Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Micro kweek beginnen, aantal vragen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Micro kweek beginnen, aantal vragen.

    Korting op 420shop
    Beste forumleden,

    Ik ben misschien van plan een budget micro kweekje op te zetten. De kweekruimte zal ongeveer 50x50x70 zijn met een scrog gaas, verder zal de kweekkast voorzien zijn van isolatie, materiaal om het licht te weerkaatsen en een (waarschijnlijk home made) koolstoffilter. De bedoeling is hier 1 plant in te zetten en deze te toppen. Ik denk dat ik de aarde gewoon hier uit het bos in de buurt haal bij een plek waar veel brandnetels staan. Voeding wil ik zo beperkt mogelijk houden.

    Mijn vragen zijn:

    Hoeveel licht is 1 plant nodig? Dacht zelf aan een blauwe TL (15W) tijdens de groei (deze zal telkens ong. 5 tot 10 cm van de plant verwijderd zijn) en een rode TL tijdens de bloei.

    Kan ik een mooie plant groot (nouja, groot...) krijgen met alleen groei en bloeivoeding?

    Als ik een mooi indica soortje neem (suggesties???), kan iemand me dan een zeer globale schatting doen van wat de opbrengst zal worden als alles gaat zoals iedere grower hoopt dat het zal gaan?

    Luxor

    #2
    Re: Micro kweek beginnen, aantal vragen.

    Hey Luxor,

    Een TL kweek, hier de kleurcodes die perfect zijn.
    9500K Ideaal voor stekjes en start groei
    6500K Ideaal voor de groei
    2700K Ideaal voor de bloei

    Ik zelf zou voor 2 x 36 watt gaan en in de bloei nog een 2 x 36 watt erbij hangen. Secret Jardin heeft mooie Tneon setjes voor weinig.
    Succes Gr Q

    Comment


      #3
      Re: Micro kweek beginnen, aantal vragen.

      Hey Quattro,

      Ik ben enigszins bekend met TL lampen en dacht dat 36W gelijk stond aan een lengte van 1,20m wat vrij moeilijk wordt in een kas van 50x50. Misschien is spaarlampen gebruiken dan een beter idee? Heb een aantal kweekjes gezien waarin deze gebruikt worden en volgens mij is dit niet zo gek veel duurder, toch?

      EDIT: weer te hard geschreeuwd:$ De unit van secret jardin is maar 50cm breed. Wel bijna 50 euro. Is het goedkoper om zelf een spaarlamp systeempie te bouwen?? Daarmee bedoel ik een paar fittingen op elkaar aansluiten en daar een lampje in draaien. Kameraad doet elektrotechniek dus die kan dat fixen in een handomdraai
      Last edited by Luxor; 18 September 2011, 20:44.

      Comment


        #4
        Re: Micro kweek beginnen, aantal vragen.

        probeer het uit zou ik zeggen Luxor !
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

        Comment


          #5
          Re: Micro kweek beginnen, aantal vragen.

          Ik heb zo'n setje gezien voor ongeveer 42 euro. Spaarlampen kan natuurlijk ook. Fitting kost ongeveer 2,5. Philips tornado ongeveer 5,3 en kabel ongeveer 15. Om op ongeveer 72 watt te komen moet je drie lampen hebben. Kosten dan voor sp ongeveer 35 euro. Ik persoonlijk zou dan voor tneon gaan. Maar ieder zijn ding.

          Gt q

          Comment


            #6
            Re: Micro kweek beginnen, aantal vragen.

            fitting en kabel heb ik hier al, dus dat is geen probleem. Daarom denk ik dat ik voor spaarlampen ga. Of zit er veel meer voordeel in tneon?

            Comment


              #7
              Re: Micro kweek beginnen, aantal vragen.

              is jou kast maar 70 cm hoog ??
              gaat dit wel goed komen
              mijn kast is 1 meter maar ik heb men twijvels hierbij!

              Comment


                #8
                Re: Micro kweek beginnen, aantal vragen.

                Waarom grond uit een bos halen? Is een zak aarde te duur dan?

                Comment


                  #9
                  Re: Micro kweek beginnen, aantal vragen.

                  als je geen grond betalen kan ga dan ff naar een boer!
                  en schep wat grond dat je nodig heb uit een maisveld!
                  maargoed ik heb 6 euro betaald voor 50 liter goeie complete potgrond met een ph tussen de 5,5 en 6,5 incl perliet!,, niet duur dacht ik!! maargoed wie ben ik!

                  Comment

                  Bezig...
                  X