Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

HELP potgrond schimmel !!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    HELP potgrond schimmel !!!

    Korting op 420shop
    Hey,

    ik heb nu reeds sinds een 2 maand een royal ak47 autoflower plantje staan, eerst stond het voor m'n ruit, maar heb er sinds een week 2 spaarlampen boven gezet op 18/6 en nu groeit het zoals zoete kool. Echter, nu keek ik vandaag naar het plantje en viel het me op dat de volledige bodem van de potgrond precies bedekt is met een soort schimmel, kan dit kwaad ? Wat doe ik best om dit te bestrijden ? Best zo snel mogelijk volledig de potgrond vervangen of kan het niet echt kwaad ? Het gaat hier echt om schimmel zoals ook op brood zou komen dat je enkele dagen laat liggen. Het plantje staat in een kleerkast en heeft dus niet echt iets van verluchting, ik denk dat het hieraan ligt en ga ik dus morgen een pc fan installeren in het kastje, maar hoe krijg ik nu eerst die schimmel weg ?
    Zou echt niet willen dat m'n plantje sterft want die autoflower zaden zijn nu ook niet echt super goedkoop ...

    Mvg,
    Matthias

    #2
    Re: HELP potgrond schimmel !!!

    Hoi,

    Hoe is de waterhuishouding en de temperatuur?
    En de aarde was dat nieuw, of gebruikt.
    Volgens mij kan een beetje schimmel niet zo veel kwaad.
    Wel goed de planten in de gaten houden natuurlijk.
    Ventilatie is altijd goed natuurlijk.
    Misschien een fotootje?
    In ieder geval succes.

    mvvgr,wsteb
    Onrust zaaier,.......... onrust stoken behoort ook tot de mogelijkheid........

    Comment


      #3
      Re: HELP potgrond schimmel !!!

      de aarde was inderdaad nieuw, wat bedoel je juist met de waterhuishouding ?
      ik zal proberen om zo snel mogelijk een fototje te nemen, maar aangezien ik enkel beschik over de camera van m'n iphone is dit niet zo'n goede kwaliteit...

      mvg,
      matthias

      Comment


        #4
        Re: HELP potgrond schimmel !!!

        Hoi,

        Met waterhuishouding bedoel ik eigenlijk of je veel water geeft of niet.
        Als je potten te nat staan dan is dat zeer bevoordelijk voor schimmels , rot enz.

        Wat ik altijd probeer is om zo droog mogelijk te kweken, zodat wortels wel hun voeding kunnen krijgen, maar niet meer als noodzakelijk.
        Ook je LV is belangrijk.(Luchtvochtigheid). en je Temp. natuurlijk.
        Heb je daar nog wat info over.??

        Daar moet je ook rekening mee houden met je water gift.
        Eigenlijk moet je goed naar je planten kijken, daar kan je ook veel aan zien.

        Als het een of ander te koud staat, c.q. grote Temp. verschillen dan is dat ook vragen om ellende.
        Kortom ben beniewd.

        mzzzl.wsteb
        Onrust zaaier,.......... onrust stoken behoort ook tot de mogelijkheid........

        Comment


          #5
          Re: HELP potgrond schimmel !!!

          Te nat, stilstaande lucht en lekker warm = schimmel.
          Kans op bijv. stamrot is groot zo gauw je plantje een wondje heeft, of langere tijd natte aarde om de stam heeft.

          Wat te doen ?
          Tja..een week geen water geven ofzo ? En daarna vanonder wateren.
          Pot helemaal laten uitdrogen kan helpen, maar zonder fotootje kun je moeilijk een bruikbare tip geven.

          iphone maakt toch prima foto's ?
          Kwestie van 'je even in verdiepen', 100 foto's maken, en de beste 5 uitkiezen
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: HELP potgrond schimmel !!!

            foto-1.jpgfoto-2.jpgfoto-3.jpgfoto.jpg

            Comment


              #7
              Re: HELP potgrond schimmel !!!

              Hoi,

              Ik denk dat je lampen niet echt geschikt zijn voor wat je eigenlijk voor doel hebt.
              Je verdamping is zo heel laag.
              Mischien andere verlichting, TL, VSA, enz. verwarming,enz.
              Hoeveel m2, m3 enz,enz.
              Warmte is ook belangrijk, onze dame houd van warmte. ( ik ook, w(ie (n)(iet) ).

              mzzzl,wsteb
              Onrust zaaier,.......... onrust stoken behoort ook tot de mogelijkheid........

              Comment


                #8
                Re: HELP potgrond schimmel !!!

                ik denk dat het vooral lag aan het gebrek aan ventilatie ook, heb er nu net een pc fan opgezet en ga zien hoe het verder evolueerd, staat nu een weekje onder deze verlichting en is in een dikke week van ongeveer dit naar bovenstaande foto's gegaan...
                m'n probleem is ook dat ik voor het weekend ze veeel te veel water heb gegeven (stupid me)
                ik dacht, m'n plantjes gaan hier heel het weekend aleen staan, want ben een weekend niet op m'n kot geweest, dus zal ik ze wat extra water geven, omdat de grond behoorlijk droog stond, dus heb ik ze een dikke liter water gegeven, dom van me natuurlijk...
                foto5.jpg

                Comment

                Bezig...
                X