Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraag over pc kweekkast

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

vraag over pc kweekkast

Korting op 420shop
    Beste mede kwekers/smokers,

Ik heb 6 stuks pc fans liggen, 2 spaarlampen van 15 watt met elk 810 lumen, 2 spaarlampen van 20 watt met elk 1170 lumen.
    Ik heb op mijn werk een bakje gemaakt die precies in de kast past waar ik evt. een laagje water in kan doen. En ook heb ik een kap gemaakt van gepolijste plaat van RVS (spiegelplaat) met 2 opstaande kantjes, hier bevestig ik mijn lampen aan.

Ik kan dit kapje boven in de kast vastzetten, maar ik kan ook boven in de kast 2 beugeltjes bevestigen waardoor ik de kap dmv. kettingen steeds in hoogte kan verstellen. Wat is het beste, gewoon een vaste positie of verstelbaar in hoogte?

En ik heb nu 1 kleine fan voor de luchttoevoer en 1 iets grotere fan voor de luchtafvoer. Is dit voldoende?

En welke lampen kan ik het beste pakken?

Alvast bedankt.
    Last edited by kriskros; 23 October 2011, 21:09.

Re: vraag over pc kweekkast

Welkom op het forum!

Over het verstellen van de hoogte; ik zou deze mogelijkheid altijd open houden. Je moet in ieder geval zorgen dat je de hoogte kunt aanpassen, op welke manier maakt niet uit. Mocht je de hoogte niet kunnen verstellen, dan zullen je planten enorm gaan stretchen in het begin van hun levensfase.

Zorg dat de luchtafvoer niet sterker is dan de toevoer. Anders kan er namelijk een vorm van vacuumtrekken gaan ontstaan in je kastje, al zal dat met PC fans ook wel meevallen verwacht ik.

En welke lampen kun je het beste pakken? Ik zie dat je al een 4 tal spaarlampen hebt. Ik zeg 'des te meer des te beter' .

Goodluck!
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

Comment

Je kan natuurlijk ook de potjes op verhogingen zetten en er bijvoorbeeld elke week eentje weg halen
      Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

Dank u

Comment

Dag mensen,

Zou het mogelijk zijn om hier 2 plantjes in te kweken?

Mijn kastje is af

Comment

neem aan van wel
            Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

En hoeveel uur licht zullen ze nodig hebben?

In het begin 18 uur licht 6 uur donker, en na een tijdje op 12uur licht 12uur donker?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Weedy View Post
                Zorg dat de luchtafvoer niet sterker is dan de toevoer. Anders kan er namelijk een vorm van vacuumtrekken gaan ontstaan in je kastje, al zal dat met PC fans ook wel meevallen verwacht ik.
                Luchtafvoer moet toch juist iets meer zijn dan toevoer om een lichte onderdruk te hebben? Anders gaat de lucht er toch door eventuele kiertjes uit en zit je met een een stank probleem?
                Of heb ik dit elders verkeerd gelezen?
                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

Comment

Luchtafvoer moet toch juist iets meer zijn dan toevoer om een lichte onderdruk te hebben? Anders gaat de lucht er toch door eventuele kiertjes uit en zit je met een een stank probleem?
                  Of heb ik dit elders verkeerd gelezen?
                  Dit heb je correct. Minder inblazen dan afzuigen. Een vacuum zal echt niet ontstaan bij een te grote onderdruk zal de inlaat vent gewoon wat minder weerstand ondervinden en iets sneller gaan draaien. En minime onderdruk al er idd voor zorgen dat alle lucht via de filter gaat en er geen lucht ongefilterd lekt.

Waar weedy dit vandaan haalt is me ook een raadsel maar hij zal hier wellicht wel op reageren weedy kennende, hihi

Grtz

Comment

Bezig...
                  X