Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

advies gevraagd voor eerste kweek met spaarlampen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    advies gevraagd voor eerste kweek met spaarlampen.

    Korting op 420shop

    #2
    Re: advies gevraagd voor eerste kweek met spaarlampen.

    denk niet dat ze je stekken verkopenals je 6000 euro per jaar wil uitsparen,en je wil redelijk grote planten,dan tentje kopen van 120 cm bij 120 cm bij 2 meter met een 600 watt lamp en heel de zooi erbij

    Comment


      #3
      Re: advies gevraagd voor eerste kweek met spaarlampen.

      Ik denk dat je nog niet genoeg gelezen hebt om hieraan te beginnen.
      Ik kan me voorstellen dat je weleens iets mist, als je wat te snel leest ofzo.
      Maar zoveel..?

      Zorg dat je eerst je hok op orde hebt voor je begint, en dat je in ieder geval iets meer weet.
      Nu meteen stekken gaan kopen is misschien een minder goeie stap en zonde van je geld.

      nb.
      Binnen mag je geen wiet kweken, en kan inderdaad reden zijn voor uithuiszetting.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: advies gevraagd voor eerste kweek met spaarlampen.

        Alle informatie voor beginnende kwekers. Lees de basis door, stel je beginners vragen of maak een nieuw topic aan met informatie voor beginnende kwekers.
        In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

        Comment


          #5
          Re: advies gevraagd voor eerste kweek met spaarlampen.

          Okay, puur op basis van de info die ik uit de site heb getrokken de afgelopen tijd, want ervaring ontbreekt. Dus kans bestaat dat ik ernaast zit natuurlijk, toch een poging.

          In kader LST, of je grote potten kunt gebruiken:
          STEP 5 : Depending on your starting pot size you may have to transplant. If you started out with a large pot, repeat step 2 over and over again holding the main stem down with hooks until you reach the end of the pot. In this illustration to save time and drawings, i started out with a small pot and it reached the end of the pot after the first tiedown. I repotted it into a 10 inch pot which will be my final pot size for this plant in order for me to continue the LST Bends around the inside edge of the pot.

          Moet kunnen dus.
          Verder, je invoer fan en dus gat is 60cm?? of 6? 6 lijkt me namelijk beetje klein op de ruimte (Als ik andere verslagen/tips moet geloven..)

          Lampen, wat Tumble zegt.. waarom zou je 15 spaarlampen op gaan hangen als je ook 1 fatsoenlijke lamp kan gebruiken met betere lm/watt verhouding (of twee..)

          tijdklokje doet 't natuurlijk gewoon, ook voor sl.

          Isotherm heeft hoge brandveiligheid, is prima dus.

          Huis uitgezet worden? Staat in je huurovereenkomst. Kans zit erin.
          Verder staat er heel veel op de FAQ van Mito. Succes.


          P.S. Op je plantjes mag je natuurlijk altijd bukke en kakke.
          Last edited by Ikdus; 17 January 2012, 13:55. Reden: PS
          Shmoking weed, shmoking wizz, doin' coke, drinkin' beers, drinkin' beers beers beers

          Comment


            #6
            Re: advies gevraagd voor eerste kweek met spaarlampen.

            hahahaha, hey ik ben bloed serieus en trouwens 41 jaar.

            Spaarlampen vanwege de lagere hitte (lagere pakkans vanwege warmtezoekers)
            Spaarlampen vanwege het accent leggen op eigen gebruik.
            Me stekkie kan ik afnemen wanneer ik wil, 1 of 150 maakt niet uit, ik heb me adres.

            1ste kweek is proef, daarna stekken van moederplant.

            Invoer fan is normale grote fan PC, 8cm ofzo? Hij zit er al op, is 1 voldoende of 2 beter?

            Nou goed, serieus wordt ik niet echt genomen, wel staat alles in de start blokken.
            Nogmaals als proef zoals het bedoeld is in Nederland.....

            Voor eigen gebruik.....

            Comment


              #7
              Re: advies gevraagd voor eerste kweek met spaarlampen.

              passieve lucht in laat beneden maken met labyrint ervoor.afvoer gat voor de afzuiger zo hoog mogelijk aan de andere kant.zou gewoon een 250 watt hps kopen,die zijn er tenslotte voor gemaakt.iemand die zegt voor 500 euro per maand te blowen,en die dan over spaarlampen begint,heeft of humor.of iets andersmaak je lucht inlaat 2 keer zo groot als je lucht uitlaat,maak je hem kleiner dan staan ze als het waaren op de toch,maak je hem te groot,dan heb je geen onderdruk meer.tip leg je plannen uit aan degen waar je je stekken van afneemd die zal er ook wel een beetje van af weten.

              Comment


                #8
                Re: advies gevraagd voor eerste kweek met spaarlampen.

                goed, toppiej!

                Bedankt voor jullie reacties, ik ga naar de sjop

                Comment

                Bezig...
                X