Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginnende kweker vraagt om advies:)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Beginnende kweker vraagt om advies:)

Korting op 420shop
    Goeie avond allemaal. 2012, een nieuw jaar, een start van een interessante hobby. Ik heb een hok, een soort vliering boven onze losstaande garage. Dat is mijn 'chil hok' zegmaar. Voor jointjes etc. Maar nou wil ik daar ook een niet al te grote kweekkast neerzetten. Ik ga een houten kast bouwen van mdf platen of underlayment. Ik wil niet een te hoog wattage. Maximaal een lamp van 400 watt. Ik zit te denken aan de Phillips Son T pro 250W. Heb naar een heleboel verschillende soorten lampen gekeken. Heb gedacht aan t-neon, tl en van die eco growlights. (spaarlampen met een hoog wattage en het goede kleurenspectrum). Maar ik ben toch tot de conclusie gekomen om de wel bekende natrium hoge druk lamp te gebruiken. Hoeveel planten is verstandig om hier onder te zetten? Ik wil het waarschijnlijk wel gaan scroggen voor een hogere opbrengst per plant. Nogmaals ik wil dus niet een te groot hok gaan bouwen. Ik ben er wel van op de hoogte dat deze lampen zeer warm worden. Dus is het verstandig om in zo' n kleine ruimte aparte afzuiging voor de lamp zelf te bouwen? Een fannetje op de lamp bouwen? Ik schroef de lamp btw. zelf in elkaar. Ik ga zelf een reflectie-kap met fitting bouwen. Ik vind dit leuker om te doen omdat ik zelf graag technisch aan het knutselen ben. Zou het zeer waarderen als ik hier tips en/of info over kreeg.

Stay High

Re: Beginnende kweker vraagt om advies

250 wat belicht een oppervlakte van 0,5 m2 (70cmx70cm) Een 250 wat hps mag je tot 25 cm boven je toppen hangen. Je pot kost je ook zoon 30 cm en de ophanging en armatuur van de lamp zijn ook al gauw 15 cm. Daarnaast moet je bovenin ook ruimte over houden voor een koolstoffilter. Zoon 50 cm ben je dus al kwijt kwa hoogte. een kast van 70x70x160 is een leuke kast je voor maximaal 4 planten of 1 of 2 in een scrog. Wil je Sativa's kweken moet het echt hoger.

Comment

lijkt me inderdaad wel redelijk om de opp ong. 70cmx70cm te maken. Maar wat is het beste om de lamp te koelen? Of is het geen groot risico in zo'n kleine ruimte.

bluntje

Comment

Je moet ook alvast bedenken wat voor plantje je neemt natuurlijk, hele grote of kleinere. In iedergeval succes!

Comment

Als je echt teveel schrik hebt kan je nog altijd een Cooltubedeze. <-----

Greetz

Comment

als je je planten gewoon water blijft geven zullen ze niet in de fik vliegen,een fan in je hok is om je planten een licht briesje te geven,een fan onder je lamp hangen hoeft pas als je een 600 wattert 30 cm boven je gewas wil hangen ipv de normale 60 cm afstand bij 600 watt.spiegel of hamerslagkap word geleverd met e 27 fitting compleet voor 10 euro zooi niet zelf gaan klooien

Comment

haha nee dat zou niet zo best zijn als me planten in brand vliegen. Heb je heeel misschien een linkje bijdehand waar je hamerslagkap met fitting voor een tientje kan krijgen? Ze worden best veel aangeboden. Maar je moet ook een vsa hebben toch?

grtz

Comment

Ik zit trouwens met nog een probleem te kampen. Het hok zegmaar waar het kweekkastje komt is niet goed geisoleerd en dus s'nachts veel kouder en overdag weet ik nog niet wat de temperatuur zal zijn in het kastje i.v.m. de lamp. Iemand die mij kan vertellen of dit heel erg veel kwaad kan bij mijn plantjes? Ik bedoel als je buitenkweekt is er ook sprake van temperatuurverschil.

bluntje

---------- Post added at 20:33 ---------- Previous post was at 20:17 ----------

Comment

Je kunt je lampen S'nachs aanzetten en overdag uit zo is het T verschil kleiner of je hok isoleren .

Of geen hok bouwen een oude frigo gebruiken 1) al geisoleerd
                  2) Binnen kant is al wit en min of meer reflecterend
                  3) kapotte frigo = gratis
                  4) Niemand denkt dat er in die oude frigo planten staan

Comment

dat ik de lampen snachts aan kan zetten en overdag niet. ja dat had ik ook bedacht maar het is ongeveer de temperatuur daar als buiten zegmaar. Heeft dit heel veel invloed? Vorst is natuurlijk nooit goed. Een oude frigo gebruiken is wel verstandig. Is meteen helemaal afgesloten, geisoleerd en valt niet op. Maar denk je dat de temperatuur goed zal blijven dan? Ook ivm met afzuiging.

Comment

planten in de groei kan je 24 uur licht geven,dan hebben ze het dus lekker warm,voor de bloei moet je ze op 12 uur donker zetten,de max temperatuur voor binnenkweek is ,30 graden.de minimum is 18 ga je daar onder zitten,dan gaat het wel,maar langzamer,een soort die normaal in 8 weken afbloeid zal er dan langer over doen,en ook minder opbrengst geven.

Comment

als je een hps met bijv hamerslagkap aanschaft, krijg je daar ook een vsa bij? nee toch? een set met vsa is rond 70 euro toch?

Comment

Kan iemand mij vertellen of deze vsa's te gebruiken zijn? http://www.overhuysonline.nl/Product...?CategoryId=70 als je op control f drukt en dan dit intypt: VSA 250W SON-HQI vind je de vsa die ik wilde aanschaffen voor mijn 250w lamp.

Last edited by bluntje; 30 January 2012, 15:26.

Comment

Ik zie er verder geen gegevens bij staan.
                            Deze is iig te gebruiken.

Als het in je hok dezelfde temperatuur is als buiten, kun je beter nog een paar maandjes wachten.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Nee inderdaad. Bestel je zelf daar ook? Nee dat had ik ook al bedacht. Gelukkig heb ik een buurman die bij het knmi werkt

Comment

Bezig...
                              X