Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kleine ruimte, grote plannen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

kleine ruimte, grote plannen

Korting op 420shop
    hallo allemaal,
    ben net nieuw hier en heb me ook al even voorgesteld.
    zelf ben ik een goede knutselaar die op elk vak wel thuis is

nu ben ik na veel opzoek en lees werk hier toch zelf begonnen met men kastje te maken.
    maten zijn (h*b*d) 120*60*60 en is uit MDF vervaardigt .
    binnenkant is volledig met aluminiumfolie beplakt (eerst alles goed met spuitlijm ingespoten), alle naden en hoeken afgeplakt met aluminium tape.
    in de bovenkant zijn 2 badkamerventilators( 200m2/h stuk) geplaatst. aanzuig moet nog voorzien worden (passief)
    heb ook een thermostaat tegen de binnekant geschroefd. (nog niet aangesloten)
    verwarmingkacheltje 2000W met temp regeling op( nog niet geplaatst)
    ik heb haakjes, kettingen, timers ... ook al klaarliggen, en koolstoffilter zal homemade worden
    ben nu nog aan het wachten tot mijn bestelling geleverd word-->Complete Set 400w E.T.I. kit (vsa+kap+G.E. bulp)

bloempotten ,potgrond voeding ed maak ik me nu nog geen zorgen over, eerst de kast volledig afmaken

nu de vragen,- zijn er nog belangrijke zaken die ik vergeten ben?
    ,- licht is gewicht MAAR in een kleine ruimte ook WARMTE, ga ik ni te veel problemen krijgen met de temp en zou een cooltube dat niet oplossen?
    , eventueel andere opmerkingen of suggesties

fotos zal ik in de loop van den dag proberen te plaatsen

Re: kleine ruimte, grote plannen

gaat hem niet worden zonder tube,en 2000 watt verwarmen met de lampen uit is zondeals je zo handig ben waarom denk je dat de meeste mensen die met 400 watt kweken,een tentje hebben van 1m bij 1m bij2 m?

Comment

Ik zou in die ruimte 250 wat hangen. Ik denk dat je met 400 wat idd een te hoge temp krijgt.

Comment

@Turbotom, hohoi
        Alvast succes met je kweekje, de aluminium folie..welk soort is dat aub?
        Grtz

Comment

Als je afzuiging zwaar genoeg is, dan hoef je geen warmteprobleem te krijgen. Misschien was 250 watt beter geweest, maar in jouw geval, met de lamp die al besteld is, zou ik het er gewoon mee proberen. Je hoogte is groot genoeg: Je kan de lamp zo hoog hangen dat een cooltube niet nodig is.

Een kachel van 2000 watt lijkt veel, maar aangezien het ding een thermostaat heeft gebruikt 'ie natuurlijk maximaal 2000 watt. Hij gebruikt zo veel als nodig is om de ruimte op temperatuur te krijgen, en daarvoor maakt het niks uit of je een kachel van 500 watt permanent laat draaien of een 2000 watt kachel met zijn thermostaat een gemiddelde van 500 watt laat leveren.

Kortom: Het komt allemaal best in orde. Ik ben benieuwd wat voor koolstoffilter je gaat knutselen.

Comment

Attached Files

Comment

Er zal licht door die afzuigers komen! je moet dus nog een lichtval eromheen klussen .

Comment

nu nog wel, maar ik ga daarover een kist met koolstoffilter monteren dus dan zal dat niet meer het geval zijn
                Last edited by ceBep; 18 December 2011, 14:45. Reden: quote bovenstaan bericht verwijderd

Comment

hey leuk hokje tot dusver! komt vast wel goed! maar ook ik twijvel wel over die 400watter maar we zullen wel eens zien toch

enne met die folie heb je dan geen last van hotspots?? zeker met een hps toch??

veel succes met je kastje! greetzz mafferd

Comment

ik had nog niets over hotspots gelezen dus had daar dan ook geen rekening mee gehouden, zal het dus zeker goed in het oog houden!
                    men lamp is gemonteerd en heb deze ff laten branden, denk dat het qua temperatuur te doen moet zijn. maar zal alles nog wel deftig METEN.
                    kast lamp.jpg

ps: nu hankt ze recht de lamp:-p

Comment

wel de temperatuur meten met de kast dicht

Comment

@Turbotom, bedankt mac'r..goed idee ntb, met een gewone velpon type lijm is toepasbaar?
                        Suc6 verder, ziet er goed uit
                        $grtz

Comment

nog ff verder geknutseld aan de verwarming voor als de lamp uit is.
                          ik heb daarvoor een mini kacheltje gekocht en deze maar inneens volledig uit elkaar gehaald
                          heb inneens een actieve inlaat (350m2/h) geplaatst een daar de verwarming dmv thermostaat op aangesloten, en de ventilator ga ik gebruiken om in men hokje te handen onder de lamp.
                          Attached Files

Comment

je moet ze laten groeien,niet grillen

Comment

Goed bezig daarzo.

Comment

Bezig...
                              X