heeft ruimte voor 22x600HPS + 18 x 1000HPS (Is natuurlijk ook een beetje zonde voor 2 planten) Over je voeding adviseer ik je toch naar een growshop te gaan. Zorg dat je daar een beetje contact krijgt met de mensen die achter de balie staan. Ook zij kunnen je altijd helpen met wat voor probleem dan ook. Voor die planten zou ik ze gewoon meteen in grote potten zetten. Loop je minder risico dat er iets mis gaat bij het overpotten. Je kan ze wel laten groeien zonder speciale middelen maar dat is net zoiets als fietsen zonder zadel, het gaat wel maar is een huge pain in the but!

                  Comment


                    #10
                    Re: hulp microkweek royal dwarf

                    aaah oke ik zal je informatie zeker meenemen naar mijn eerste kweek denk ook maar eens voor wat voeding te gaan kijken in de growshop... maar met die voeding kun je beter niet op t begin al erbij doen he? vanaf waneer ongeveer zou ik voeding bij het water kunnen doen? vuistregeltjes voor ofzo?

                    gr

                    Comment


                      #11
                      Re: hulp microkweek royal dwarf

                      tegen mij heeft de verkoper gezegd"geen voedingsstoffen bijdoen alleen water"

                      Mvg,Alain

                      Comment

                      Bezig...
                      X