Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Minimale hoeveelheid lumen voor 1 plant?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Minimale hoeveelheid lumen voor 1 plant?

Korting op 420shop
    Hoeveel lumen heeft 1 plant nodig om fatsoenlijk te groeien/bloeien?

Re: Minimale hoeveelheid lumen voor 1 plant?

Beetje rare vraag.

gewoon 250watt ofzo 32000 lumen. kan ook 400watt 55000lumen. Tis maar net hoe groot je hem wil hebben. Zo krijg je een "fatsoenlijke plant"

Ciao TJ
    Last edited by tomjonko; 11 October 2011, 20:56.
    "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

Comment

Harry je kan een plant kweken onder 1 spaarlamp, ik heb pas nog gelezen dat dat 50 lumen is, dus...
      Als je echt een goed resultaat wil zou ik toch voor wat meer gaan.
      Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

Comment

gallery_6976_1104_172023.jpg
          Fatsoenlijke plant, 400W
          De controle van je klimaat is net zo belangrijk.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

mijn spaarlamp heeft 19500 lumen en is lekker zuinig
            sigpic

Comment

Comment

Het gaat er niet om hoeveel licht je planten krijgen, maar meer hoeveel licht je kunt bieden. Met 40000 tot 80000 lumen per m2 zit je goed. Het aantal planten is van ondergeschikt belang.

Comment

plug&grow 250watt lamp.
                  sigpic

Comment

---------- Post added at 20:44 ---------- Previous post was at 20:42 ----------

@West2010 waar haal jij spaarlampen van 19500 lumen ? Ik had bij Vancraenenbroek de zwaarste genomen 23W 1100 lumen

Comment

Ik heb die spaarlampen niet, ik vroeg dat aan "Mereintje", ik heb zelf en paar lampjes van 11 Watt die geven 700 lumen per stuk als ik er daarvan 12 ofzo ophang heb ik toch ook iets van 8400 Lumen voor 132 Watt
                      Dan heb je toch ook genoeg en die lampjes kosten op het moment 0.98 bij Action

Comment

volgens mij moet je zo helemaal nie rekenen!
                        als 1 spaarlamp 1000 lumen heeft dan is het niet zo dat 2 van diezelfde lamen dan 2000 lumen hebben
                        hoe of dat prcies inmekaar zit weet ik niet zo is het mij verteld

bij de praxis kun je hele mooie spiraal spaarlampen halen
                        23 watt spiraal met 1380 lumen KOUD WIT! deze kost 5,99 merk Sensys

in de groeiperiode heb je dan ook een koud witte lamp nodig die hebben meer blauw in haar spectrum!

en bij de blokker heb je mooie spiraal spaarlampen van 25 watt die heeft 1590 lumen
                        deze is warm wit, geschikt voor de bloei periode meer rood in haar spectrum!
                        deze kost 2,99 of 3,99 van het merk Ectron

Good Luck!

Comment

Ik denk toch dat je verkeerd bent voorgelicht. Een eenvoudig voorbeeld: als je een maatkan van 1000 ml gevuld met water leegkiepert in een emmer en je herhaalt deze handeling dan zit er echt 2000 ml water in die emmer. Waarom zou dat met lumen anders zijn?

Comment

Haal gewoon 250W hps, da's genoeg voor 60x60cm oppervlak.
                            Plant eronder, 10 weekjes wachten en wiet knippen.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Misschien moet je ook even duidelijk maken wat je precies wilt bereiken en hoeveel ruimte je hebt.
                              Waarom wil je precies het minimaal aantal lumen weten? Licht = gewicht dus hoe meer hoe beter natuurlijk.
                              Wat zijn de beperkende factoren waardoor je een minimum aantal lumen wilt weten?

Ik neem aan dat je al wat microverslagen gelezen hebt inmiddels. Dan zie je dat er mensen zijn die onder een enkele tornado beginnen maar vaak toch meer erbij hangen.
                              Alles hangt dus een beetje van je doel af, hoef je de wiet niet te roken en is het puur experimenteel dan kan je misschien zelfs onder een fietslamp proberen een kweek te doen :p
                              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

Comment

Bezig...
                              X