Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Maat growbox

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Maat growbox

Korting op 420shop
    Hallo,

Binnenkort ga ik een nieuwe growbox maken met 5x 10 watt witte LEDs. Deze geven per stuk 900 lumen (4500 lumen totaal). Ik moet dus om op het gewenste aantal lux ( 50000 lux) te komen ongeveer een oppervlak van 0.09m2 hebben. Ik ben van plan hier 1 plant in te zetten
    Nu vroeg ik me af wat beter zou zijn een vierkant grondoppervlak of een rechthoekig oppervlak? Dit vooral in verband met de mogelijkheid te kunnen LSTen of scroggen? En als tweede vraag hoe hoog moet de box worden?

Ik wacht de antwoorden met smacht af!

Re: Maat growbox

van leds heb ik vrij weinig verstand. maar de richtlijn is 25000 lumen/m2. over de lux 100.000 is daglicht maar volgens mij gaat het meer over de kleurcodes van de leds die zijn belangrijker want 2700k is voor de bloei.
    de afmetingen van je kast (opp) ja hoe ziet de lamp eruit rechthoekig rond vierkant of wat je kan de kast zo bouwen zoals je zelf wil. wil je lamp + filter in de kast ja is wss rechthoekig het handigste. is je lamp rond dan is lang rechthoekige kast wss niks. zo zijn er allemaal varianten.
    scroggen ga je gang koop gaas in de vorm van je box

hoogte van je box. welke planten en tot hoe hoog wil je ze laten?
    Lamp hoogte (+kettinge ofzo)
    plant hoogte
    pot hoogte
    = kast hoogte

good luck
    Guerrilla: 2013
    Royal Haze, Bluematic,Jack Herer, AK en La Blanca
    Neem een kijkje en reageer

Comment

hallo,

De leds die ik heb zijn 6500K dus voor de groei(misschien ga ik afbloeien met CFLs of koop in nog 2700K leds), ik ga zelf de lamp maken met dus losse 10 watt led en een heatsink( en driver) dus ik kan zelf weten wat voor vorm deze word. Het is inderdaad de bedoeling om de filter in de kast te hebben. Is 25000 lux echt genoeg om goed mee te kunnen groeien?

bedankt voor de reply

Comment

Volgens mij wel
        Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

ik zou even kijken in wat voor een pot je wilt gaan kweken, welke randapparatuur je wilt gaan gebruiken zoals vernevelaars, ventilators.
          ik zo even kijken wat voor een kap je gaat gebruiken. wat de maten daar van zijn. verder zou ik minimaal een hokje van 160cm hoog maken. wanneer plantjes te weinig lucht druk krijgen zullen ze gaan strekken. de meeste potten zijn ook zo een 25 cm en plantjes van een meter komen vaak voor. je heb ook nog wat hoogte voor je reflectors nodig en eventueel een filter.

ik zou je hokje 50x50x160 maken. heb je voor 1 plant genoeg ruimte en wanneer je een gunstige aarde bak vind zou je er eventueel ook nog meer in kunnen zetten in de toekomst.

Comment

0.09m2 dat is 30x30 centimeter. 1 plantje, dan kun je met een meter hoogte wel af. Dan hou je nog een beetje ruimte over.
            Je zult toch best scroggen, zodat alle topjes op dezelfde hoogte komen anders kun je nooit optimaal belichten.
            De vorm is afhankelijk van de opstelling van je licht. Zou niet te ingewikkeld doen.

Die 10w led's van DX zijn trouwens 500 lumen ?
            Pas op want die led's worden erg heet. Je zult bijv. een 100Ω 10W weerstand per led in serie moeten zetten denk ik.
            Maar je gaat het zelf bouwen, dus ik neem aan dat je wel wat basiskennis elektronica bezit.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

De leds die ik heb zijn 900 lumen. Ik ga ze parallel schakelen ( 12V 1A per led) samen met de pc ventilatoren( ook 12V) en ik heb een driver van 12V en 5A dus dat zou moeten uitkomen. Ik heb een aluminium heatsink die ik nog extra ga koelen met een ventilator.
              Ik denk dat het dan 30x30 cm gaat worden.

Wat wordt er trouwens met strekken door te weinig luchtdruk? Ik dacht dat strekken vooral kwam door te weinig licht?

G

Comment

Je wilt het led-paneel zelf gaan maken?

Comment

Hallo,

Ja, ondertussen heb ik hem zelf gemaakt en staat er een bescheiden plantje in te bloeien. Het gaat eigenlijk redelijk goed met die led lampjes( helaas alleen de 6500K en niet de 2700K)

Comment

Dit is het uiteindelijk geworden. Toch nog 13 gram droog ondanks potgrond van de ah en kunstmest van de action.
                    Op naar de volgende

DSCF2051.jpgDSCF2052.jpg

Comment

Bezig...
                    X