Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste micro kast - HPS verlichting?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste micro kast - HPS verlichting?

    Korting op 420shop
    Hey iedereen,

    Na vele verslagen te lezen en te weten zijn gekomen dat men tegenwoordig kan microkweken. Heb ik besloten om ook maar eens te beginnen met het bouwen van men eerste kastje. Nu had ik hier nog wel enkele vraagjes over. Ik wil dit namelijk vrij goedkoop doen en wou daarom spaarlampen gebruiken maar heb nu toch eens gezocht achter een HPS lamp maar weet niet of deze bruikbaar zijn? Hoeveel Watt raden jullie aan voor een kastje van 50cmx50cm? Ik zou auto flowers gaan kweken....(wss 2 plantjes)

    http://www.amazon.com/gp/search/ref=sr_st?keywords=150+Watt+HPS&qid=1326728567&rh= n%3A228013%2Ck%3A150+Watt+HPS&sort=price


    Nu ben ik ook nog nergens tegengekomen (of misschien heb ik hierover gezien) waar men uitlegt hoe men de pc-ventilators aan moet sluiten op een adaptor?

    Eens ik echt begin te kweken (hopelijk binnen 3-4 weken) ga ik zeker een kweekverslag bijhouden
    Fotos van de kast volgen dan ook later

    alvast bedankt!

    #2
    Re: Eerste micro kast - HPS verlichting?

    Aansluiten adapter op pc-fan

    Comment


      #3
      Re: Eerste micro kast - HPS verlichting?

      bedankt!!!

      trouwens men kast is best klein....is een HPS lamp van 150watt dan ook al genoeg? of toch beter 250 watt?

      Comment


        #4
        Re: Eerste micro kast - HPS verlichting?

        Yw, net wat je zegt, is wel klein... te grote lamp zal wel problemen opleveren.

        Comment


          #5
          Re: Eerste micro kast - HPS verlichting?

          Misschien heeft Krasi nog wel zo'n mooi minimax-setje liggen, die hij pas tekoop aanbood ?
          Je hebt namelijk ook een vsa nodig bij die lampjes.

          Ik zie even niet staan hoe hoog je kastje is, een meter zou mooi zijn.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Eerste micro kast - HPS verlichting?

            men kast is 120cm hoog (heb ze net 40cm groter gemaakt), hier zou ik de Black Jack Autoflower in kweken.
            Ik denk trouwens dat ik me een HPS 150watt ga aanschaffen, is dit genoeg voor deze ruimte (qua belichting van 2-3 planten) en nog ventileerbaar met 2pc fans (zonder dat ze verbranden)?

            Nog een vraag ivm de omschakeling, ik dacht dat dit niet nodig was voor lampen van 250 watt of lager?
            Wat is zo ongeveer het verschil in opbrengst en elektriciteitskosten tussen het gebruik van een HPS lamp van 150watt of een spaarlamp van 150watt?

            Comment


              #7
              Re: Eerste micro kast - HPS verlichting?

              Onder optimale omstandigheden bij iemand met maximale ervaring bedoel je ?
              20-30% gok ik ?
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Eerste micro kast - HPS verlichting?

                zal toch wel tegen de 35 % aanlopen in de winter dan he.

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste micro kast - HPS verlichting?

                  Opbrengst HPS (als je het goed doet) tussen de 0,5 en 0,8 gram per watt opgenomen vermogen van de lamp (is ook afhankelijk van de soort)
                  Opbrengst spaarlamp: ongeveer 0.5 gram per watt opgenomen vermogen.
                  Electriciteitsverbruik: zowel de spaarlamp als de HPS verbruiken 150 watt: dus het gebruik is gelijk. Alleen bij de HPS moet je nog wat extra watts erbij tellen omdat de vsa ook stroom verbruikt. Bij een 600 watt HPS is het stroomverbruik van de vsa ongeveer 70 watt. Bij een 150 watt hps zal de vsa waarschijnlijk minder vermogen opnemen.

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste micro kast - HPS verlichting?

                    Mijn kastje is 50x50x130 cm, heb er een 250wattert HPS in en 2 plantjes.

                    De temperatuur kan ik super op 24 graden houden, maar er staat dan ook een redelijke afzuiger aan
                    die ik nog bij ons op zolder vond.

                    Ik gebruikte eerst 2 buisventilatortjes maar dat was niet voldoende.
                    Vandaar die grote dus.

                    greets coco
                    If the Devil punishes bad people, does it make him a good person?

                    Comment

                    Bezig...
                    X